پرچم دار جديد RIM معرفي شد : با اسمارت فون جديد بلک بري Z10 آشنا شويد

امروز بالاخره RIM، تلفن‌های جدید مبتنی بر سیستم‌‌عامل بلک بری 10 را معرفی کرد. پرچم دار جدید تلفن‌های این کمپانی کانادایی، Z10 است. طی هفته‌های اخیر اطلاعات بسیاری در رابطه با این تلفن به بیرون درز کرده بود و علاقمندان محصولات این شرکت برای معرفی رسمی و ورود این محصول به بازار لحظه شماری می‌کردند.در ادامه با مشخصات بيشتر اين اسمارت فون جديد با گجت نيوز همراه باشيد.

پیش از این اکثر تلفن‌های بلک‌بری با صفحه کلید فیزیکی QWERTY روانه بازار می‌شدند و حالا ریم تلفن BlackBerry Z10 را با صفحه تماما لمسی و بدون کلیدهای فیزیکی کی‌برد معرفی کرده است.
Z10  بطور کامل با تلفن‌های قبلی این شرکت متفاوت است و از یک صفحه نمایش بزرگ 4.2 اینچی بهره می‌برد. قاب پشتی دستگاه جدا میشود و بدین ترتیب امکان تعویض باتری نیز وجود دارد.  بدنه تلفن پلاستیکی است و در دو رنگ مشکی و سفید روانه بازار خواهد شد.

{photo}91/11/12/blackberry-z10{/photo}

BlackBerry Z10 مجهز به 2 گیگابایت حافظه رم، پردازنده 2 هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز (که هنوز مشخصات و سازنده آن مشخص نشده) و 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. این تلفن از اسلات microSD نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان حجم حافظه ذخیره سازی را تا 48 گیگابایت افزایش داد.
Z10 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p و یک دوربین 2 مگاپیکسل نیز بهره می‌برد. این تلفن از بلوتوث 4.0، NFC و GPS نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش 4.2 اینچ این تلفن از نوع IPS LCD بوده و دارای رزولوشن 1280 در 768 پیکسل و تراکم 356 پیکسل در اینچ است.
سیستم‌عامل Z10 همان طور که پیش‌تر نیز به آن پرداختیم BlackBerry 10 است که با صفحه لمسی سازگار شده و ریم نیز تلاش نموده تا تولیدکنندگان نرم افزار را به سمت تولید اپلیکیشن برای این سیستم‌عامل تشویق کند.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*