سونی Xperia XZ2 بهتر از Galaxy S9 سامسونگ

چرا سونی Xperia XZ2 بهتر از Galaxy S9 سامسونگ است؟

ما بر این باوریم که گوشی سونی Xperia XZ2 به مراتب بهتر از Galaxy S9 سامسونگ است. برای این ادعا استدلال‌های زیادی داریم که در ادامه می‌توانید به این نکات توجه کنید.

سونی بر روی شیب سرپایینی خیلی تندی در حال حرکت بود تا سرانجام زبان طراحی محصولاتش را تغییر داده و گوشی های پرچمدار اکسپریا خود را با ظاهری امروزی معرفی کند. سونی اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت از نسبت ابعاد صفحه به بدنه 80 درصدی معادل 18:9 برخوردار است و حالا دیگر خبری از حاشیه‌های وحشتناک گذشته صفحه نمایش نیست.

سونی Xperia XZ2 بهتر از Galaxy S9 سامسونگ

گوشی های جدید سونی همگی جزو پرچمداران بهاری سال 2018 محسوب می‌شوند، بنابراین از قابلیت‌هایی همچون تراشه های اسندپدراگون 845، تاییدیه ضد آب، نمایشگر HDR و دوربین‌هایی با ظرفیت فوق‌العاده مناسب که می‌توانند ویدیوهای سوپر اسلوموشن Full HD تهیه کنند بهره می‌برند. حتی از برخی جهات آن‌ها می‌توانند پرچمدار تازه‌ی بزرگ‌ترین برند گوشی ساز اندروید، سامسونگ را نیز مغلوب خود کنند. بله درست شنیدید، سونی اکسپریا ایکس زد 2 می‌تواند از چند جهت بهتر از Galaxy S9 سامسونگ عمل کند. اما گوشی جدید سونی چه چیزی برای اثبات این حرف ما برای ارائه دارد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

فیلمبرداری 10 بیتی HDR‌ واقعی

وقتی روز یکشنبه گوشی های جدید سامسونگ معرفی شدند، کوالکام به این نکته اشاره کرد که «دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت می‌گیرند که به قابلیت فیلمبرداری Ultra HD Premium برای ضبط کیفیت سینمایی و Gigabit LTE برای ارائه سرعت بسیار بالای ارتباطی مجهز است». اما بعدا بخش مربوط به UHD‌ در بیانیه این شرکت تغییر پیدا کرد و به جای آن را عبارت «مجهز به یک تجربه دوربین غواصی» گرفت.

دلیل ویرایش، این بود که هرچند قابلیت پشتیبانی از فیلمبرداری HDR واقعی را به تراشه خود بخشید است، اما بنا به دلایلی سامسونگ شاید تصمیم گرفته که در این برهه از زمان از آن بی‌بهره بماند. شاید دلیل آن عرضه نسخه‌ی بین‌المللی گوشی های گلکسی اس 9 سامسونگ همراه با تراشه اگزینوس 9810 بوده است. حال گوشی سونی Xperia XZ2 را باید تنها گوشی هوشمندی در جهان بنامیم که می‌تواند از ظرفیت فیلمبرداری 10 بیتی HDR بهره‌مند باشد.

فیلمبرداری سوپر اسلوموشن 960fps با وضوح 1080p

ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که گوشی ها از حافظه رم سنسور دوربین جداگانه و بسیار سریعی برخوردارند که می‌تواند مقدار زیادی فریم را برای خلق ویدیوهای اسلوموشن شگفت انگیز در خود ذخیره کند. گوشی گلکسی اس 9 سامسونگ نیز قادر به ضبط ویدیوهایی با نرخ 960 فریم بر ثانیه است که این ویدیوها با وضوح 720p ضبط می‌شوند. این درحالیست که گوشی سونی Xperia XZ2 می‌تواند همین ویدیوها را با وضوح دو برابری 1080p ارائه کند. این وضوح در نتیجه‌ی حاصل شده در پایان بسیار موثر است.

سونی Xperia XZ2 بهتر از Galaxy S9 سامسونگ

سونی درست یک سال پیش از سامسونگ از یک سنسور با قابلیت ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن 960fps با وضوح 720p بر روی گوشی اکسپریا XZ Premium خود استفاده کرده بود.

