تراشه کایرین 670 هواوی

تراشه کایرین 670 هواوی از هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد کرد

اطلاعاتی جدید از تراشه کایرین 670 هواوی (Kirin 670) منتشر شد. این چیپست که به زودی قدرت‌بخش بسیاری از گوشی های میان رده چینی‌ها خواهد بود، از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

تراشه کایرین 670 هواوی همراه با واحد پردازش عصبی توسعه پیدا می‌کند

گوشی های هواوی نوا 3، آنر نوت 9 و برخی دیگر از محصولات میان رده قرار است به چیپست جدید کایرین 670 تجهیز شوند. هواوی اخیرا روی این تلفن های هوشمند و بهینه کردن پردازنده‌های آنها متمرکز شده است تا رقابت با سایر سازندگان را به شکل جدی‌تری دنبال کند. حال اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد تراشه کایرین 670 هواوی همانند کایرین 970 همراه با واحد پردازش عصبی (NPU) توسعه پیدا خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد مدیران می‌خواهند هوش مصنوعی را در اختیار خریداران محصول میان‌رده نیز قرار دهند.

در مورد طراحی پردازنده، از دو هسته پردازشگر Cortex-A72 و چهار هسته Cortex-A53 استفاده شده تا شاهد آرایشی مشابه کایرین 950 باشیم. مطابق با اطلاعاتی که چند ماه پیش منتشر شده بود نیز این تراشه با فناوری ساخت 12 نانومتری FinFET توسط TSMC تولید خواهد شد. در نهایت، Mali-G72 MP12 مسئولیت پردازش محتوای گرافیکی را بر عهده دارد.

در حال حاضر، کایرین 659 جدیدترین چیپ در سری Kirin 6xx بوده و با پردازنده‌ای متشکل از هشت هسته Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی Mali T830 MP2 تولید شده است. در این صورت، انتظار می‌رود عملکرد جدیدترین عضو از این خانواده به شکل قابل توجهی نسبت به گذشته بهبود پیدا کند. متاسفانه اطلاعاتی از نخستین موبایل هواوی که به Kirin 670 مجهز خواهد شد، در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*