نواقص آیفون ایکس

بررسی برخی از نواقص آیفون ایکس که امیدواریم در آیفون های بعدی برطرف شوند

آیفون ایکس یا همان آیفون 10 (Apple iPhone X) یک گوشی پرچمدار هزار دلاری است که به نظر ایده آل می‌رسد؛ اما از نواقصی برخوردار است که امیدواریم در آیفون های سال 2018 آن‌ها را نبینیم. اما نواقص آیفون ایکس چه هستند؟

زمانی که آیفون ایکس عرضه شد، نه تنها تغییراتی در ظاهر، بلکه در عملکرد آن نیز اعمال شده بود. اپل دکمه هوم و تاچ آی دی کلاسیک گوشی هایش را حذف کرد و آن را با ژست‌های حرکتی و فیس آی دی (Face ID)‌ جایگزین کرد. این اتفاق بسیار جالب بود و در حالی که احساس می‌شد دیگر آیفون یک گوشی ساده و بی‌پرده برای استفاده نیست، ما همچنان مشغول بررسی کردن قابلیت‌های آن هستیم.

و به اندازه کافی مطمئنیم که آیفون 10 دارای قابلیت‌هایی است که ما را وادار می‌کند آن را دوست داشته باشیم. عملکرد روان، صفحه نمایش خیره کننده، عمر باتری قابل احترام همراه با سخت افزاری بالارده در قابی باکیفیت همگی از آیفون ایکس اپل محصولی جذاب ساخته‌اند. اما چندین مورد در اینجا وجود دارد که ذهن ما را به خود مشغول کرده است. در ادامه به 5 قابلیت آیفون 10 خواهیم پرداخت که امیدواریم در آینده تغییر پیدا کنند.

1 – سوئیچ برنامه ها نیازمند کار است

نواقص آیفون ایکس

خبر خوب این که در نسخه بتا 1 آی او اس 11.3 سوئیچ اپلیکیشن ها به مراتب سریع‌تر از گذشته شده است. بنابراین تلاش برای تغییر بین اپلیکیشن ها اینک دیگر بدون تعلل انجام می‌شود. اما در حالی که ژست حرکتی انگشت رو به بالا برای یک بار ضربه قابل استفاده بود، یک حرکت به سمت چپ و راست نیز برای جابجایی بین اپلیکیشن ها اضافه شده است. از آنجایی که آیفون ایکس می‌تواند نمایی از آیفون های سال آینده باشد و به ما نشان دهد که آن‌ها چگونه خواهند بود، ما امیدواریم که در آینده این قابلیت از پیکربندی بهتری برخوردار باشد.

2 – برآمدگی دوربین نازیبا‌تر از حد معمول است

نواقص آیفون ایکس

ما این روزها با برآمدگی دوربین گوشی ها کنار آمده‌ایم. طراحی لبه گرد در گوشی های آیفون 7، آیفون 7 پلاس، 8 و 8 پلاس از برخی جهات خوب است. ماژول دوربین دوگانه این گوشی همچنین میزبان یک میکروفون است، خارج از مرکز قرار گرفته و همین باعث شده تا خیلی عجیب و غریب به نظر برسد.

3 – کنترل سنتر

نواقص آیفون ایکس

کنترل سنتر (مکانی که تنظیمات روشنایی و ولوم صدا، گزینه‌های ارتباطی، کنترل‌های موسیقی، میانبرهای محاسباتی و غیره را نگه‌داری می‌کند) معمولا از طریق بالا کشیدن صفحه نمایش از قسمت پایین صفحه حتی در مدل‌های بزرگ آیفون پلاس هم بسیار ساده است. اما از آنجایی که این قابلیت در آیفون 10 جای خودش را با کلید هوم فیزیکی عوض کرده است، اینک جایگاه دیگری برای کنترل سنتر در نظر گرفته شده است. در این گوشی شما باید از سمت بالا، سمت راست صفحه نمایش انگشتتان را به سمت پایین بکشید.

گوشه سمت راست یک نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت ابعاد 19.5:9 به مراتب سخت‌تر از قسمت پایین آن است. در حال حاضر دسترسی به کنترل سنتر با دو انگشت راحت‌تر از یک انگشت است. این مشکل نیز واقعیت دارد که شما نمی‌توانید میزان درصد شارژ باتری گوشی خود را ببینید، مگر این که کنترل سنتر را به اجرا دربیاورید.

4 – لبه‌های نوک تیز بر روی دکمه‌های سخت افزاری

نواقص آیفون ایکس

دکمه‌های برنده‌ی آیفون ایکس از مهم‌ترین نواقص این گوشی پرچمدار

بنا به دلایلی، دکمه‌های ولوم صدا و پاور همانند آن چه که ما بر روی آیفون 6 دیده بودیم بر روی گوشی آیفون ایکس طراحی نشده‌اند. در آیفونی که ما در دست گرفتیم،‌ این دکمه‌ها نسبتا نوک تیز هستند. هرچند انگشتان دست شما را نمی‌برند، اما ممکن است زمانی که انگشتانتان را بر روی اطراف قاب گوشی می‌کشید آن‌ها را ببرند. علاوه بر این این مسئله را نیز باید تایید کنیم که اسلات سیم کارت نیز کاملا با بدنه گوشی هماهنگ نیست و می‌تواند باعث خراش انگشتان شما شود اگر از یک قاب محافظ استفاده نکنید. ما در گزارش دیگر منتقدان حتی خوانده‌ایم که در برخی از قطعات پیچ‌ها نیز به خوبی به بدنه چفت نشده‌اند و مخفی نیستند.

این موارد شایسته‌ی یک گوشی هزار دلاری نیست؛ هرچند شاید تمامی قطعات عرضه شده اینچنین نباشند.

5 – فیس آی دی بهترین راه قفل گشایی گوشی نیست

در 99 درصد مواردی که ما از فیس آی دی استفاده کردیم، عمل کرد. در این مسیر، خیلی جذاب است که گوشی را نگاه می‌کنید و قفل آن باز می‌شود. گاهی اوقات متوجه نمی‌شدیم که چه زمانی قفل گوشی باز می‌شود تا آنکه یک نوتیفیکیشن برای ما باز می‌شد و سپس بر روی آن ضربه می‌زدیم.

با این حال به نظر ما فیس آی دی به مراتب کندتر و سخت‌تر از تاچ آی دی است. گوشی شما بر روی میز قرار دارد؟ شما باید گوشی را بلند کنید یا بدنتان را خم کنید تا قفل گوشی شما باز شود. یا به طور مثال شما می‌خواهید گوشیتان را از جیبتان بیرون بکشید و به شکل مخفی قفل آن را باز کنید که غیرممکن است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بدون شک آیفون یه برند عالی و در حال پیشرفته، آیفون دوستت داریم ❤️❤️❤️✌️✌️✌️✌️✌️

  2. نقصی نبودن اینایی که گفتین وای خدایی ایفون خیلی بد بود امسال

  3. برآمدگی دوربین بدتر از همه س، چرا؟؟

    چون امنیت گوشی به شدت پایین میاره و اگر با پشت بیوفته…

  4. امید وار بودن کافی نیست باید حتما بر طرف بشه وگرنه کسی نمیخره

  5. واقا مسخرس ایراده الکی میگیرین از ایفون بعد همش تمجید از گوشی دره پیته چینی میکنین یکم بی طرف باشین زشته به خدا اخه کدوم از اینا که گفتین ایراد بود؟؟؟؟