عمر باتری بهتر، رم بیشتر و قیمت پایین‌تر

سونی Xperia XZ2 از یک باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که 180 میلی‌آمپر بیشتر از باتری به کار رفته در گوشی گلکسی S9 است که اختلاف زیادی نیست. این درحالیست که وضوح نمایشگر گوشی سامسونگ +QHD‌ بوده که بیشتر از وضوح +Full HD نمایشگر XZ2 است. به لطف همین قضیه گوشی سونی با یک ظرفیت باتری تقریبا برابر و یک تراشه مشترک، 20 الی 30 درصد عمر باتری بیشتری را نسبت به پرچمدار سال 2018 سامسونگ ارائه می‌کند. علاوه بر این سونی حالا قابلیت کاهش مصرف باتری گوشی های خودش را نیز بهبود بخشیده است. این قابلیتی است باعث محبوب شدن گوشی های سونی نیز شده است.

به طور مثال در آخرین آزمایش‌هایی که ما بر روی مدل XA2 انجام دادیم، باتری 3300 میلی‌آمپری آن بیش از 10 ساعت شارژدهی مفید را به همراه داشته است. این بهترین رکورد در بین باتری‌های هم رده خود است که در بنچمارک‌ها به ثبت رسیده است. ما تردیدی نداریم که عمر باتری سونی Xperia XZ2 نیز می‌تواند یکی از بهترین‌ها در نوع خود باشد.

سونی Xperia XZ2 ارزان‌تر از اکثر رقبا

یک برتری دیگر، حضور یک رم 6 گیگابایتی در این گوشی به جای رم 4 گیگابایتی گلکسی اس 9 و همچنین قیمت کمتر (حداقل در اروپا) است. بی‌تردید قیمت یکی از مهم‌ترین عواملی است که مشتریان را ترغیب به خریداری یا نخریدن یک محصول دیجیتالی می‌کند. شاید همین عوامل باعث شده است که گوشی سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم در مسابقه‌ی G Cup گجت نیوز که چندی پیش بین تمامی پرچمداران سال 2017 انجام شد، موفق به کسب رتبه‌ی نخست به انتخاب کاربران محترم شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

45 دیدگاه

  1. با سلام واقعا نظر دادن درمورد اینکه بگی سونی بده یا خوبه سخته چون یه برنده خاصه وویژه افراد خاصی هم هست

  2. حالا خوبه دوربین های سامسونگ رو سونی تولید میکنه پس انقد دوربین دوربین نکنید فقط سونی عشقه

  3. باید پول باشه از هر کدوم یه پرچمدار بگیری یه سال باهاشون کار کنی بعد نظر قطعی بدون تعصب بدی،همینجوری هر کی گوشی خودشو میگه بهترینه!

  4. در حالیکه زمان گوشی های کم حاشیه و یا بی حاشیه مثل گوشی ” ویوو آی پکس ” شروع شده. طراحیش واقعا مال عهد بوق مونده خیلی زشت مخصوصا پشت گوشی تهوع آوره. آیکون و تم گوشی که اهم صلا تغییری نکرده مال ١٠سال قبله. هیچ چیز نوآورانه نداره .وتوی مسیر نوکیای فقید قدم میزند .

  5. هوواوی هم که گرون کرد پرچمدارشو.
    تنها پرچمداری که پولم بهش میرسه سونی xz2 هستش.

  6. آقا دمتون گرم میخواستم یکی از اینارو بخرم. رفتم تو یک وبلاگ مسخره ای همش قابلیت های خوب سامسونگ رو گفته بود بعد از سونی هیچی نمینوشت بعد یارو میگفت بنظر من سامسونگ یک سر و گردن از سونی بالاتره. مرتیکه عقده ای تابلو بود فقط داره تبلیغ سامسونگو میکنه. تازه شما از سیستم لرزش پویایXZ2چیزی نگفتین. برای اولین بار این قابلیت رو روی این گوشی پیاده کردن. واقعا سونی همیشه عالیه👌

  7. چیه هی میگین سامسونگ فقط بلده بزنه جی7سال2016بعد یک سال میکنتش 2017ریده با این کارش حداقل سونی بعد چند سال اون گوشی رو از رده خارج میکنه جدید میزنه نه سامسونگ فورجی میکنه بعد میگه این دوهزارو فلانه یه مدل عتیقه شو میده بیرون فقط به فکر سوده

  8. xz2 شاید بهتر از s9 حتی s9 plus باشه ولی صد ها فرسنگ از نوت فاصله داره.

