گوشی نوکیا 1

گوشی نوکیا 1 معرفی شد؛ نخستین گوشی Android Go با قیمت ارزان

نوکیا 1 (Nokia 1) به عنوان نخستین گوشی پروژه Android Go گوگل در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد. این گوشی از قیمتی کمتر از 90 دلار برخوردار بوده و می‌تواند اندروید 8 اوریو را به شما ارائه کند.

سال گذشته نوکیا 2 یک گوشی مقرون به صرفه عالی بود که می‌توانست به مدت 2 روز با هر بار شارژ باتری آن عمر کند و برای خرید این گوشی تنها باید 99 دلار می‌پرداختید. اما آیا نوکیا گوشی ارزان قیمت‌تری را نیز ارائه خواهد کرد؟ بله، آن‌ها با حضور در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی اندرویدی جدید خود به نام نوکیا 1 پرده برداری کردند که با قیمت بسیار کم 85 دلاری روانه بازار می‌شود.

همانطور که احتمالا شما هم انتظار دارید، نوکیا 1 گوشی قدرتمندی از نظر سخت افزاری نخواهد بود. همراه با بدنه‌ی کوچکی که دارد و یک نمایشگر 4.5 اینچی با رزولوشن 854×480 پیکسلی، این گوشی از یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.1 گیگاهرتزی به نام MediaTek 6737M، رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی بهره می‌برد. در بخش دوربین شما می‌توانید یک لنز 5 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی و لنز 2 مگاپیکسلی بر روی قاب جلویی گوشی را ببینید. یک باتری با ظرفیت 2150 میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی تامین انرژی سخت افزار ضعیف این گشوی را بر عهده دارد تا ما انتظار عمر باتری بسیار بالایی را از آن داشته باشیم.

نوکیا 1

نخستین گوشی Android Go

علاوه بر همه این‌ها، نوکیا 1 را باید نخستین گوشی اندروید گو بدانیم؛ این یک پروژه‌ای است که استفاده از اندروید 8 اوریو بر روی گوشی هایی با سخت افزار ضعیف را ممکن می‌سازد تا کاربران آن‌ها نیز بتوانند از ویژگی‌های نسل جدید اندروید بهره‌مند شوند. در این سیستم عامل تمامی اپلیکیشن‌های پیشفرض جایشان را به نسخه Go دستیار گوگل، Files Go، Maps Go، YouTube Go و Gmail Go داده‌اند که نسخه‌های سبک‌تری از نسخه‌های اصلی آن‌ها است. این می‌تواند از هرگونه مشکل سخت افزاری برای اجرای برنامه‌ها جلوگیری کند.

اما بعید به نظر می‌رسد نوکیا 1 به عنوان گوشی اصلی شما شناخته شود. در واقع شما می‌توانید از آن به عنوان یک دیوایس کمکی در کنار گوشی اصلی خود در زمانی که به طور مثال به یک مسافرت می‌روید و یا می‌خواهید یک گوشی برای کودک خود بخرید، استفاده کنید. این گوشی کاملا سبک و مناسب است و از قاب‌های مختلفی به نام Xpress-On بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد در کمترین زمان ممکن، رنگ گوشی خود را تغییر دهید.

گوشی نوکیا 1

قاب‌های Xpress-On

گالری تصاویر نوکیا 1