گوشی هوشمند phoneKid

گوشی هوشمند phoneKid مخصوص کودکان در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد

یکی از محصولات جالبی که در سومین روز از نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد، گوشی هوشمند phoneKid بود. این گوشی مخصوص استفاده کودکان بوده و قابلیت کنترل بر استفاده گوشی را در اختیار والدین قرار می‌دهد.

همین چند روز پیش بود که یک رسانه در گزارشی عنوان کرد 47 درصد والدین آمریکایی بر این باورند که فرزند آن‌ها به استفاده از گوشی هوشمند اعتیاد دارد. اما دیگر نگران نباشید، زیرا این درصد به زودی کاهش پیدا خواهد کرد. یک شرکت اسپانیایی به نام EscudoWeb که ارائه کننده محصولات آموزشی است، با یک دستاورد جدید در نمایشگاه MWC 2018 حاضر شد. این محصول که phoneKid نام دارد، در واقع یک گوشی اندرویدی مخصوص کودکان است که به والدیت اجازه می‌دهد در استفاده فرزندشان از گوشی هوشمند، به آن نظارت داشته باشند.

گوشی هوشمند phoneKid که از یک نسخه تغییر پیدا کرده اندروید به منظور جلوگیری از محدودیت‌های امنیتی توسط کودکان استفاده می‌کند، به والدین اجازه می‌دهد تا زمانی که فرزند آن‌ها از هر اپلیکیشنی استفاده می‌کند، به صورت مستقیم بر روی آن نظارت داشته باشند. شما می‌توانید مشخص کنید که کودکتان به چه برنامه‌هایی دسترسی داشته باشد یا در این راستا پروفایل‌های کاربری را برای دسترسی به طیفی از برنامه‌ها تنظیم کنید.

به طور مثال اگر شما پروفایل Study Mode یا حالت مطالعه را فعال کرده باشید، نوجوان شما تنها به اپلیکیشن‌هایی که با مطالعه همخوانی دارد نظیر ماشین حساب، آفیس ورد و غیره دسترسی خواهد داشت. شما می‌توانید صفحه هوم گوشی خود را مسدود کنید و در عوض لیستی از فعالیت‌های فرمایشی را جایگزین آن کنید تا فرزند شما پس از انجام هر کدام از آن‌ها، موارد دیگر را انجام داده و پس از اتمام آن‌ها به صفحه گوشی دسترسی پیدا کند.

رابط کاربری و ظاهر گوشی هوشمند phoneKid همانند تمامی گوشی‌ها است

در اینجا برخی محدود کننده‌هایی نیز وجود دارد که تمامی راه‌های فرار کودکان برای کاهش کنترل شما بر روی گوشی را می‌گیرد. به طور مثال فرزند شما قادر به خاموش کردن گوشی و یا قطع ردیاب مکانی نیست.

آیا بازاری برای گوشی هوشمند phoneKid وجود دارد؟

اما آیا بازاری برای چنین محصولاتی وجود دارد؟ ما اعتقادی به این نداریم که کودکان اشتیاق زیادی برای داشتن یک گوشی هوشمند دارند که هر لحظه تحت کنترل والدینشان خواهد بود، بنابراین این محصول می‌تواند برای آن‌ها طاقت فرسا باشد. همچنین با قابلیت‌های امنیتی داخلی و یک نسخه ویرایش شده اندروید، می‌توان انتظار داشت گوشی هوشمند phoneKid با قیمت نسبتا بالایی روانه بازار شود که همین امر به فروش کم آن منجر خواهد شد. به هر ترتیب باید منتظر ماند و عملکرد این گوشی را پس از عرضه در بازار دید.

هر چیزی که در این مطلب گفته شد به کنار، در حال حاضر یک راه ارزان‌تر (در واقع رایگان) برای کنترل گوشی فرزندان شما وجود دارد که Google Family Link نام دارد. این یک اپلیکیشن است که به شما اجازه می‌دهد محدودیت‌هایی را برای استفاده فرزندتان اعمال کنید که شامل مسدود کردن برخی سایت‌ها، قفل کردن برنامه‌ها و حتی تنظیم وقت خواب است که پس از گذشت زمان اعلام شده به اپلیکیشن، کودک شما دیگر قادر به استفاده از گوشی نخواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. کودکان گوشی به چه دردشون میخوره آخه

  2. بچه نداریم براش از این ا بخریم