پیام رسان بله

ماجرای سوءاستفاده‌ی پیام رسان بله از اطلاعات کاربران چیست؟

به تازگی یک فایل تصویری در مورد سوءاستفاده‌ی اپلیکیشن پیام رسان بله منتشر شد. اکنون مرکز ماهر در خصوص این موضوع و امنیت این پیام رسان داخلی توضیحاتی را ارائه کرده است.

در پی انتشار یک ویدیو در خصوص سوءاستفاده‌ی اپلیکیشن پیام رسان بله از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، مرکز ماهر رسما اعلام کرد که این‌گونه اظهار نظرها در مورد  امنیت اپلیکیشن‌ها هیچ اعتباری ندارد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در اطلاعیه جدید خود تاکید کرد که مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه‌نویس هستند و برای ارائه هر قابلیتی ممکن است به فعال‌سازی مجوزهایی در برنامه نیاز باشد.

مجوزهای دسترسی اپلیکیشن پیام رسان بله عادی است

مرکز ماهر همچنین با رد ادعاهای مربوط به سوءاستفاده اپلیکیشن پیام رسان بله از اطلاعات کاربران، اعلام کرد با یک بررسی ساده در خصوص سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز به این نتیجه می‌رسیم که هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند. همچنین در ویدیوی منتشر شده، حتی تعریف و توضیح برخی مجوزها هم کاملا اشتباه بوده و به طور کلی اظهار نظر در رابطه با امنیت اپلیکیشن‌ها نیازماند بررسی فنی و تخصصی است.