استفاده از تلفنهای هوشمند اندرویدی برای آموزش متخصصین پزشکی

باز هم تلفن های هوشمند و نقش آنها در پزشکی، اما این بار صحبت از کره جنوبی یا آمریکا و حتی ترکیه هم نیست. این دفعه قرار است دانشجویان دوره های تحصصی پزشکی (رزیدنتها) در بوتسوانا (کشوری در جنوب آفریقا) از مزایای داشتن یک همراه هوشمند برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاده کنند.
بر اساس طرحی برای آموزش بهتر رزیدنتها در دانشگاه علوم پزشکی بوتسوانا، به هر یک از آنان یک تلفن اندرویدی myTouch داده شد. این تلفنها همراه با سیم کارت و دسترسی فعال به شبکه اینترنت و برخوردار از یک دوربین 3 مگاپیکسلی بودند.
این تلفنها همراه با اپلیکیشنهای کمک آموزشی پزشکی و مجموعه اطلاعات دارویی و پزشکی به رزیدنتها داده شد به گونه ای که آنها می توانستند موارد بیماری را با مربیان خود نیز در میان بگذارند. پس از آن تاثیر استفاده از این موبایل ها در بهبود آموزش و خدمات درمانی ارائه شده در هفته های 4 و 8 بعد از تحویل اسمارتفون ها سنجیده شد.
نتایج بررسی نشان داد که ارائه چنین ابزارهایی به دانشجویان دوره تخصصی باعث افزایش قابل توجه کارآیی آنان در بالین بیمار و همچنین تسهیل مطالعات خانگی آنان شده است. با توجه به اینکه در بوتسوانا دسترسی به منابع علمی دشوار است، ارزش چنین امکاناتی بیش از پیش مشخص می شود.
این اولین بار نیست که یک کشور در حال توسعه از بستر مناسب تلفن های همراه برای توسعه آموزش پزشکی و درمان استفاده می کند. سه سال پیش هم مقامات کشور پرو تلفنهای هوشمندی را همراه با شارژر خورشیدی در بین پرسنل درمانی و پزشکان کلینیکهای ایدز در مناطق درو افتاده توزیع کرده بودند تا نیاز آنها به استفاده از مراجع علمی روز را تامین کنند.
به نظر می رسد استفاده از کتاب و جزوه در بسیاری از کشورهای جهان، حتی کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی منسوخ شده و استفاده از تکنولوژیهای روز و بر مبنای اینترنت جهانی جای آن را می گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*