آیا عکس دایناسور شکار شده در جنگ داخلی آمریکا واقعی است؟!

ماجرای اسرارآمیز عکس دایناسور شکارشده در جنگ داخلی آمریکا

عکس دایناسور جنگ داخلی آمریکا تصویری تاریخی مربوط به سال 1864 بوده که در آن عده‌ای سرباز یک موجود 65 میلیون ساله را شکار کرده‌اند! اما آیا این عکس واقعی است؟

می‌توان با اطمینان گفت که شناخته‌شده‌ترین مدرک تاریخی در مورد گونه‌ای دایناسوری به نام دیوپکفالوس (Pterodactyls) که حدودا 65 میلیون سال پیش منقرض‌شده، تصویری است که به اواسط قرن 19 میلادی و دوران جنگ داخلی آمریکا برمی‌گردد. در این عکس، سربازان آمریکایی در کنار چیزی که شبیه به پرنده‌ای غول‌آسا مربوط به دوران ماقبل تاریخ است، ایستاده‌اند و داستان‌های مربوط به تصویر حکایت از شکار شدن این هیولای عصر دایناسورها توسط سربازان دارد.

داستان‌های مربوط به عکس دایناسور جنگ داخلی آمریکا

اینطور که به نظر می‌رسد،‌ محل شکار این دایناسور که به پتروسور (Pterosaurs) معروف است و جزو گونه دیوپکفالوس شناخته می‌شود،‌ شهر ویکسبورگ (Vicksburg) بوده است و در سال 1864 از زبان سربازان نقل شده که آن‌ها پس از دیدن موجودی غول‌آسا در آسمان، پرنده را شکار کرده‌اند. البته در بین سال‌های 2000 تا 2001 عکس دیگری که صحنه‌ای مشابه را نشان می‌داد هم در اینترنت دست به دست می‌شد، اما بعدها مشخص شد که برنامه‌ای تلویزیونی به نام “FreakyLinks” برای جذب مخاطبان بیشتر، یک ورژن قلابی را از روی عکس دایناسور اصلی کپی کرده‌ است.

آیا عکس دایناسور شکار شده در جنگ داخلی آمریکا واقعی است؟!

پتروسور

با این تفاسیر، در دنیای آنلاین وبلاگ‌ها و تالارهای گفتگوی زیادی وجود دارند که در مورد این سند تاریخی و عکس‌های مشابه بحث می‌کنند و به کمک مسئولان این وبلاگ‌ها، متخصصان عکس‌برداری زیادی بر روی هر دو عکس موجود نظر داده‌اند؛ بسیاری از کارشناسان می‌گویند که با وجود قلابی بودن تصویر ساخته شده برای برنامه FreakyLinks، ورژن اصلی عکس دایناسور جنگ داخلی آمریکا کاملا واقعی است و تکنیک‌های فتوشاپ برای خلق آن به کار نرفته‌اند!

داستان پیدا شدن این عکس معروف آنقدر در زمان خودش توجه‌ها را به خود جلب کرد که وب سایتی به نام “livepterosaur.com” مشخصا برای پرداختن به این موضوع و اسناد دیگر از دیده شدن دایناسورها در عصر حاضر و میلیون‌ها سال پس از انقراض‌ این موجودات، ساخته شد.

این وب سایت اطلاعات جالبی در مورد مبحث شبه‌علم نهان‌جاندارشناسی (Cryptozoology) را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد؛ فعالان این حوزه به مطالعه و بررسی در مورد موجوداتی که بیشتر به افسانه‌ها و داستان‌های محلی مربوط می‌شوند، مشغول هستند.

آیا عکس دایناسور جنگ داخلی واقعی است؟

موسس وب ‌سایت livepterosaur شخصی به نام جاناتان وایتکوم (Jonathan Whitcomb) است که خود را به عنوان دانشمندی مخالف جریان‌های کلی علمی معرفی می‌کند؛ وایتکوم در وب سایتش اطلاعات گسترده‌ای در مورد این‌ گونه دایناسوری و موارد مشابه دیده شدن پتروسور در مناطق مختلف ارائه کرده است.

با این تفاسیر، میدانیم که عکسی از یک پرنده غول‌آسای ماقبل تاریخ وجود دارد که صحت آن توسط تعدادی از متخصصان تایید شده و دانشمندی هم یک وب سایت را کاملا به این موضوع اختصاص داده، اما واقعا این عکس دایناسور می‌تواند واقعی باشد؟!

وایتکوم در این مورد می‌گوید که عکس اصلی به چند دلیل واقعی است؛ در ابتدا با مطرح شدن موضوع تصویر این پرنده غول‌آسا عده‌ای در مورد بال‌های دایناسور صحبت‌هایی را مطرح کردند و گفتند که این بخش از بدن جانور شبیه قسمت‌هایی از یک نوع قایق باریک و بلند است. با این حال افرادی که با این نوعی قایق‌ها سر و کار دارند چنین صحبت‌هایی را رد کرده‌اند.

به علاوه، در کنار هماهنگ بودن سایه‌های ایجادشده توسط سربازان با شرایط نوری محیط، جزئیاتی از سر، گردن و قسمت‌های دیگر پتروسور این تصویر دایناسور جنگ داخلی آمریکا با آناتومی واقعی موجود همخوانی دارد.