  9. ی گوسی از سامسونگ داشتم بیچارم کردش چرا تا 3/4اول خوب کار میکردش اما دیگه شروع شد باطریش به 15درصد میرسید خودش خاموش میشود هنگ زیاد اصلا ی وضعی تا یکی از دوستانم z2رو معرفی کردش خدایش چه گوشی چند سال خودم داشتم الانم دسته داداش کوچیکم هستش مثله ساعت کار میکنه خودمم xzpدارم واقعا شرکت سونی به سودش نگاه نمیکنه و منافعه مشتری براش مهمه.

  10. اصلا این قابل قیاس با غولِ سامسونگ هست . قیاسش خنده داره

    • داداش گلم معمولا واژه ی غول رو برای سونی به کار میبرن ک میگن غول تکنولوژی ینی همه زیرش تشریف دا‎‫رن. آروم آروم کار میکنه تا برندهای محبوب شماها هم تو رقابت بمونن وگرنه همه میدونیم حتی شماها هم میدونید سونی بالا دس نداره حتی ا پیرمردا هم بپرسی چی خوبه میگن سونی چون همه باش خاطره دارن همه هم به کیفیت محصولات سونی اعتقاد دارن لطفا برید واسه سامسونگتون نظر بذارید سونی محترمه و احترامش واجب.یا سونی

  11. خب اینکه مشخصه سونی از سام هنگ بنجل بهتره

  12. این 5 تا نصفی از قابلیت های سونی بود، واقعا سونی همیشه و همیشه عالی کارکرده
    سامسونگ نمیتونه کیفیت تصویر رو با نرم افزار جبران بکنه، بخاطر همون میاد نمایشگری رو گوشی سوار میکنه که اگر احیاناً گوشی از دست مصرف کننده افتاد پدر مصرف کننده در اومده ?
    ولی برسیم ب سونی،
    صفحه نمایشاش همیشه با رزولوشن 347 ppi ب بالا بوده، برای بهبود تصاویر از موتور شفافیت تصویر استفاده کرده، و همیشه السیدی رو طوری زده که مشتری مداری رو حفظ کرده باشه
    اونایی هم که هی میان میگن حاشیه و قیافه و فلان…. چون برندشون جز کم کردن حاشیه چیز دیگه ای نداره ، فقط ملاکشون همونه?
    مثلا اس9، چیز جدیدی از خودش نداره، همه چیزش مال قبلیا بود اسلوموشنشم که ما پارسال معرفی کردیم با ایکس زد پرمیوم، امسالم که با کیفیت 1080 سامسونگ رو خاک کردیم تا دیگه نگه اسلوموشن با کیفیت اچ دی ?
    حالا برسیم ب چیپست،
    همتون بهتر میدونید که بهترین چیپست موبایلی دنیا اسنپدراگون هستش البته برا آندروید،
    خب یه نگاهی ب گوشیای قدرتمند سامسونگ و نگاهی ب قدرتمندان سونی بندازید
    95%گوشیای بازار ایران سامسونگ مربوط به چیپست اگزینوس هستش که آخرینش که رویه اس 8 بود توان یارا با اسنپدراگون 650 رو نداره(تو این مقوله خیلی حرفا هستش)
    و در آخر مدل پراکنی سامسونگ هستش که واقعا داره ب علاقه مندانش ظلم میکنه
    به عنوان مثال
    J5, j52016, j5prime, j52016, j5prime, j5ntx
    میدونین فرق اینا باهم چیه؟؟؟
    فقط و فقط ظاهر
    همشون رم2 یا 3 رو دارن و تو حافظه داخلی مشترک?
    وسونی
    بعنوان مثال
    XA, XA ULTRA, XA 1 ULTRA
    فرقشون
    رم از 2 به 3 و از 3 به 4 ارتقا پیداکرده،
    چیپست ازمدیاتک به اسنپدراگون ارتقا پیدا کرده
    دوربین از 13 به 23 ارتقا پیدا کرده
    سلفی از 8 به 16 با فلش و لرزشگیر ارتقا پیدا کرده
    وووو
    امیدوارم همیشه انتخابتون برای داشتن اسمارت فون ها، زیبایی نباشه بلکه کارایی باشه
    یاحق…

  13. لااقل ابتدای پست عنوان پست تبلیغاتی رو بزارید!!!

