وسایل نقلیه عجیب و غریب

وسایل نقلیه عجیب و غریب جهان ؛ اسکوتر لوله‌ای، اسکوتر تک‌چرخ و غیره

با پیشرفت روز افزون گجت ها، شاهد اختراع و تولید محصولاتی برای آسان‌تر شدن زندگی روزمره هستیم. در این مطلب وسایل نقلیه عجیب و جدید را که به منظور طی کردن مسیرهای کوتاه و روزانه ساخته شده‌اند بررسی می‌کنیم.

ظهور اینترنت و سایت‌هایی مثل کیک استارتر موجب گسترش ایده‌ها و محصولات جدید شده‌اند. بعضی از این محصولات سرگرم‌کننده، بعضی خلاقانه و نو و بعضی دیگر محصولاتی عجیب و غریب هستند. حمل و نقل نیز می‌تواند زمینه خوبی برای پیاده‌سازی و مانور خلاقیت و نوآوری باشد. بر این اساس در ادامه وسایل نقلیه عجیب و جدیدی را که می‌توان با آن مسیرهای کوتاه را پیمود بررسی می‌کنیم.

وسایل نقلیه عجیب و جالب


اسکیت‌های بلیزویل (Blizwheel Eskates)

بلیزویل- وسایل نقلیه عجیب

به جای استفاده از اسکیت‌های معمولی می‌توان از اسکیت‌های بلیزویل استفاده کرد. این اسکیت‌ها به شکلی ساخته شده‌اند که حتی می‌توانید در میز کار خود نیز آن را قرار دهید. از کنار که به این اسکیت‌ها نگاه کنید بیشتر شبیه به بشقاب غذاخوری هستند که به پای شما بسته شده باشد اما در اصل از ساختار مکانیکی عالی، یک چرخ موتوری لاستیکی، یک بازو برای نگهداری پا و مجموعه‌ای برای حفظ ثبات چرخ‌ها تشکیل شده است.

این اسکیت ماکزیمم سرعت 24 کیلومتر بر ساعت دارد و با هر بار شارژ تا 24 کیلومتر مسیر را طی خواهد کرد. بلیزویل به وسیله یک کنترل انگشتی حرکت می‌کند. قیمت 569 دلاری این محصول هدفی نیست که سازندگان آن در Kickstarter انتظارش را داشتند اما با وجود موفقیت محصولات مشابه می‌توان آینده روشنی را برای این محصول متصور شد.
_

اسکوتر توپی یو او (Uo balancing ball scooter)

اسکوتر توپی یو او- وسایل نقلیه عجیب

هرچه تعداد چرخ‌های موجود در اسکوتر را کاهش دهید نیاز به مهارت بیشتری در حفظ تعادل آن پیدا خواهید کرد. برای این مساله سازندگان به فکر تولید مکانیسم‌هایی به منظور جلوگیری از برخورد با سطوح و اجسام اطراف افتاده‌اند. اما هیچ کدام از محصولات به خوبی محصول دست‌ساز اولاف وینکلر آلمانی نیست.

اسکوتر توپی یو او تنها بر روی یک چرخ گرد توپی شکل حرکت می‌کند و با دارا بودن چرخ‌های Omni فردی که سوار آن است را قادر می‌سازد تا به جهت‌های مختلف حرکت کند. سرعت، ترمز و چرخش همگی با خم شدن به جهت‌های مختلف و یک دسته جوی استیک امکان پذیر می‌شود.

درست شبیه به اسکیت‌های بلیز ویل این محصول هم به هدف‌گذاری خود در Kickstarter دست نیافت.
_

وسایل نقلیه برای والدین

وسایل نقلیه عجیب

در سال 2012، تونی هاوک اسکیت باز حرفه‌ای دختر 4 ساله خود را بدون داشتن هیچ نوع وسیله ایمنی به همراه خود سوار اسکیت بورد کرد و حرکات نمایش انجام داد و پس از آن مورد انتقاد شدید قرار گرفت. به نظر می‌رسد این حرکت شروعی بود بر ساخت اسکیت بوردهای بلند توسط شرکت quinny.

