عملکرد سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ

عملکرد سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ در گلکسی اس 9

سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دوربین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 & Galaxy S9 Plus) است. زیرا این دوربین حالا قابلیت ضبط ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960fps‌ مهیا می‌سازد. اما چگونه؟

سامسونگ از یک سنسور جدید برای گوشی های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس خود استفاده کرده است. این سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ به پرچمداران جدید این شرکت اجازه ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با وضوح 720p و نرخ 960fps‌ را می‌دهد.

واکاوی در سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ

در واقع، سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ با نام 12MP Samsung ISOCELL Fast 2L3 که به صورت انبوهی در حال تولید است، از یک رم سریع DDR4 که در زیر لایه منطقی آنالوگ متصل شده استفاده می‌کند تا سیگنال الکتریکی را از لایه آرایه پیکسل بالای آن به کد دیجیتالی پردازش کند. ستاپ 3 دسته‌ای مورد نیاز خواهد بود؛ زیرا نتیجه ضبط ویدیو اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه ای در فریم های غول پیکری که بایستی ذخیره شوند و به سرعت پردازش شوند، سپس آن‌ها به تراشه برای پردازش ارسال شده و سپس بر روی رم معمولی گوشی ها نگهداری شوند، نیازمند سرعت زیادی هستند. گلکسی اس 9 از چنین ظرفیتی برخوردار است.

عملکرد سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ

سونی نیز از چنین راه حل مشابهی برای قابلیت اسلوموشن خود در گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم استفاده کرده است و حالا آن را به گوشی های جدیدتر اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت خود نیز آورده است. سامسونگ با این حال با بهره گیری از لایه سوم حافظه که به طور مستقیم بر روی سنسور CMOS‌ سوار است، از آن برای ذخیره تصاویر حرکت سریع اشیا استفاده می‌کند و از هرگونه جلوه‌های تاری در هنگام ضبط جلوگیری خواهد کرد.

عملکرد سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ

علاوه بر این، ذخیره سازی حسگر فوق سریع کاهش نوز سه بعدی (3DNR) برای حصول تصاویر روشن‌تر، عدم وجود نویز در تصاویر گرفته شده در شرایط نوری کم و همچنین افزایش در لحظه تصویربرداری HDR را به همراه دارد. تمامی این‌ها با کمک یک سنسور باز دیافراگم f/1.5 بر روی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس امکان پذیر خواهد شد. این گشودگی متغیر خواهد شد و در صورتی که نور کافی در اطراف سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی جدید سامسونگ وجود داشته باشد، به دیافراگم f/2.4 خواهد رسید. ما نمونه عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گلکسی اس 9 را در نمایشگاه MWC 2018 ملاقات کرده‌ایم که حاصل کار، عکس‌هایی جذاب و دلگرم کننده بوده است.

تریلر دوربین گلکسی اس 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مرددددد حالا یه دوزاده مگا پیکسلی زدی خودتو نکشی بدبخت ندید بدید