  14. کیفیت محصولات سونی واقعا خیلی عالیه و من xz2 رو به اس 9 ترجیح میدم هردو گوشی واقعا عالی هستند

  15. بنده خودم یکی از طرفداران برند سونی هستم و روی سونی تعصب زیادی دارم ، اما ما متعصبین برند سونی باید واقعیت رو قبول کنیم؛ واقعیت اینه که این قابلیت هایی که گفته شد در دنیای واقعی و استفاده روزمره و عادی هیچ کاربردی ندارن و این که هم از لحاظ ظاهری و زیبایی و هم از لحاظ کاربردی بودن امکانات سامسونگ گلکسی s9 یک سر و گردن از zx2 بالاتره.
    درضمن گوشی موبایل بنده در حال حاضر سونی z5 هست پس لطفا نگین که من طرفدار برند سامسونگ هستم

  16. هیچ برتری نداره و نخواهد داشت…فروشش یک صدم اس 9 نخواده بودنویسنده ی این مطلب چون میدونه این سایت فلقط طرفدارای سونی هستن میخواد یک جو اختلاف درست کنه…چون تعداد دوستداران برند فراموش شده ی سوتی (اصلش سوتی هست و نه سونی) کمتر از 100 نفر در کل ایرانه و همشونم اینجا کمپین زدن….خخخخ
    شما فکر کنین برتر دنیا خودش برترین رو انتخاب میکنه و فروش نشان دهنده ی این موضوعه با توجه به قیمت خیلی بالاتر این گوشی مضحک سوتی

    • موافقم باهات اصلا کسی سونی دستش نمی گیره میخوان جو درست کنن واسه سونی چینی . تا فروششو بالا ببرن با چی داری مقایسه می کنی من نوکیا ۸ رو بیشتر میپسندم تا سونی….

    • علیرضا جوادی خیلی جواتی (اصلش جواته نه جواد)
      حالا بریم برای یه خ گفتن پشت سر هم خخخخ

    • بنده له عنوان یک تعمیر کار میگم اگه صد تا سامسونگ برام واسه تعمیر بیاد یه سونی میاد؛اونم مسکلی مثل باطری و تعویض سوکت شارژ.اما سامسونگ مشکل هارد، سی پی پو وووو،سونی از لخاظ سخت افزاری بسیار بالاتر از سایر گوشی های هم رده خودشه.بطوریکه ما با گوشی z1 می تونیم بازی سنگین پابجی موبایل رو بازی کنیم،گوشی سونی z1 مال یال ۲۰۱۳ هست یادتون نره

  17. هردوتاشون خوبن.هرکدوم امکاناتی دارن که اون یکی نداره.هر کدوم هم معایبی دارن.مثلا سونی در بخش طراحی قسمت پشتی ضعیف عمل کرده.سامسونگ هم فشارسنجش درست کار نمیکنه.چون با هوا کار نمیکنه و کوچکترین و جزیی ترین حرکت موجب خطا میشه که توصیه میشه استفاده نکنین و دچار اشتباه نشین.تو بخش دوربین هم دوربین سونی از دوربین اس 9 قویتره ولی از دوربین اس9 پلاس ضعیف تره.که شاید اگه دوربین دوگانه میزد عملکردش از اس9 پلاس هم بهتر بود.هیچکدوم عاری از ایراد نیستن.هیچکدوم قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.شاید بهتره که بخش به بخش مقایسه بشن.بیخودی هم رو همدیگه چاقو کشی نکنید.موفق باشید

  18. درواقع این ک کدوم بهتر هستند رو زمان ثابت می کنه تا چند ماه دیگه اگه هر گوشی باگ داشته باشه مشکل نرم افزاری داشته باشه مشخص می شه فعلا فقط dxoسامسونگ مشخص شده و رتبه اول رو داره ولی بقیه ی بنچمارک ها مشخص نشده یا سونی هم همین طور ب نظر من طراحی سامسونگ تکراریه و سونی هم فقط صفحه نمایشش رو تقییر داده اگه تعصب رو کنار بزاریم سامسونگ توی گوشی هوشمند بهتر عمل کرده مثلا باگ کمتری نسبت ب سونی داشته البته منظورم سری sهست و سونی هم به جز zوz2 گوشی های دیگش خوب بودن مثلا همینsony xzp به جز صفحه نمایش 4kک مصرف باتریش زیاده و طراحی تکراری و بنچمارک ضعیف تر نسبت ب رقبا و رتبه کمتر توی dxo مشکلی نداره یا سامسونگ s8توی dxo رتبه خ بدی داشت یا قیمتش خیلی زیاد بود.

