آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

آثار باستانی قوم مایا مربوط به تمدنی هستند که به عنوان یکی از مرموزترین و پیشرفته‌ترین قوم‌های باستانی به شمار می‌آید؛ اما آیا ممکن است که این تمدن با موجودات فضایی در ارتباط بوده باشد؟

هزاران سال پیش تمدنی به نام قوم مایا (Maya) در قسمتی از قاره آمریکا که با نام آمریکای میانه شناخته می‌شود، شکل گرفت و با در بر گرفتن مناطق وسیعی از مکزیک و السالوادور کنونی و ساخت شهرهای بزرگ و آثار باستانی شگفت‌انگیز، به یکی از برجسته‌ترین قدرت‌های منطقه مبدل شد.

آثار باستانی قوم مایا در کنار شهرها،‌ بناها و آداب و رسوم مختلف تجارت توسعه داده‌شده توسط این تمدن، در نوع خود شگفت‌انگیزند و به زبان ساده می‌توان گفت که مردم مایا با هر تمدن دیگری در آمریکا و حتی جهان فرق داشتند. با این تفاسیر بسیاری از علاقه‌مندان به نظریه‌هایی مانند تئوری فضانوردان باستانی (Ancient Astronaut theory) که به ارتباط موجودات فضایی با نسل بشر در هزاران سال پیش باور دارند، ادعا می‌کنند که قوم مایا بسیاری از پیشرفت‌هایشان را به فرازمینی ها مدیون است.

در همین رابطه قصد داریم تا موضوع را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

اطلاعاتی از تمدن مایا

همانطور که اشاره شد، قوم مایا تا هزاران سال پس از پیدایش مردمان آن هنوز مشهور است و کمتر کسی پیدا می‌شود که نام این تمدن را نشنیده باشد؛ هیروگلیف‌های مربوط به این مردمان خبر از توسعه یکی از بدوی‌ترین و اولین زبان‌های تاریخ بشریت توسط مایاها می‌دهد و بر اساس اطلاعات موجود می‌توان گفت که پیشرفت هنر،‌ معماری، دانش ریاضی، ستاره شناسی و بوم شناسی در زمان حیات این قوم در نوع خود منحصر به فرد بوده است.

آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی جهان مربوط به قوم مایا

به عنوان نمونه سبک هنری مایاها با استفاده از مواد مختلف، فرهنگ آن قوم را به نسل‌های بعد منتقل کرده و از طریق اشیا گوناگونی مانند کوزه‌ها، سنگ‌های حکاکی شده و آثار باستانی مختلف، پیشرفت‌های مردم آن دوران را بازگو می‌کند. بناهای به جا مانده در قلمرو قوم مایا هم به خوبی پیچیدگی ساختار اجتماع این تمدن را نشان می‌دهند و در کنار به نمایش گذاشتن میزان ذوق هنری و استعداد مهندسی سازندگان، توانایی مایاها در اداره تمدنشان را نشان می‌دهند.

با وجود این توضیحات خلاصه‌شده در مورد سطح پیشرفت تمدن مایا، در ذهن بسیاری از مخاطبان و دانشمندان این سوال پیش می‌آید که آیا ممکن است که مایاها دانش خود را از تمدن پیشرفته دیگری که احتمالا مربوط به سیاره‌های دیگر بوده است،‌ گرفته باشند؟

ارتباط آثار باستانی قوم مایا با موجودات فضایی

در طول سال‌ها تعداد زیادی از اشیا مختلف به نام آثار باستانی قوم مایا توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند و کشف بسیاری از مجسمه‌های باستانی آمریکای مرکزی به این تمدن نسبت داده شده است؛ یکی از بارزترین نمونه‌های اکتشاف چنین آثاری مربوط به 6 سال پیش است که گروهی از محققان با پخش تصاویری عجیب و اسرارآمیز از تعدادی شی باستانی که شبیه به سفینه فضایی و موجودات فرازمینی بودند، باعث حیرت جهانیان شدند.

آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

البته به خاطر طبیعت عجیب ادعاها اعتبار یافته‌های این افراد به سرعت زیر سوال رفت و از آنجایی که عده زیادی آن‌ها را کلاه‌بردار خطاب کردند، این تحقیقات دیگر موردتوجه قرار نگرفتند؛ با این وجود قبل و بعد از تحقیقات پژوهشگران موارد مختلفی از آثار باستانی قوم مایا کشف شده‌اند که نقش و نگارهای روی آن‌ها بسیار جنجال‌برانگیز بوده و برای علاقه‌مندان به داستان‌های علمی تخیلی خیلی آشنا به نظر می‌رسند.

به عنوان مثال تصویری که در پایین خواهیم دید مربوط به تعدادی‌ شی باستانی از منطقه کالاکمول (Calakmul) در مکزیک است که به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای تمدن مایا شناخته می‌شد؛ ظاهر این اشیا آنقدر عجیب است و سنگ‌تراشی‌‌ها به حدی واضح‌اند که نیازی به توضیحات بیشتر در مورد چشم‌های بادامی‌شکل، سرهای کشیده، اشیا شبیه به بشقاب پرنده و جزئیات دیگر آن‌ها احساس نمی‌شود!

آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

البته در مورد این نوع از آثار باستانی قوم مایا صحبت‌های زیادی مطرح شده و تعداد متخصصانی که تمامی آن‌ها را دروغ و کلاه‌برداری می‌دانند، کم نیست.

آیا آثار باستانی قوم مایا از ارتباط این تمدن با موجودات فضایی خبر می‌دهند؟

با این حال منطقی نیست که نظر کارشناسی این افراد را بدون دلیل نادیده بگیریم و مستقیما موضوع را به موجودات فضایی ربط دهیم؛ به عنوان مثال می‌توان گفت که تعداد قابل‌توجهی از مقالات و اخبار منتشرشده از کشف اشیا باستانی مرموز قوم مایا معتبر نیستند و اطلاعات ضد و نقیضی در آن‌ها وجود دارد.

بحث سودجویی و جنجال به پا کردن با انتشار خبرهای دروغ و جعلی هم موضوع مهمی است و نباید فراموش کنیم که افراد زیادی با مطرح کردن ادعاهای دروغ و ساخت عکس‌ها و حتی اشیا باستانی قلابی، می‌توانند سود کلانی به جیب بزنند.

با این تفاسیر، نکته قابل‌توجه دیگر این است که هر چند سال یک‌بار محققان خبر از پیدا شدن چنین اشیا اسرارآمیزی در قسمت‌های گوناگون مناطق مربوط به قوم مایا می‌دهند و وقتی که پیشرفت‌های این مردمان را در هزاران سال پیش در نظر می‌گیریم، ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرفداران تئوری فضانوردان باستانی آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسند.