باارزش ترین برندهای جهان

باارزش ترین برندهای جهان در سال 2018 معرفی شدند

موسسه برند فاینانس (Brand Finance)، رده‌بندی باارزش ترین برندهای جهان در سال 2018 را منتشر کرد که بر اساس آن، غول‌های دنیای تکنولوژی در صدر قرار دارند. در ادامه، 10 برند با ارزش دنیا را معرفی می‌کنیم.

رده‌بندی باارزش ترین برندهای جهان در سال 2018 میلادی منتشر شد و شرکت آمازون موفق شد جای گوگل را در صدر این فهرست بگیرد. در این رتبه‌بندی می‌بینیم که شرکت‌های حوزه تکنولوژی توانسته‌اند رتبه‌های نخست باارزش ترین برندهای جهان را به خود اختصاص دهند. در ادامه، لیست 10 برند باارزش دنیا را مشاهده می‌کنید:

باارزش ترین برندهای جهان 2018

1. آمازون (Amazon)

آمازون، بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا، در سال گذشته با رشد 42 درصدی سهامش به ارزش 150.8 میلیارد دلار رسید تا به جای گوگل به عنوان ارزشمندترین برند جهان معرفی شود. آمازون علاوه بر فروش اینترنتی انواع محصولات، در حوزه‌های دیگر مانند تولید فضای زیرساختی و قطعات الکترونیکی نیز فعالیت می‌کنید.

باارزش ترین برندهای جهان

2. اپل (Apple)

کمپانی اپل بیشتر درآمد خود را از محل فروش گوشی های آیفون به دست می‌آورد. سهام اپل در سال گذشته 37 درصد رشد داشته و اکنون این برند با ارزش 146.3 میلیارد دلار در رتبه دوم باارزش ترین برندهای جهان جای گرفته است.

باارزش ترین برندهای جهان

3. گوگل (Google)

گوگل در طول یک سال اخیر عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده داشته، ولی با این حال از رتبه اول در آخرین رده‌بندی باارزش ترین برندهای جهان ، اکنون به رتبه سوم سقوط کرده است. ارزش سهام گوگل با 10 درصد افزایش به 120.9 میلیارد دلار رسیده است.

باارزش ترین برندهای جهان

4. سامسونگ (Samsung)

شرکت سامسونگ با تولید محصولات متنوعی مانند گوشی های هوشمند و لوازم خانگی و الکترونیکی به یکی از برندهای بزرگ جهان تبدیل شده است. این کمپانی که سال گذشته در رده ششم قرار داشت، اکنون به کمک گوشی‌های گلکسی اس 8 و نوت 8، تبلت‌ها و لوازم خانگی باکیفیت خود به عنوان چهارمین برند برتر دنیا شناخته شده است. ارزش سهام سامسونگ 39 درصد افزایش یافته و به 92.3 میلیارد دلار رسید.

باارزش ترین برندهای جهان

5. فیس بوک (Facebook)

فیس بوک نیز نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده و از رتبه نهم به پنجم رسیده است. سهام فیس بوک در یک سال اخیر 45 درصد رشد کرده و ارزش این کمپانی 89.7 میلیارد دلار اعلام شده است.

باارزش ترین برندهای جهان

6. ای تی اند تی (AT&T)

سهام ای تی اند تی در سالی که گذشت 5 درصد کاهش پیدا کرد، ولی این شرکت هنوز هم با ارزشی معادل 82.4 میلیارد دلار، ششمین برند با ارزش دنیاست.

باارزش ترین برندهای جهان

7. مایکروسافت (Microsoft)

مایکروسافت، یکی دیگر از غول‌های حوزه تکنولوژی است که نامش در این فهرست دیده می‌شود. ارزش سهام مایکروسافت در سال گذشته 6 درصد افزایش پیدا کرد، ولی این کمپانی با دو پله سقوط نسبت به قبل و ارزش 81.2 میلیارد دلار در رده هفتم قرار گرفته است.

باارزش ترین برندهای جهان

8. ورایزون (Verizon)

ارزش سهام ورایزون نیز مانند ای تی اند تی 5 درصد کاهش پیدا کرد و ارزش این برند به 62.8 میلیارد دلار رسید. بخشی مهمی از این موضوع به دلیل از دست رفتن مشتریان ورایزون بود، ولی این برند هنوز هم در بین 10 برند با ارزش دنیا جای دارد.

باارزش ترین برندهای جهان

9. والمارت (Walmart)

والمارت سال خوبی را پشت سر نگذاشت. ارزش سهام این فروشگاه زنجیره‌ای 1 درصد کاهش پیدا کرد و حدود 60 فروشگاه آن نیز تعطیل شد تا والمارت چشم‌انداز نامطمئنی داشته باشد. با این حال این برند با ارزش 61.5 میلیارد دلار در رتبه نهم باارزش ترین برندهای جهان قرار دارد.

باارزش ترین برندهای جهان

10. آی سی بی سی (ICBC)

آی سی بی سی یا همان بانک صنعت و تجارت چین با افزایش 24 درصدی سهام خود مواجه شد و با ارزشی معادل 59.2 میلیارد دلار، مانند سال گذشته در رتبه دهم این فهرست جای گرفته است.

باارزش ترین برندهای جهان

باارزش ترین برندها در کشورهای مختلف

همچنین ویژوال کاپیتالیست، ارزشمندترین برند سال 2018 در هر کشور را اعلام کرد که در ادامه به 20 کشور اشاره خواهیم کرد:

کشوربرندارزش (میلیارد دلار)
آمریکاآمازون150.8
کاناداآر بی سی13.8
کلمبیااکو پترول3.9
برزیلایتائو8
انگلیسبریتیش پترولیوم19.6
هلندشل39.4
بلژیککی بی سی4.2
فرانسهاورنج22.2
اسپانیازارا17.5
سوئیسنستله19.4
ایتالیاانی10.6
آلمانبنز43.9
اتریشردبول7.6
سوئدایکیا24.4
فنلاندنوکیا8.4
روسیهاسبر بانک11.6
چینآی سی بی سی59.2
کره جنوبیسامسونگ92.3
ژاپنتویوتا43.7
اماراتاتصالات7.7