    • اتفاقا همین چند ساعت پیش بود تو سی نت میخوندم گفته بود کمترین کرش و باگ در گوشی های اندرویدی متعلق به سونیه و سامسونگ رنک سوم یا چهارم تو پر باگ ها رو داشت!

      • دقیقا دیگه اینو خود سامسونگم معترفه که افت عملکرد و سرعت داره، بعد شما میگی سوتی پرباگه؟؟ بعد گوشی افسانه سری زد یعنی زد 2 رو میگی بد!؟
        خیلی خوب حرف زدی، اما حرف خوبی نزدی

        • ببینید من z 2داشتم شاید از همه ی گوشی های اندروید از لحاظ دوربین بهتر بود ولی خیلی هنگ می کرد و از بازی سنگین بیرون می پرید نمی دونم شما استفاده کردید یا ن ولی اون موقع فقط دوربینش خوب بود و باتری نسبتا خوبی داشت ولی دیگه نکته ی جالبی نداشت همیشه موقع هنگ باید سیم کارت رو در می اوردی تا گوشی ریست شه.

        • بنده گفتم سری sکم باگه ن نوت و…

      • بله سامسونگ سری نوت خ باگ داشت و اپل هم خیلی باگ داره اگه متوجه شده باشید هر هفته یه اپدیت جدید می ده ولی سونی کم تر بود از سامسونگ. ولی اگه دقت بکنیم این مقدار کم باگ مربوط ب پرچم دار های سونی هستند ن میان رده ک خیلی بد عمل کرده اند

  19. از دید حاشیه هم حاشیه سونی خیلی هم زیاد تر از اس 9 نیست ها

  20. اصلا قابل قبول نبود سونی در حد سامسونگ نیست

  21. واقعا گوشیهای سونی همیشه یه سر و گردن نسبت به گوشیهای اندرویدی برتر هست، همیشه سعی میکنم پرچمدار های اندرویدی رو هر چند برای مدت کوتاهی تجربه کنم، ولی گوشیهای سونی هر چند با اون طراحی قدیمی رو بهتر از برندهای دیگه یافتم، و حالا با زبان طراحی جدید سونی، این برند رو به برندهای دیگر ترجیح میدم

  22. سامسونگ دهنش آسفالت شد

  23. خودم فکر میکردم گلکسی بهتر باشه :))

  24. آشقال ترین برند سونى هستش خخخ جالبه به هر فروشنده موبایل مراجعه میکنى همینه که اسم سونى رو بیارى انگار بهش فحش…خ -و ا_ه _ ر ما_ د_ر دادى!!!
    😀
    😀

  25. متاسفم برای این سایت که بخاطر احتمالا منافعی یک جانبه مقاله ارائه میدهد
    ای کاش در کنار مزایا سونی مزایا واقعی سامسونگ هم گفته میشد تا خواننده دچار ابهام نماند
    شما بدون در نظر گرفتن امکانات گلکسی اس 9 و برادر بزرگترش همچون iris , بیکسبی 2 و ایموجی ها وسنسور تشخیص فشار خون و طراحی بسیار بینظیر و دوربین دوگانه و خیلی دیگر از امکانات نماینده سونی را برنده بلامنازع این رقابت قلمداد کردید که این جای تعجب دارد

      • بهتره پست قبل از این رو تو همین سایت مطالعه کنی متوجه بشی سنسور اپتیکال این گوشی توانایی تعیین فشار خون رو هم داره
        شاید هم چشمای شما فقط مطالب مربوط به سونی رو میخونه
        من با وجود اینکه اصلا طرفدار سامی نیستم ولی سعی میکنم تو نظر دادن انصاف رو رعایت کنم و با اطلاعات درست نظر بدم

  26. خدایی گوشی خوبیه .

  27. من خودم سونی رو به سامسونگ ترجیح میدم ولی این گوشی جدید سونی پشتش اصلا قشنگ طراحی نشده فلاشو چرا زیر دوربین نزاشتن اخه فقط برتری سخت افزاری حساب نیست ظاهرشم باید قشنگ باشه من که از نظر ظاهری سامسونگ سرتر از سونیه