زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

کشف زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی در قطب جنوب + ویدیو

دانشمندان از کشف زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی (Adélie) در جزایر دوردست “Danger Islands” در قطب جنوب خبر دادند. آنها می‌گویند تا به امروز هیچ کسی از وجود آنها خبر نداشته است!

در این جزیره، بیشتر از 750 هزار جفت پنگوئن (مجموعا 1.5 میلیون حیوان) زندگی می‌کنند که این میزان، از مابقی پنگوئن‌های شبه جزیره جنوبگانی بیشتر است.

پیدا کردن زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی نه‌تنها یادآور این موضوع است که هنوز چیزهای بسیار بیشتری در رابطه با سیاره ما وجود دارد که باید آنها را کشف کنیم، بلکه در دانشمندان امید ایجاد می‌کند. تا به امروز، نگرانی‌های بسیاری در رابطه با کاهش مستمر گونه‌های مختلف پنگوئن‌ها به دنبال تغییرات آب و هوایی وجود داشت.

موضوع فوق‌العاده جذاب این است که پیش از این، هیچ کسی تصور نمی‌کرد که زنجیره جزایر دوردست سنگی واقع در نوک شمالی شبه جزیره جنوبگانی، محل زندگی بیشتر از 1.5 میلیون پنگوئن بوده است. هدر لینچ (Heather Lynch)، بوم‌شناس دانشگاه استونی بروک و یکی از محققان ارشد این مطالعه می‌گوید «تا همین اواخر، Danger Islands به عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم پنگوئن‌ها شناخته نمی‌شدند.»

زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

این جزیره‌ها بطور باورنکردنی دور بوده و به وسیله لایه‌ای ضخیم از یخ دریا احاطه شده‌اند که معنای این موضوع، مخفی ماندن آنها از دنیا و تا حدی دور ماندن از فعالیت‌های انسانی و تغییرات آب و هوایی است.

زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

اما در سال 2014، محققان چیزی جذاب در تصاویر ماهواره‌ای ناسا پیدا کردند؛ لکه‌هایی کوچک که بیانگر فعالیت پنگوئن‌ها بود و واقعا تعداد زیادی از آنها وجود داشت.

برای آگاهی از این‌که چه اتفاقی در این منطقه در حال رخ دادن است، تیمی از دانشمندان سفری علمی را در سال 2015 آغاز کردند تا در صورت وجود پنگوئن‌ها، خودشان آنها را رویت کنند.

زمانی که آنها به منطقه مورد نظر رسیدند، از پیدا کردن هزاران پرنده بهت‌زده شدند. دانشمندان با شمارش حیوانات حاضر در این منطقه با استفاده از دست و همچنین پهپادها، از پیدا کردن 751 هزار و 527 جفت پنگوئن در این منطقه خبر داده‌اند؛ میزانی که از مجموع مابقی بخش‌های شبه جزیره جنوبگانی هم بیشتر است.

زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

مایکل پولیتو (Michael Polito)، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا می‌گوید او با دیدن تعداد پنگوئن‌ها شگفت‌زده شده بود.

آب اطراف جزیره با پنگوئن‌ها می‌جوشید.

نه‌تنها جزایر Danger شامل بزرگ‌ترین جمعیت از پنگوئن‌های آدلی در شبه جزیره جنوبگانی می‌شود، بلکه به نظر می‌رسد آنها از کاهش جمعیت موجود در بخش غربی این منطقه در ارتباط با تغییرات آب و هوایی اخیر نیز رنج نبرده‌اند.

زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

شمارش پنگوئن‌های حاضر در این جزایر، یک نقطه مرجع بسیار مهم از تغییرات آینده را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد. این موضوع به دانشمندان کمک می‌کند که بفهمند چه چیزی باعث کاهش جمعیت سایر پنگوئن‌ها می‌شود، در حالی که پنگوئن‌های آدلی در Dark Islands بسیار پررونق هستند. “Stephanie Jenouvrier” از موسسه اقیانوس شناسی وودزهول می‌گوید:

به عنوان مثال، جمعیت پنگوئن‌های آدلی در منطقه شرقی این شبه جزیره از چیزی که ما در بخش غربی می‌بینیم متفاوت است.

ما می‌خواهیم بفهمیم چرا. آیا این موضوع با وضعیت یخ گسترش‌یافته دریا در این منطقه ارتباط دارد؟ این چیزی‌ست که نمی‌دانیم.

زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

تیم حاضر در محل می‌خواهند درک بهتری از این‌که دقیقا چه چیزی باعث ایجاد اختلاف میان این دو جمعیت شده است، داشته باشند و همچنین سیاست‌هایی را برای محافظت از این منطقه وضع کنند.

رود دونی (Rod Downie)، رییس برنامه‌های قطبی در WWF به گاردین این‌گونه گفت:

این کشف هیجان‌انگیز به ما نشان می‌دهد که هنوز چه چقدر برای آموختن در رابطه با این گونه حیرت‌آور و نمادین یخ وجود دارد. به علاوه، این موضوع ضرورت حفاظت از آب‌های ساحلی قطب جنوب و پنگوئن‌های آدلی در برابر تهدیداتی همچون ماهیگیری بیش از حد و تغییرات آب و هوایی را نیز تقویت می‌کند.

ویدیوی زیر، سوپر کلونی حیرت‌آور این پنگوئن‌ها را نشان می‌دهد:

ویدیوی تهیه‌شده از زیستگاه 1.5 میلیون پنگوئن آدلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. آخی این پنگون ها خیلی نازن

  2. قطب جنوب که همه یخاش اب شده

  3. ما هنوز صد در صد کل زمینو نگشتیم و از یه جاهایی خبر نداریم
    پس درمورد فرازمینی ها چطور اظهار نظر میکنیم که نیستن

  4. کاش به جای ۱۰۵ میلیون از یه نژاد پنگوین تخسش میکردن ۵ گونه هر کدوم ۳۰۰هزار تا
    همچین میگن تا الان کسی خبر نداشته که اینا وجود دارن انگار میخوان واسشون چیکار کنن خوب میخوان قتل عامشون کنن با گوشتشون غذای سگو گربه درست کنن دیگه

  5. از همین امروز خطر انقراضشون شروع شد