معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS عاری از پلاستیک!

گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS توسط شرکت ikimobile معرفی شد. بدنه و قاب این گوشی دوست دار محیط زیست از چوب پنبه تشکیل شده و سایر مشخصات آن همانند یک گوشی بسیار خوب اندرویدی است. در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا شوید.

چوب پنبه در یک گوشی هوشمند؟ این چیزی نیست که بتوان به راحتی در جایی دید. اما حالا شرکت ikimobile با حضور در نمایشگاه MWC 2018 چشم ما را به چنین محصولی روشن کرد! البته در زمان معرفی فضای دلنشین طبیعت نیز کمک شایانی به چشم نواز بودن این گوشی کرد، اما دوست‌دار طبیعت بودن این گوشی از هر چیزی جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

کمپانی ایکی موبایل برای تولید بدنه‌ی این گوشی هوشمند از چوب پنبه 100 درصد طبیعی، تجدیدپذیر و قابل بازیافت فاقد هرگونه استفاده‌ای از کربن و سایر مواد مضر طبیعت استفاده کرده است. این کمپانی که به طور مستقل در بازار پرتغال فعالیت می‌کند، در زمینه‌های دیگری به جز گوشی سازی نیز نظیر مدیریت ضایعات و فعالیت‌های بازاری نیز مشغول به کار است. با این اوصاف رویکرد آن‌ها در ساخت یک گوشی هوشمند چگونه بوده است؟ باید بگوییم که به طرز شگفت انگیزی خوب بوده است تا ما به غرفه‌ی آن‌ها رفته و به بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS بپردازیم.

گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

ایده‌ی ناب برای حفظ محیط زیست
معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS
=

بدنه‌ی چوب پنبه ای از این گوشی یک محصول مقاوم در برابر شوک ساخته است که می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل فروش آن نیز به حساب آید. کمپانی سازنده برای اثبات حرف خود، بارها این گوشی را بارها بر روی سالن غرفه خود در MWC بارسلونا انداخت که خوشبختانه این گوشی دوست‌دار طبیعت از تمامی آن‌ها جان سالم به در برد. این گوشی همراه با قاب پشتی ساخته شده از چوب پنبه طبیعی خود ادعاهای فراوانی دارد. این ماده‌ی جذاب، احساس لذت بخش و منحصر به فرد کوتاه و گذرایی را به شما ارائه نمی‌کند. آن در رنگ مشکی عرضه خواهد شد که دو سایه چوبی قوه‌ای نیز سطح بافت مانند آن را تکمیل کرده‌اند.

ما سوالات زیادی در مورد این گوشی داشتیم. اول، موضوع دوام آن بود. به نظر می‌رسد که چوب پنبه واقعا مستحکم است تا با در دست گیری گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS احساس فوق‌العاده‌ای به شما دست دهد. شرکت ایکی موبایل ادعا می‌کند که بدنه‌ی این گوشی می‌تواند تا 50 سال عمر داشته باشد. اگرچه شاید این ادعا درست باشد، اما هیچ کسی به مدت 50 سال از یک گوشی هوشمند استفاده نمی‌کند!

معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

به نظر می‌رسد ماهیت سازگار با محیط زیست این گوشی تنها بدنه‌ی آن محدود نباشد. در زیر پنل پشتی گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS نیز از کمی چوب پنبه برای نگهداری از تجهیزات و قطعات داخلی گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. ظاهرا این ماده می‌تواند تغییرات حرارتی گسترده‌ای را بین منفی 180 درجه الی مثبت 120 درجه سانتی‌گراد تحمل کند. به علاوه آن دارای ویژگی ضد ارتعاش و عایق است. بنابراین هرگز نمی‌توان با آتش این گوشی را مورد اذیت و آزار قرار داد؛ چرا که هیچ چیز آن مصنوعی نیست.

معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

حتی جعبه‌ی گوشی نیز با استفاده از چوب پنبه استفاده شده است. به خاطر داشته باشید صنعت چوب پنبه به عنوان صنعت دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود. چرا که دارای عمر چرخه بازیافت ناچیز است. همچنین جنگلهای چوب پنبه، از بیابان‌زایی جلوگیری نموده و محل زندگی جانوران کمیاب و در معرض خطر است. از هر درخت چوب پنبه 9 سال یک بار برداشت می‌شود و پس از آن، می‌تواند گزینه‌ی عالی برای استفاده‌های مختلفی نظیر ساخت تجهیزات مختلف محافظتی نظیر همین گوشی هوشمند باشد. تمامی فرآیند تولید نیز انرژی کمی را در بر می‌گیرد.

معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

بنابراین می‌توان گفت که چوب پنبه یک ایده‌ی عالی برای ساخت یک گوشی هوشمند بوده است. اما خود این محصول به عنوان یک گوشی هوشمند چگونه است؟ نکته جالب اینجاست که در اطراف این گوشی از یک فریم فلزی استفاده شده که هرچند دوست‌دار محیط زیست نخواهد بود، اما اگر واقعا نگران زباله‌های الکتریکی هستید، مدارهای واقعی و باتری‌ها باید در اولیت نگرانی‌های شما باشند نه این فریم فلزی!

مشخصات فنی گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

قاب جلویی گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS مشابه گوشی های استاندارد سال 2018 است. این محصول از یک نمایشگر 5.99 اینچی با نسبت 18:9 و نمایشگر Full HD برخوردار است که توسط یک محافظ گوریلا گلس از آن محافظت خواهد شد. در بخش سخت افزاری نیز این گوشی به یک تراشه هلیو P20 مدیاتک با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. یک باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تامین برق این گوشی را به همراه دارد که شما می‌توانید به لطف درگاه USB نوع C و تکنولوژی شارژ‌ سریعی به نام Pump Express 3.0‌ آن را با سرعت بالایی شارژ کنید. پشتیبانی از شارژ بیسیم را نیز باید به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این گوشی اشاره کرد. یک اسکنر اثر انگشت پشتی، پشتیبانی از دو سیم کارت و سایر استانداردهای ارتباطی نظیر وای فای و بلوتوث نیز دیگر جزئیات این گوشی را تشکیل می‌دهند.

معرفی و بررسی اولیه گوشی چوب پنبه ای BLESSPLUS

برای عکاسی در این جا از دو سنسور 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی ستفاده شده که یکی از آن‌ها از یک لنز تله فوتو بهره می‌برد. ایکی موبایل ادعا می‌کند که هر دو سنسور پشتی از دیافراگم f/1.8 برخوردارند، اما ما در مورد دیافراگم سنسور تله فوتو آن شک داریم. برای عکاسی سلفی نیز یک سنسور 5 مگاپیکسلی بر روی قاب جلویی گوشی نقش بسته است.

گوشی BLESSPLUS از ابعاد 157.5 در 75.8 در 9.25 میلی‌متر برخوردار است و سیستم عامل پیشفرض آن نیز اندروید 7 نوقا خوهد بود. پیش فروش این گوشی با قیمت 359.99 یورو از هم اکنون در سایت رسمی شرکت ikimobile آغاز شده است که بی‌شک قیمت ویژه‌ای برای یک پرواژ زود هنگام خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. کار جالبی کردند آفرین

  2. چوب پنبه، پلاستیک، فلز، شیشه، سرامیک، هرچی بود ساختن

  3. اینجوری باید به محیط زیست اهمیت داد

  4. مگه گوشی میخان بندازن سطل زباله
    برای محیط زیستم همه این بلاستیکا بازیافت میشن

  5. فقط یه گوشی چوب پمبه ای ندیده بودیم که الحمدلله دیدیم

  6. واقعا گوشی جذابیه چه طراحیش چه امکاناتش