هارد جامد جدید سامسونگ

هارد جامد جدید سامسونگ با ظرفیت بسیار بالای 30 ترابایت معرفی شد

هارد جامد جدید سامسونگ با نام “PM1643” رونمایی شد. این محصول جدید به عنوان بزرگ‌ترین هارد جامد دنیا، 30.72 ترابایت ظرفیت داشته و در فرمت 2.5 اینچی ساخته شده است.

هارد 30 ترابایتی پیش رو برای مشتریان تجاری و آن دسته از افرادی ساخته شده است که می‌خواهند محصولات مکانیکی قدیمی‌تر را کنار بگذارند. در ساختار هارد جامد جدید سامسونگ ، سازندگان از 32 پکیج 1 ترابایتی NAND بهره برده‌اند که هرکدام از آنها شامل 16 لایه از چیپ‌های 512 گیگابیتی V-NAND می‌شود. این ظرفیت بسیار بالا برای ذخیره 5 هزار و 700 فیلم فول اچ دی یا تقریبا ضبط بدون توقف ویدیو برای حدود 500 روز کافی خواهد بود. به علاوه، ظرفیت آن دو برابر بیشتر از بزرگ‌ترین هارد جامد قبلی 16 ترابایتی سامسونگ است که مارس 2016 شاهد عرضه آن بودیم.

پیش‌تر هم شرکت سیگیت از یک هارد جامد 60 ترابایتی رونمایی کرده بود، ولی این محصول جدید با فرمت کارخانه‌ای 3.5 اینچی و بیشتر برای به نمایش گذاشتن فناوری ساخته شده بود و به نظر می‌رسد کسی آن را خریداری نکرده است.

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در در درایو SAS جدید سامسونگ، به ترتیب 2100 و 1700 مگابیت بر ثانیه بوده و دستورات کاربران در کمترین زمان ممکن پردازش می‌شود. این یعنی PM1643 تقریبا 3 برابر سریع‌تر از هاردهای جامد SATA معمول در لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی یا حتی خود هارد SSD 850 EVO سامسونگ است. کره‌ای‌ها از کیفیت محصول خود نیز مطمئن بوده و آن را با ضمانت پنج ساله ارائه می‌کنند.

هارد جامد جدید سامسونگ

هنوز قیمت هارد جامد جدید سامسونگ مشخص نشده است

این‌که  SDD جدید سامسونگ چه زمانی و با چه قیمتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام است. با این حال، سامسونگ می‌گوید با تولید این محصول جدید، هاردهای جامد مبتنی بر SAS خود را گسترش داده و تا پایان سال جاری میلادی، نسخه‌های دیگری از آن را با ظرفیت‌های 16.36 ترابایت، 7.68 ترابایت، 3.84 ترابایت، 1.92 ترابایت، 960 گیگابایت و 480 گیگابایت تولید خواهد کرد.

جائسو هان (Jaesoo Han)، معاون اجرایی بخش فروش و بازاریابی چیپ های حافظه سامسونگ در بیانه‌ای خبری گفت که این شرکت به راه خود در جهت برآورده کردن تقاضای متغیر کاربران برای استفاده از هاردهای جامدی با ظرفیت بیشتر از 10 ترابایت، با قدرتی بالا ادامه خواهد داد.

البته به این زودی‌ها نباید منتظر نصب هاردهای جامد 30 ترابایتی روی لپ تاپ یا رایانه های شخصی خود باشید، ولی چنین محصولاتی همواره در حوزه خود پیشگام بوده و نیرویی رو به پایین روی قیمت‌ها در بازار مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند. حال باید منتظر باشیم تا در آینده، گوشی های هوشمند هم با حافظه‌های داخلی ترابایتی به فروش رسند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. الان هارد دو ترا اندازه فلشه دیگه جهان عوض شده

  2. به چ دردی میخوره این همه یه دو ترا هم کار برای ما انجام میده

  3. یکی از اینا داشته باشی تا اخر عمرت نگران حجم نیستی

  4. دلمون خوشه یک هارد 2 ترا داریم!

  5. 30 هزار گیگگگگگگگگ واوو