اینترنت 4G در کره ماه

شبکه اینترنت 4G در کره ماه راه‌اندازی می‌شود!

نوکیا، ودافون و آئودی قصد دارند اینترنت 4G در کره ماه را پنجاه سال بعد از نخستین باری که فضانوردان ناسا روی آن پا گذاشتند، راه‌اندازی کنند.

اگر تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که پخش زنده ویدیوهای با کیفیت بالا از سطح ماه به صورت مستقیم برای مردم روی کره زمین امکان‌پذیر بود، بهتر است بدانید رویای شما به زودی محقق می‌شود و چندشرکت بزرگ قرار است اینترنت 4G را در کره ماه راه‌اندازی کنند. این اقدام، بخشی از یک پروژه برای حمایت از اولین ماموریت فضایی به ماه که بودجه آن از منابع شخصی تامین شده است، محسوب می‌شود. در نتیجه، از سال آینده می‌توانیم شاهد وجود اینترنت 4G در کره ماه باشیم.

شرکت تولیدکننده تجهیزات شبکه نوکیا به عنوان شریک فناوری این پروژه، باید شبکه‌ای با کلاس فضایی که به یک جعبه سخت افزاری کوچک با وزنی کمتر از یک کیسه شکر وابسته است را بسازد. در این پروژه، آئودی و شعبه آلمان از ودافون با کمپانی “PTScientists” که مقر آن در برلین قرار دارد، با یکدیگری همکاری خواهند کرد. مدیران امیدوارند در سال 2019، این ماموریت را از طریق پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال و با استفاده از راکت فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس انجام دهند.

ودافون مسئول فراهم کردن سیگنال شبکه اینترنت 4G در کره ماه خواهد بود

در این پروژه، ودافون مسئولیت فراهم کردن سیگنال 4G که قادر به فرستادن ویدیوهای زنده و با کیفیت بالا از ماه به زمین است را بر عهده دارد. “Hannes Ametsreiter”، مدیر ارشد اجرایی شعبه آلمان شرکت ودافون می‌گوید «این پروژه شامل رویکردی کاملا خلاقانه برای توسعه زیرساخت شبکه موبایل می‌شود.»

دلیل عدم استفاده از شبکه نسل جدید 5G، فاز آزمایشی این پروژه و عدم پایداری کافی برای عملی کردن آن در سطح ماه اعلام شده است.