اندازه صفحه نمایش گوشی

مقایسه آماری میزان محبوبیت اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند در بین کاربران

اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند امروزی یکسان نیست و هر کاربر مطابق با نیاز و سلیقه خود گوشی خاصی را انتخاب می‌کند. اما محبوب‌ترین صفحه نمایش در بین کاربران کشور‌های مختلف چند اینچ است؟

هر فرد، گوشی هوشمندی با اندازه صفحه خاصی را در دست دارد و با آن کار می‌کند و الگوی ثابت و مشخصی در این زمینه تعریف نشده است. امروزه بسیاری از کاربران از داشتن پرچمداری با صفحه نمایش کواد اچ دی لذت می‌برند، با این حال آیا می‌دانستید که صفحات نمایش HD هنوز هم در جهان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؟ همچنین اندازه صفحه نمایش گوشی کاربران در بازارهای مختلف جهانی به کشوری که در آن زندگی می‌کنند و وضعیت اقتصادی آن بستگی دارد.

این آمارها به لطف جدیدترین تحقیقات گروه DeviceAtlas در اختیار ما قرار گرفته‌اند. این گروه تحقیقاتی پیرامون ابعاد مختلف محبوبیت تلفن های هوشمند به پژوهش و بررسی می‌پردازند. یکی از موارد جالب در پژوهش یاد شده، محبوب‌ترین اندازه صفحه نمایش گوشی ها در سال 2017 میلادی، بر اساس دیتای جمع‌آوری شده از سراسر جهان است. جالب است بدانید که طبق این اطلاعات، در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی، ابعاد صفحه نمایش گوشی کاربران به مراتب بیشتر از دیگر نقاط جهان است.

این موضوع نیز کاملا منطقی به نظر می‌رسد، چرا که مردم و جامعه کاربری در این ملت‌ها از عصر طلایی رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها بی‌بهره بوده‌اند و مستقیما خود را با عصر تکامل تلفن های هوشمند وفق داده‌اند. بنابراین گوشی کاربران این کشور‌ها تقریبا نقش یک کامپیوتر را برای آنها ایفا می‌کند و هرچه اندازه صفحه نمایش گوشی آنها بزرگتر باشد، کاربرد آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال گوشی های هوشمند 5.7 اینچی بیشتر در هند و مالزی محبوبیت دارند و بیش از یک چهارم کاربران در این کشور‌ها از گجت‌هایی با این ابعاد صفحه استفاده می‌کنند. همچنین یک چهارم دیگر از آمار دارندگان تلفن های هوشمند در هند و مالزی از گوشی های 5.5 اینچی بهره می‌برند.

در ادامه توجه شما را به سه نمودار منتشر شده از این تحقیقات جدید جلب می‌کنیم:

با این حال محبوب‌ترین اندازه برای صفحه نمایش گوشی های همراه در جهان 5 اینچ است. همچنین گوشی های کوچک 4 اینچی هنوز هم علاقه‌مندان خاص خود را دارند، به عنوان مثال 9 درصد از کاربران تلفن های هوشمند در ایالات متحده آمریکا از محصولاتی با ابعاد 4 اینچ استفاده می‌کنند. از طرفی این میزان در آفریقای جنوبی به 16 درصد رسیده است. البته اکثر این گوشی های 4 اینچی، آیفون SE و یا آیفون های قدیمی‌تر اپل نظیر آیفون 5 هستند. همچنین شایعات حاکی از این موضوع هستند که اپل امسال میزان تولید گوشی های کوچک خود را افزایش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. به نظر من گوشی پنج اینچی مناسب ترین اندازه است البته هرکس یه اندازه ای رو میپسنده

  2. به نظر من 5.7 تا 6 اینج با نسبت 18:9 مناسب ترین سایزه

  3. گوشی بزرگ با کلاسه کوچیک چیه بدرد نمیخوره هی

  4. فرقی نداره چقدر باشه خوش دست باشه کار راه انداز

  5. کم کم دیگ باید گوشیامونو بندازیم رو کولمون و راه بریم.میشیم یه صفحه ای که دست پا در آورده داره راه میره هههههه

  6. ولی هرچی بزرگتر باشه بهتره به نظرم چون کارا رو بخوایم انجام بدیم مثل چک کردن ایملو سایتو این چیزا به صفحه بزرگتر نیاز داریم

  7. در حدی باشه که توی دست راحت جا بشه و مشکلی باهاش نداشته باشیم

  8. برای گوشی های با حاشیه، 5.5″ مناسب هستش
    برای گوشی های با حاشیه اندک، 6″ مناسب هستش
    و برای گوشی های بدون حاشیه، 6.5″ مناسبه
    در هر صورت ابعاد گوشی های بالا یکسان میشه
     
    البته بعضی از مردم هم گوشی های 4 و 4.5 اینچی رو دوست دارند، ولی خوب چشم ما ضعیفه
     
    گوشی 4 اینچی که خیلی صفحه نمایش کوچیکی داره؛ البته اون موقع که گوشی 3.5″ داشتم، فکر می کردم چه قدر بزرگه!
     
    من برای اینکه گوشی 5.5 اینچی تو جیب شلوارم بره، جیب یکی از شلوار هام رو دادم بهش پارچه اضافه کردند تا گوشی تو جیبم، کاملاً جا بشه
     
    با تشکر

  9. هرچی کوچیکتر یاشه امنیتت بیشتره.کسی هم نمیتونه چیزی ببیینه

  10. کاش بجای زیاد کردن اینچ ها یه فکری برای پشتیبانی از یه سری برنامه های خاص میکردن که دیگ نیازی به لپتاپ نمیبود

  11. یهو یه سینما بخرید بگیرید دستتون دیگ چ کاریههههه

  12. براوووووووووووووو 5 اینچ عالیه
    😀

  13. بیشتر از ۵ که میشه ایپد?میخوان دو تا یکی کنن پس