جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

اگر مراسم معرفی پرچمداران جدید سامسونگ را از دست داده‌اید، ما در این مقاله به معرفی جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس (Samsung Galaxy S9 & S9 Plus) خواهیم پرداخت.

همراه با رونمایی رسمی از گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس پس از ماه‌ها شایعات، فضای اینترنت از مطالب مرتبط با پرچمداران جدید کمپانی سامسونگ برای سال 2018 میلادی پر شده است. ممکن است شما رویداد معرفی این دو محصول را از دست داده باشید و به طبع خیلی با آن‌ها آشنا نباشید. به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را برای شما معرفی کنیم.

هر دو دیوایس کاملا مشابه هم بوده و شبیه به نسل پیشین خود هستند، اما بسیاری از به‌روزرسانی‌های انجام گرفته نیز نظیر دوربین های بهبودیافته، برخی نکات مثبت در طراحی (جای جدید اسکنر اثر انگشت)، مشخصات فنی بهتر و قابلیت‌های جدیدتر در بیکسبی در آن‌ها وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

دوربین

هر زمانی که سامسونگ از گوشی های گلکسی جدید خود رونمایی می‌کند، ستاره‌ی اصلی مراسم معرفی آن‌ها دوربین محصولاتشان است. در تکنولوژی دوربین پشتی هر دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بهبود فراوانی حاصل شده است. این دوربین از دیافراگم متغیر و قابلیت فیلمبرداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه برخوردار است. اما در مدل اس 9 پلاس حتی یک دوربین دوم را نیز می‌توانیم دریابیم که می‌تواند قابلیت عکاسی پرتره مناسبی را ارائه دهد.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

دیافراگم متغیر بزرگ‌ترین قابلیت این دوربین است. آن می‌تواند بسته به محیط در حال عکاسی شما بین دیافراگم f/1.5 و f/2.4 یکی را برگزیند که گزینه‌ی مهمی برای فیلمبرداری اسلوموشن و عکاسی در شرایط نوری کم هستند. زمانی که شما در یک محیط کم نور عکس بگیرید، اس 9 دیافراگم را به حالت باز f/1.5 تغییر می‌دهد تا در نتیجه عکس‌هایی شفاف و روشن بارا بگیرید و از آنجایی که به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارید، بتوانید ویدیوهایی با نرخ فریم بالا بگیرید.

سوپر اسلوموشن، یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس است. به لطف یک تراشه DRAM جدید در دوربین‌های این گوشی، هر دو آن‌ها می‌توانند ویدیوهایی با نرخ 960 فریم بر ثانیه و با وضوح 720p‌ را ضبط کنند. این ویدیوهای سوپر اسلوموشن تنها به مدت 0.2 ثانیه ضبط خواهند شد که این میزان در حالت اسلوموشن،‌ به 6 ثانیه خواهد رسید. از آنجایی که این میزان خیلی کم است، بنابراین قابلیت تشخیص حرکت خودکار می‌تواند خود ویدیوهایی با افکت اسلوموشن را ایجاد کند. اگر از نتایج رازی نیستید، شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن گالری بخشی از ویدیو را تغییر دهید.

یکی دیگر از قابلیت‌های قابل ذکر دوربین گلکسی اس 9 سامسونگ فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم برثانیه است. متاسفانه این ویدیوها را نیز می‌توانید تنها به مدت 5 دقیقه بگیرید. در گوشی های سال گذشته قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود به ضبط 5 دقیقه‌ای بود، اما حالا این محدودیت به نرخ 60 فریم بر ثانیه منتقل شده است.

تغییرات مثبت طراحی

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از تغییرات گسترده‌ای نسبت به طراحی نسل گذشته‌ی خود برخوردار نخواهند بود. این گوشی های جدید از همان فرمول موفقیت آمیزی استفاده می‌کنند که سامسونگ چند سالی است آن را در پیش گرفته و هر دو سال یک طراحی متفاوت‌تر و بزرگ‌تر را ارائه می‌کند. پس با این اوصاف دو گوشی خانواده اس 9 شباهت‌های بسیار زیادی با اس 8 سال گذشته دارند.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

حاشیه‌ها حالا کمی در قسمت بالایی کم‌تر شده‌اند و سنسورهای بالای نمایشگر نیز حجم کمتری از قاب جلویی گوشی را در بر گرفته‌اند. اما یکی از مهم‌ترین تغییرات طراحی این گوشی در واقع به جای جدید اسکنر اثر انگشت آن باز می‌گردد. این اسکنر که در نسل گذشته سمت راست سنسور دوربین قرار داشتف حالا درست به پایین آن آمده است تا دسترسی به آن آسوده‌تر شود. علاوه بر این، با این کار احتمال بردن انگشت شما بر روی لنز به جای اسکنر و به تبع آن، کثیف شدن لنز نیز کاهش میابد.

