تست تراشه 5G کوالکام

کوالکام برای نخستین بار تراشه 5G خود را بر روی یک گوشی هوشمند اختصاصی آزمایش کرد

سرانجام کمپانی کوالکام تراشه 5G خود را بر روی یک گوشی اختصاصی قرار داد و آزمایش کرد. گوشی‌های مجهز به تکنولوژی 5 جی در سال 2019 عرضه خواهند شد.

کوالکام راهی طولانی را به سوی تکنولوژی 5G طی می‌کند و روز گذشته آن‌ها چندین گام دیگر به ارائه آن نزدیک‌تر شدند. همانطور که این کمپانی توضیح می‌دهد، کوالکام موفق شده است برای نخستین بار تراشه 5G خود را بر روی یک گوشی موبایل اختصاصی‌اش آزمایش کند.

در این آزمایش آن‌ها از تراشه 5G مجهز به مودم X50 خود استفاده کرده‌اند که سال گذشته معرفی شده بود و در فرکانس موج 28 گیگاهرتز فعالیت می‌کند. کوالکام می‌گوید این مودم در تست مذکور سرعت گیگابیتی را به دست آورده است، اما پس از حضور تکنولوژی تکمیلی 5 جی، گوشی صاحب تراشه 5G‌ کوالکام می‌تواند سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه‌ای را به دست آورد.

علاوه بر این، کمپانی کوالکام از نخستین مرجع طراحی گوشی های هوشمند 5 جی نیز پرده برداری کرد که از آن برای آزمایش مودم‌های 5G، رادیوها و شبکه‌های مرتبط با سازندگان گوشی های هوشمند طی یک یا دو سال آینده و پیش از عرضه گوشی های هوشمند مجهز به تکنولوژی 5 جی در نیمه نخست سال 2019، استفاده خواهد شد. این طراحی جامع حاوی یک ضخامت 9 میلی‌متری و یک نمایشگر لبه به لبه کم حاشیه درست همانند گوشی های هوشمند امروزی است.

تست تراشه 5G کوالکام

برای کار کردن مودم X50 در یک گوشی هوشمند، کمپانی کوالکام از یک فناوری میلی‌متر موج آنتن جدید استفاده کرده است که تقریبا به اندازه‌ی یک سکه است. کوالکام می‌گوید که این فناوری جدید می‌تواند دو آنتن را در یک گوشی هوشمند جای دهد و هرچند در حال حاضر کوچک‌ترین طراحی موج میلی‌متر است، برنامه‌های کوالکام نشان می‌دهد حتی همین هم در عرض 12 ماه آینده کوچکتر خواهد شد. علاوه بر اخبار مرتبط با این چیپ 5G ، کوالکام همچنین مجموعه‌ای از قطعات را معرفی کرده است که می‌تواند پشتیبانی از طیف جدید 600 مگاهرتزی شرکت T-Mobile را برای گوشی‌های هوشمند آسوده‌تر کند. در حال حاضر تنها گوشی ال جی وی 30 است که از این طیف جدید پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود محصولاتی که در اواخر امسال و یا اوایل سال آینده عرضه می‌شوند نیز پشتیبانی از آن دیده شود.

در انتها، کمپانی کوالکام از یک پردازنده جدید به نام اسنپدراگون 636 برای گوشی های هوشمند میان رده پرده‌برداری کرد. 636 مدل پیشرفته‌تر 630 است که در محصولات عرضه شده طی ماه‌های گذشته شاهد حضور آن بودیم و از عملکردی 40 درصد قدرتمندتر بهره می‌برد. این تراشه با تکنولوژی پردازش 14 نانومتری (در مقایسه با تراشه 10 نانومتری اسنپدراگون 835 که پرچمدار چیپ‌های کوالکام است) به تولید رسیده است و می‌تواند پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض +Full HD، اتصال LTE با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه و دوربین‌هایی تا 24 مگاپیکسل را به ارمغان بیاورد. به گفته‌ی کوالکام، فروش این پردازنده به شرکت‌های سازنده از اوایل نوامبر آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه