چیپست مدیاتک پی 60 (MediaTek P60) در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

چیپست مدیاتک پی 60 (MediaTek P60) در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

بنچمارک گیک‌بنچ به تازگی اقدام به انجام تست بر روی چیپست مدیاتک پی 60 (MediaTek P60) کرده است. تراشه جدید مدیاتک در دسته میان رده ها جا دارد و قابل رقابت با بهترین پردازنده های میان رده بازار نیز هست.

مدیاتک در حال حاضر در حال کار بر روی چند مدل چیپست جدید است. در تازه‌ترین مورد، نمونه‌ای از تراشه مدیاتک پی 60 بر روی گوشی هوشمندی با نام عجیب و غریب MTK P60 MWC Demo سوار و در تست‌های بنچمارک گیک‌بنچ شرکت داده شده است.

امتیاز چیپست مدیاتک پی 60

این اسمارت فون که به عنوان یک میزبان برای انجام تست پردازنده مورد استفاده قرار گرفته و قرار نیست به تولید انبوه برسد، 4 گیگابایت رم دارد و اندروید 8.1 اوریو را اجرا می‌کند. البته نوع CPU به کاررفته در این دستگاه مشخص نشده است.

امتیاز کسب‌شده در بخش تک‌هسته‌ای نشان می‌دهد که نوع CPU این محصول، قطعا بالاتر از Cortex-A53 و نزدیک به امتیاز Cortex-A73 است. همچنین، سی‌پی‌یوی 8 هسته‌ای این پردازنده معماری مشابهی با طراحی big.LITTLE کمپانی ARM دارد. هردو امتیاز به دست آمده توسط چیپست مدیاتک پی 60 ، نشان از قابلیت رقابت محصول جدید مدیاتک با پردازنده اسنپدراگون 660 کوالکام (که از CPU با هسته‌های Kryo استفاده می‌کند) دارد.

چیپست مدیاتک پی 60 (MediaTek P60) در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شد

پردازنده جدید مدیاتک P60 قرار است در نمایشگاه MWC 2018 از سوی شرکت سازنده معرفی شود. این کمپانی همچنین تراشه مدیاتک هلیو پی 70 (MediaTek Helio P70) را نیز در دست ساخت دارد که مشخصات آن هنوز در هیچ بنچمارکی دیده نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*