بیکسبی هوشمندتر

یکی از جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 سامسونگ، به دستیار هوشمند بیکسبی موجود در آن‌ها بازمی‌گردد. بیکسبی ویژن در حال حاضر در برنامه دوربین گوشی های گلکسی اس 9 ادغام شده است. به طور مثال، به لطف این قابلیت حالا شما می‌توانید متون خارجی را در لحظه و بدون آنکه نیازی به اپلیکیشن جداگانه نظیر مترجم گوگل باشد، یک متن خارجی را با دوربین گوشی خود ترجمه شده ببینید.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

تنها یک سوئیچ در اپلیکیشن دوربین وجود دارد که کافیست برای دسترسی به قابلیت‌های هوش مصنوعی، آن را انتخاب کنید. شما حتی می‌توانید از بیکسبی ویژن به منظور ارائه اطلاعات مختلفی از موارد غذایی، زمانی که لنز دوربین را بر روی آن گرفته‌اید، مشاهده کنید. گرچه این قابلیت هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است،‌اما خیلی خوب است که می‌بینیم سامسونگ به جای توسعه تنها پنل بیکسبی، آن را به اپلیکیشن‌های مختلف خود آورده است.

AR Emoji

AR Emoji یکی دیگر از جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 است که سامسونگ آن را برای رقابت با انیموجی اپل توسعه بخشیده است. با این حال در برخی موارد، قدرت اجرایی سامسونگ دقیق‌تر بوده است، در حالی که فناوری به کار گرفته شده در ایموجی گلکسی اس 9 می‌توانست جذاب‌تر باشد. همراه با AR Emjoi شما هیچ محدودیتی در ساخت آواتارهای جذاب نخواهید داشت. در واقع گلکسی اس 9 شما می‌تواند از تصاویر شما یک شخصیت دیجیتالی بسازد.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

کافیست شما دوربین را سمت خود گرفته، سپس یک عکس بگیرید تا گوشی آن را اسکن کرده و در نهایت شکل و شمایل سه بعدی به تصویر شما ببخشد. مشکل اینجاست که AR ایموجی سامسونگ خیلی دقیق نیست. شما حتی می‌توانید از کاراکترهای آماده‌ی موجود در این اپلیکیشن نیز استفاده کنید تا با حرکات صورت شما آن‌ها نیز حرکت کنند.

یکی دیگر از مزیت‌های ایموجی واقعیت افزوده سامسونگ این است که می‌تواند میمیک صورت شما را دنبال کند. البته هیچ یک از گوشی های خانواده گلکسی اس 9 به تکنولوژی اسکن چهره سه بعدی واقعی تجهیز نشده‌اند و به همین دلیل می‌تواند این عملیات اسکن در برخی اوقات با دقت کمتری و در برخی اوقات با دقت بیشتری انجام شود. خوشبختانه بر خلاف اپل که ایموجی را برای آیفون ایکس خود انحصاری کرده است، شما می‌توانید آواتارهای ساخته شده با گوشی های گلکسی اس جدید را به دوستان و آشنایان خود، با هر مدل گوشی هوشمندی که داشتند ارسال کند.

عملکرد بهتر سخت افزار

گرچه از نظر ظاهری دو پرچمدار جدید سامسونگ از طراحی تفاوت زیادی از نسل گذشته خود ندارند، اما در زیر قاب خود با یک تراشه اسنپدراگون 845‌ (یا اگزینوس 9810 در برخی بازارها)، از نظر سخت افزاری به‌روز شده‌اند. همچنین نسخه گلکسی اس 9 پلاس نیز برخلاف مدل پلاس سال گذشته که از یک رم 4 گیگابایتی برخوردار بود، حالا از یک رم بیشتر 6 گیگابایتی بهره‌مند شده است.

جدیدترین قابلیت های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

ظرفیت باتری این محصولات نیز تغییری نداشته است،‌ اما به لطف یک تراشه مدرن‌تر با مصرف بهینه‌تر انرژی می‌توان انتظار داشت این دو گوشی عمر باتری بهتری را ارائه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. من اخرش نفهمیدم ژاپن گوشی نمی زنه این سونی کجا تولید می شه؟

  2. یه چیزی ساخته که خودشم تو کفش مونده انقد خوبه این

  3. عالی بود فقط حیف یکم گرونه

  4. قابلیت هاییو ک سونی خودش درستشون میکنه خودش بهشون میفروشه ولی خودش استفاده نمیکنه خداااااا سونی داری چیکار میکنی چرا میذاری این جاصابونی برات شاخ شه

    • سونی چی داره که بخواد شاخ بشه…موزاییک های سونی فقط به درد استفاده تو سنگ فرشهای خیابون میخره با اون طراحی های مسخره و زشت و امکانات محدودش…امسال به حساب خودش گوشی بی حاشیه زد که از گوشیهای باحاشیه,باحاشیه تره

  5. بهتر بود مینوشتین محدودیت های جدیده گالاسکی ?

  6. فقط 0.2 ثانیه ؟!؟! چرا همچنین محدودیتی گذاشته اخه ؟ شاید یکی بخواد بیشتر فیلم بگیره بعد بخش مورد نظرش رو کراپ کنه مسخره بازیا چیه

  7. اینها به درد نمیخوره
    به نظرم وی 30 پلاس جزو گوشی های بسیار با ارزش برای خرید هست که نسبت به سایر رقبا تونسته کیفیت خوبی را ارائه بده و مشخصات فنیش به قدری جذاب هست که بشه براش 4-5 میلیون تومان خرج کرد. ال جی اگر بتونه کمی در بخش رسانه ای فعال باشه بیشتر کیفیتش دست مشتریان میاد