افت فروش ساعت های هوشمند

دلایل افت فروش ساعت های هوشمند ؛ عدم نیاز یا هزینه زیاد

با وجود پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال 2017 و تولید انبوه انواع دستگاه های پوشیدنی ، افت فروش ساعت های هوشمند یکی از مشکلاتی بود که شرکت های تکنولوژی را درگیر کرده بود.

یک گزارش جدید از شرکت تحقیقاتی eMarketer نشان می‌دهد که با وجود یک سال پر از ساعت، لباس و جواهرات هوشمند جدید و ردیاب فعالیت های تناسب اندام، رشد بازار دستگاه های پوشیدنی هوشمند هنوز در حال کاهش است. در حقیقت یکی از عوامل افت فروش ساعت های هوشمند را می‌توان ظهور اسپیکر های هوشمند دانست. سیندی لیو تحلیل گر eMarketer در گزارش خود نوشت:

به جز آن دسته از افراد که محصولات را در روزهای اول تهیه کردند، دیگر مصرف‌کنندگان هنوز به دنبال یک دلیل برای توجیه هزینه یک ساعت هوشمند هستند؛ هزینه‌ای که گاهی اوقات به اندازه یک گوشی هوشمند خواهد بود . البته اسپیکر های هوشمند به دلیل این که قیمت پایین تری نسبت به وسایل نامبرده دارند برای روزهای تعطیل پایان سال میلادی انتخاب بهتری به شمار خواهند رفت.

آغاز افت فروش ساعت های هوشمند از 3 سال پیش

سال گذشته eMarketer برآورد خود از افرادی که از دستگاه های پوشیدنی استفاده می‌کنند را کاهش داد.  این شرکت در اکتبر سال 2015 تخمین زد که مصرف دستگاه های هوشمند در سال بعد از آن یعنی 2016 در امریکا به 60 درصد خواهد رسید؛ اما این پیش‌بینی اشتباه بود به طوری که تنها شاهد24.7 درصد رشد فروش دستگاه های پوشیدنی در سال 2016 بودیم.

افت فروش ساعت های هوشمند

انتظار می رود که سال 2018 نیز سالی ناامید کننده برای دستگاه های پوشیدنی باشد و باز هم شاهد افت فروش ساعت های هوشمند باشیم. در حال حاضر، طبق پیش‌بینی eMarketer رشد فروش این دستگاه ها در سال 2018 به 11.9 درصد خواهد رسید و در سال 2019 این عدد به زیر 10 درصد نیز می‌رسد.

هر گونه رشدی که ما در کاربردهای پوشیدنی خواهیم دید، عمدتاً از کاربران جدید ساعت های هوشمند خواهد بود. با این حال، بازار های پوشیدنی هنوز هم با وجود دستگاه های سلامتی و تناسب اندام توانسته‌اند بازار را حفظ کنند. با این حال هنوز هم شاهد دستگاه پوشیدنی خیلی خاصی نبودیم تا بتواند نظر عموم را به خود جلب کند – سیدنی لیو

درحالی که دستگاه های پوشیدنی رشد فروش اندکی دارند، هنوز هم افراد زیادی هستند که از این دستگاه ها استفاده می‌کنند. به گفته eMarketer، هر ماه 50 میلیون کاربر در امریکا این دستگاه ها را مورد استفاده قرار می‌دهند که این رقم 20 درصد از کل جمعیت امریکا است. البته اگر به چشم مقایسه به آن نگاه کنیم، 77 درصد از کل جمعیت امریکا از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. زیاد ضروری نیست و گوشی مبایل همه این کارا انجام میده دلیلی برای خریدنش نمیبینم

  2. بنظر من جفتش تاثر داره ولی بیشتر از نظر اقتصادیه

  3. عدم نیاز و بی کلاس بودن،اصلا ساعت باید کلاسیک باشه من یه ساعت هوشمند فردریک کنستانت خریدم به مبلغ ۴۷۰۰ هم شیکو کلاسیکه هک کاره ساعت هوشمندو انجام میده فقط کافیه اپشو بریزی رو گوشیت( ترجیها ایفون) تا وصل بشه