در طول ساخت این اسکیت بورد، شرکت، بازخوردهای زیادی مبنی بر افزایش امنیت آن دریافت کرد و در ادامه سپر و ترمز دستی به آن افزود. این محصول خلاقانه را می‌توانید با قیمت 745 دلار در وب‌سایت quinny سفارش دهید.
_

اسکوتر لوله‌ای

اسکوتر لوله ای- وسایل نقلیه عجیب

اسکوترهای الکتریکی تاشو، زمینه را برای ایجاد ایده‌های نو جدید فراهم آوردند. از جمله محصولاتی که در ادامه این جریان ساخته شد، GoTube است که می‌توان از آن به عنوان یکی از کارآمدترین و بهترین اسکوترهای خلاقانه نام برد. ماکزیمم سرعت آن 16 کیلومتر بر ساعت است و به راحتی مانند یک استوانه جمع می‌شود و می‌توان آن را به هر مکانی برد.

GoTube می‌تواند با هر بار شارژ 12 کیلومتر مسیر را طی کند و قابلیت مقاومت در برابر شیب 10 درجه را نیز دارد. این محصول در سال 2016 عرضه شد و به اهداف سرمایه‌گذاری خود در Kickstarter دست پیدا کرد. هر چند که برخی از نظرات در مورد این محصول منفی بود.
_

دوچرخه‌سواری نیمه درازکش

7 وسیله نقلیه عجیب

دوچرخه‌هایی به نام Bird of Prey یا پرنده شکاری به طور معمول به منظور رکوردشکنی در مسابقات سرعت ساخته شدند. سازندگان این محصول ادعا می‌کنند که دوچرخه مورد نظر نسبت به دوچرخه‌های سنتی از آیرودینامیک، کنترل و امنیت بهتری برخوردار هستند.

در مورد این دوچرخه گفته شده: زمانی که در دوچرخه‌های سنتی به شدت ترمز گرفته شود، دوچرخه‌سوار از روی دسته به سمت جلو پرتاب خواهد شد، اما در Bird of Prey چنین اتفاقی هیچ وقت نخواهد افتاد چرا که بدن دوچرخه‌سوار به صورت خوابیده روی این نوع دوچرخه‌ها قرار دارد.

قیمت دوچرخه Bird of Prey در حال حاضر 4800 دلار است که به نظر بسیار زیاد خواهد بود.

پنل حرکتی لپ‌تاپ شکل

پنل حرکتی لپ تاپ شکل- وسایل نقلیه عجیب

محصول WalkCar ساخت شرکت ژاپنی Cocoa Motors یک پلتفرم ساده برای ایستادن و حرکت است. این دستگاه با خم شدن رو به اطراف شروع به حرکت خواهد کرد. WalkCar چهار عدد چرخ در 4 سمت، موتور الکتریکی و باتری دارد. با هر بار شارژ می‌توانید 1 ساعت حرکت کنید و ماکزیمم سرعت آن نیز 16 کیلومتر بر ساعت است.

زمانی که WalkCar در سال 2015 معرفی شد، به نظر می‌رسید که این محصول نیز همچون دیگر محصولات مشابه به نقطه دلخواه نرسد. اما در سال 2016 Cocoa motors شروع به پیش‌فروش محصول کرد و در حال حاضر نیز این محصول هنوز در حال پیش‌فروش است. قیمت WalkCar برابر با 1280 دلار خواهد بود.
=

اسکوتر تک‌چرخ سولو ویل (Solowheel)

سولو ویل- وسایل نقلیه عجیب

سولو ویل ابتدا در سال 2011 با سیستم بالانس خودکار معرفی شد. در سال 2018 این محصول به دو برس در دو سمت مجهز شد. این ساختار در دوچرخه‌های بچه‌گانه آموزشی دیده می‌شود. دو برس موجود در این محصول کمک می‌کند تا سولو ویل بتواند امنیت بیشتری را به کاربر خود بدهد. البته از طرفی به طور ناخواسته کاربران این محصول به رفتگران خیابان نیز تبدیل می‌کند چرا که با حرکت در مسیر برس های آن می‌تواند زمین را نیز تمیز کند. این برس ها با قیمت 69 دلار به محصول اضافه شده‌اند و همچنین عرضه آن از اردیبهشت و خرداد ماه سال 97 آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. دوچرخه معمولی ازهمش بهتره اینا زیاد خوب نبودن

  2. هیچی نمیشه متور اینا همش خزه

  3. فقط اون دوچرخه‌ـه 🙂

  4. دوچرخه نیمه درازکش!! چه خنک و مسخره

  5. وسایل نقلیه برای والدین از همش بهتر بود

  6. به حق چیزای ندیده

  7. اسکیت‌های بلیزویل عشقه! من هیچ وقت اسکیت سواری یاد نگرفتم که نگرفتم!