انتقال مالکیت گوشی های موبایل

فعال‌سازی و انتقال مالکیت گوشی های موبایل برندهای مشمول رجیستری از 14 بهمن الزامی است

از روز شنبه، 14 بهمن 1396، فرایند فعال‌سازی و انتقال مالکیت گوشی های موبایل برای تمامی برندهای مشمول طرح رجیستری شامل اپل، بلک بری، گوگل و موتورولا، اعم از گوشی های نو و کارکرده اجرا می‌شود.

بر اساس زمان‌بندی و استراتژی تعیین شده توسط متولیان اجرای طرح رجیستری، از فردا، شنبه 14 بهمن 1396، تمامی برندها و مدل‌های گوشی تلفن همراه مشمول رجیستری، ملزم به رعایت فرایندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت هستند و گوشی های کارکرده نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این فرایندها برای تمامی گوشی ها با نشان تجاری اپل، بلک بری، موتورولا و گوگل، اعم از نو و دست دوم الزامی است. به این ترتیب افرادی که قصد خرید و فروش گوشی های موبایل این برندها را دارند باید حتما نسبت به انجام فرایند فعال‌سازی و انتقال مالکیت اقدام کنند.

انتقال مالکیت گوشی های موبایل

مراحل انجام فرایند انتقال مالکیت گوشی های موبایل

  • شماره‌گیری کد دستوری ستاره 7777 مربع (#7777*)
  • ارسال عدد مربوط به گزینه انتقال مالکیت
  • انتخاب یا ورود شماره سیم کارتی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه مربوط به آن است
  • ارسال رمز همتا مربوط به سیم کارت
  • انتخاب شناسه IMEI دستگاه مورد نظر و ارسال عدد مربوط به آن
  • وارد کردن شماره سیم کارت فردی که قصد انتقال تلفن همراه به وی وجود دارد
  • تایید اطلاعات وارد شده
  • دریافت پیام و اطمینان از موفقت‌آمیز بودن فرایند

لازم به ذکر است که شیوه فعال‌سازی گوشی های تلفن همراه نو و کارکرده یا دست دوم یکسان است و تنها تفاوتی که در فرایند آن‌ها وجود دارد در نوع کد فعال‌سازی خلاصه می‌شود.

کد فعال‌سازی گوشی های آکبند به صورت اسکرچ شده بر روی کارت گارانتی یا جعبه دستگاه تلفن همراه درج شده است و کد فعال‌سازی گوشی های کارکرده نیز پس از انجام فرایند انتقال مالکیت توسط شخص فروشنده، به صورت پیامک از سوی سامانه همتا به شماره سیم کارت شخص خریدار ارسال می‌شود.

انتقال مالکیت گوشی های موبایل

پس از انجام فرایند فعال‌سازی، گوشی تلفن همراه تنها بر روی سیم کارت فعال شده قابل استفاده خواهد بود و اگر خریدار بخواهد از سیم کارت دیگری بر روی گوشی خود استفاده کند، باید فرایند انتقال مالکیت را انجام دهد. خریداران دقت داشته باشند که در هنگام خرید، از اصالت تلفن همراه مورد نظر اطمینان پیدا کنند. برای این کار کافی است شناسه IMEI دستگاه را به شماره 7777 ارسال کرده و یا از طریق کد دستوری #7777* اقدام کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این فرآیند به حدی مسخرست که شما دیگه نمی تونید تو گوشی خودتون ی سیم کارت دیگه بزارین!!! اگه بخواین سیم کارت گوشیتون رو عوض کنین باید دوباره فرآیند انتقال مالکیت انجام شه، واقعا مسخره و مضحک هست. لطفا مردم رو از این طرح مسخره آگاه کنید تا دوستانی که با پول بیت المال برای چنین طرح مضحکی بودجه گرفتن و طرح مسخره ارائه دادن حساب کار دستشون بیاد!!!!!

  2. چه حوصله ای داره این دولت به خدا

  3. تقریبا میشه گفت تمام سایت ها همین متن رو منتشر کردن و هیچگونه شفاف سازی بابت این موضوع انجام نشده
    رجیستری رو متوجه شدم اما این فرایند انتقال مالکیت دقیقا چیه؟؟؟
    مگه خونه یا ماشینه که به نام کنیم؟؟؟
    این دیگه چه قوانین مضحک و مزخرفیه که از خودشون درآوردن!!!!!!