سهام مرسدس بنز

شرکت چینی جیلی سهام مرسدس بنز را خرید

شرکت چینی جیلی (Geely) به بزرگترین سهام‌دار گروه دایملر (Daimler) تبدیل می‌شود. این شرکت برای خرید 9.69 درصد از سهام مرسدس بنز و گروه دایملر به ارزش 9 میلیارد دلار به توافق رسیده است.

شرکت چینی جیلی (Geely) به ریاست لی شوفو (Li Shufu)، برای خرید 9.69 درصد از سهام گروه دایملر (Daimler) به ارزش 9 میلیارد دلار اقدام کرده است. همین اندازه برای تبدیل شدن جیلی به بزرگترین سهامدار این شرکت کافی خواهد بود. شرکت بزرگ مرسدس بنز نیز یکی از زیرمجموعه‌های گروه دایملر است. به نظر می‌رسد جیلی برای ادغام کردن دایملر با گروه خود تلاش می‌کند و اگر اخباری که در روزهای اخیر از سوی برخی منابع از جمله رویترز منتشر شد صحت داشته باشد، به زودی شاهد آغاز عصر جدید و بزرگی برای این خودروساز چینی خواهیم بود.

سهام مرسدس بنز

یکی از منابع ناشناس در همین رابطه به رویترز گفت:

این همان چیزی است که رئیس جیلی یعنی لی شوفو پیش‌بینی کرده است. او فکر می‌کند که شاید یک یا دو یا سه تولیدکننده که امروز در حال رقابت هستند بتوانند در آینده باقی بمانند و به همین دلیل آن‌ها باید با هم متحد شوند و با انجام سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، یکی از همین شرکت‌های باقی‌مانده در آینده باشند.

تلاش جیلی برای خرید سهام مرسدس بنز از نوامبر 2017 شروع شد

در همین رابطه، امروزه رقابت در صنعت خودرو برای تولید و توسعه خودروهای الکتریکی و خودران است. شرکت جیلی نیز از ماه نوامبر 2017 با تلاش برای خرید دایملر و در اختیار داشتن سهام مرسدس بنز عزم خود برای ورود به این رقابت سنگین را نشان داد. شرکت سهامی جیلی پیشنهاد خرید مقدار زیادی از سهام مرسدس بنز و گروه دایملر را با نرخ تخفیف ارائه کرد، اما جواب دایملر به این پیشنهاد منفی بود. آن‌ها اعلام کردند اگر گروهی قصد خرید سهام این شرکت را دارد، می‌تواند آن را در بازار آزاد خریداری کند. ظاهرا لی شوفو، رئیس و مالک اصلی جیلی، این پیشنهاد را قبول کرده است، چون 9.69 درصد سهام گروه دایملر حدودا ارزشی معادل 9 میلیارد دلار دارد.

لازم به ذکر است که اکنون جیلی در چند خودروساز بزرگ جهان از جمله لوتوس و ولوو نیز سهم دارد و خرید سهام مرسدس بنز نشان می‌دهد که آن‌ها عزم خود را برای تبدیل شدن به یک غول خودروسازی در جهان جزم کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چینی جماعت مثله موریانست نابود میکنه و به زندگی ادامه میده زیاده ولی پشیزی ارزش نداره

  2. این چینی ها هرجا میرن گوه میکنن توش
    دیگه با بنزم باید خدافظی کرد

  3. تبریک میگم. بنز دیگه تمام شد.

    • شما مثل اینکه متن خبر رو نخوندید گفته 9.69 درصد سهام رو خریده نگفته که مالک مرسدس(51 درصد سهام یا بیشتر) که می فرمایید بنز تمام شده.این سهام دار شدن جیلی باعث می شود که از تکنولوژی بنز در خودرو های خودش استفاده کند.

      واقعا به شرکت های چینی ایی مثل جیلی باید احسنت گفت قطعا در آینده ایی نچندان دور شرکت هایی مثل جیلی در رده ی خودروسازان برتر قرار می گیرند.

  4. چینی ها دارن دنیا رو میگرین