البته تعداد افرادی که تصویر منتشرشده را قلابی می‌دانند هم کم نیست؛ به عنوان مثال افرادی مانند لوئن کولمن (Loen Colman) که تاکنون 40 کتاب در مورد موضوعات مختلف از جمله نهان‌جاندارشناسی نوشته، صحت این مدرک را کاملا زیر سوال می‌برند.

با وجود تمامی صحبت‌های این‌چنین در مورد قلابی بودن عکس دایناسور جنگ داخلی که اکنون به آن تصویر Ptp هم می‌گویند، در سال 2017 دو دانشمند دیگر هم تایید کردند که عکس واقعی است.

مدارک دیگر از وجود دایناسورها در عصر حاضر

در کمال ناباوری، عکس دایناسور جنگ داخلی تنها مدرک موجود در مورد همزیستی و هم دوره بودن موجودات ماقبل تاریخ و انسان‌ها نیست؛ به عنوان مثال در یکی از معابد کامبوج سنگ‌تراشی‌هایی از یک استگوسور (Stegosaurus)، دایناسوری عظیم‌الجثه که میلیون‌ها سال قبل از پیدایش انسان منقرض شده، وجود دارد.

آیا عکس دایناسور شکار شده در جنگ داخلی آمریکا واقعی است؟!

اسم این معبد تا پروم (Ta Prohm) است و کنده‌کاری موجود بر روی یکی از دیوارهای آن شباهت زیادی به استگوسور دارد؛ با توجه به زمان ساخت معبد که به قرن 12 میلادی برمی‌گردد، عده‌ای با استناد به این مدرک و شواهد دیگر همچنان معتقدند که دایناسورها و انسان‌ها همزیستی داشته‌اند.

اما این فقط یکی از مدارک موجود است!

آیا عکس دایناسور شکار شده در جنگ داخلی آمریکا واقعی است؟!

مدتی پیش در شهر داوسون ایالت مونتانا آمریکا یک شاخ تریسراتوپس (Triceratops) که همانند استگوسور و پتروسور جزو شناخته‌شده‌ترین دایناسورهاست، کشف شد که بر اساس تخمین‌ها،‌ تنها 33.5 هزار سال عمر دارد؛ این در حالی است که طبق جریان غالب علمی در جهان، دایناسورهای 66 میلیون سال پیش منقرض شده‌اند!

آیا عکس دایناسور شکار شده در جنگ داخلی آمریکا واقعی است؟!

تریسراتوپس

همانطور که اشاره شد، مدارک اینچنین باورهای قبلی ما در مورد موجودات عظیم‌الجثه‌ای که در گذشته‌های خیلی دور بر روی زمین زندگی می‌کردند را به چالش می‌کشند و حتی این سوال را در ذهن به وجود می‌آورند که آیا دایناسورها هنوز هم زنده هستند و در جنگل‌ها و مناطق دورافتاده پنهان شده‌اند؟

شاخ تریسراتوپس ایالت مونتانا هم اکنون در موزه دایناسور و فسیل گلندیو (Glendive Dinosaur and Fossil Museum) نگهداری می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

19 دیدگاه

  1. والا این عکس تابلو هستش موجود توش قلابی هست بالهاش اصلا انگار آهنی هستش یا چوبی مشخصه واقعی نیست

  2. همه چیز ممکنه مگه الان موجودی از آن دوران دایناسورها نمونده ؟ چرا مونده باور کنید یا نه کروکدیل و تمساح موجودات با میلیونها سال هست که باقی موندن و ثابت شده که چند میلیون ساله که هنوز هنوزه زنده هستند و خواهند بود و همش بخاطر ساختار فیزیکی این موجوده که بی نقصه ، خخه حالا کی اشرف مخلوقاته ما انسانها یا این موجود که میلیونها سال عمر کرده و حتما بعد از ما هم هست

  3. اره خب شاید وجود داشته باشن ولی با این همه ابزار در عصر حاضر یکم سخته باورش که کجاس محل زندگیشون ک انسان اونجا نرفته باشه یا اطلاع نداشته باشه؟؟؟

  4. تصاویر باورکردنی نیس

  5. خیلی جالب بود ممنون

  6. بله تصاویر سمت چپ کاملا واقعى هستش

  7. بخدا نرم افزاری های دیگه ای هم بجز فتوشاپ برای اینکارا هست چرا تا هرچی رو ادیت میکنن فوری میگن فتوشاپه انگاری شده یه کلمه شده واس خودش

  8. آقا قبول کنید این سعید با نمکه یکم من ک هر جا میرم منتظرم کامنتای مسخرشو ببینم

  9. کلکه ای کلکه کلک کولوکه کلکه

  10. شایدم هم همچین چیزی بود اون موقع که نمیتونستن فتوشاپ کنن

  11. از اون آقایی که قبل آدم و حوا زندگی میکرده بپرسین. اون نمیرالبشر

  12. ن بابا امکان نداره وجود داشته باشه

  13. با یه فتوشاپ مردمو چه مچل کردن اون موقع

  14. هرچی به پتروسور و تصاویر و مطالبی ازش موجوده نگاه می‌کنم، با عقل جور در نمیاد طی 3-4 قرن اخیر همچین موجودی زنده بوده باشه! وگرنه خیلی بیشتر از اینا مدرک از وجود بود

  15. سمت چپی فتوشاپه که

  16. بسیار جالب بود! و اونجایی که گفتید تصور واقعی سمت راست و تقلبی سمت چپ، باور کنید آدم به اشتباه میوفته!! چون فتوشاپ شده، خیلی ضایعه س اما این یکی واقعی میزنه

    سپاس