مرسدس بنز AMG جی تی 2019

مرسدس بنز AMG جی تی 2019 در ژنو گرد و خاک کرد!

مرسدس بنز AMG جی تی 2019 (Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe 2019) بعد از یک سال انتظار، سرانجام در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی شد. در ادامه بیشتر با محصول جدید مرسدس بنز آشنا می‌شویم.

پس از معرفی خودروی مفهومی “Mercedes-AMG GT Concept” در نمایشگاه ژنو سال گذشته و انتشار تصاویر جاسوسی متعدد، در نهایت این خودروی کوپه و چهاردر، از دروازه‌های آفالترباخ عبور کرده و پیش روی ما قرار گرفته است.

بهتر است در همین ابتدا به بخش جذاب خودرو بپردازیم. پیش‌تر اعلام شده بود که «احتمالا» سازندگان از موتوری با توان تولید 600 اسب بخار استفاده خواهند کرد. به نظر می‌رسد این اطلاعات صحت داشتند و بالاترین مدل در این سری جدید -در این مورد، مرسدس بنز AMG جی تی 63 اس- از یک موتور 4.0 لیتری V8 بهره می‌برد که قادر به تولید 630 اسب بخار (470 کیلووات) است. مدل دوم با نام مرسدس بنز AMG جی تی 63، به همان موتور V8 تجهیز شده و 577 اسب بخار (430 کیلووات) قدرت دارد. جدای از ارائه قدرت بسیار بالا، هر دو این خودروها به منظور افزایش بهره‌وری هنگام حرکت با سرعت‌های آهسته‌تر از ویژگی غیر فعال کردن سیلندر بهره می‌برند.

مرسدس بنز AMG جی تی 53، سومین و آخرین مدل است که به نوعی شما را غافلگیر می‌کند. به جای موتور 4.0 لیتری V8، این‌بار از یک موتور شش سیلندر خطی 3.0 لیتری استفاده شده که قدرت خروجی آن برابر با 429 اسب بخار (367 کیلووات) خواهد بود. از نظر فنی می‌توان GT 53 را یک خودروی هیبریدی نیز در نظر گرفت چرا که در آن سیستم EQ Boost مرسدس بنز هم وجود دارد. مرسدس بنز آن را میان موتور و سیستم انتقال خودرو متصل کرده تا قدرت 21 اسب بخار (16 کیلووات) و گشتاور 184 پوند فوت (249 نیوتن متر) به اتومبیل اضافه شود.

تمامی این مدل‌ها همراه با جعبه دنده 9 سرعته AMG Speed Shift و سیستم چهار چرخ متحرک +AMG 4Matic ارائه خواهند شد. هرچند، برخی تفاوت‌ها نیز میان مدل V8 و مدل مجهز به موتور شش سیلندر خطی وجود دارد. هر دو مدل GT 63 و GT 63 S با جعبه دنده MCT و کلاچ مرطوب برای مدیریت بهتر قدرت و گشتاور اضافی همراه خواهند شد، در حالی که GT 53 با سیستم انتقال TCT و مبدل گشتاور مرسوم‌تر ارائه می‌شود. سیستم چهار چرخ متحرک هم نیرو را به صورت خودکار، جایی ارسال خواهد کرد که همه‌چیز در هر سه مدل، به بهترین شکل ممکن انجام شود، در حالی که خودروهای V8 یک ویژگی مخصوص دریفت دارند تا در عوض، نیروی خودرو جایی ارسال شود که بیشتر از همه «سرگرم‌کننده» است. حالت “Drift” به صورت استاندارد روی GT 63 S وجود داشته و به صورت سفارشی می‌توان آن را به GT 63 اضافه کرد، ولی سفارش آن برای GT 53 امکان‌پذیر نیست.

مرسدس بنز AMG جی تی 2019

تمامی این موارد چه تاثیری بر عملکرد مدل‌های مختلف مرسدس بنز AMG جی تی 2019 خواهند داشت؟

مرسدس می‌گوید GT 63 S ظرف مدت زمان 3.1 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) می‌رسد. این رکورد، یک دهم ثانیه زودتر از زمان ثبت‌شده توسط کوپه چهاردر پورشه یعنی پانامرا توبو اس E-Hybrid با قدرت 680 اسب بخار (507 کیلووات) است. شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت سایر مدل‌ها یعنی GT 63 و GT 53 نیز به ترتیب برابر با 3.3 و 4.4 ثانیه خواهد بود. لازم به ذکر است که مرسدس می‌گوید این ارقام به صورت تخمینی هستند. با این حال، حداکثر سرعت 195 مایل بر ساعت (313 کیلومتر بر ساعت)، 190 مایل بر ساعت (305 کیلومتر بر ساعت) و 174 مایل بر ساعت (280 کیلومتر بر ساعت) برای این سه مدل، دقیق هستند.

بدون شک همه مدل‌های مرسدس بنز AMG جی تی 2019 زیبا هستند. تمامی این خودروها، پکیج آیرودینامیک فعال یک‌دست را دریافت می‌کنند که شامل یک پنل هوا در سپر جلویی و اسپویلر جمع‌شدنی برای بخش پشتی می‌شود. در صورت تمایل می‌توان از یک کیت آیرودینامیکی اختیاری نیز برای مدل‌های V8 استفاده کرد که به واسطه آن، یک اسپلیتر جلویی بزرگ‌تر و یک دیفیوزر اصلاح‌شده برای قسمت عقبی به خودرو اضافه می‌شود. همچنین، این پکیج اسپویلر عقبی فعال خودرو را برای باد ثابت که به صورت دستی تنظیم می‌شود، تعویض خواهد کرد. همان‌طور که حدس می‌زنید، تنظیمات متعددی برای سیستم تعلیق در دسترس کاربران است و مدل‌های V8 هم از سیستم “active rear steering” که در آن، در سرعت‌های کمتر از 62 مایل بر ساعت (تقریبا 100 کیلومتر بر ساعت) چرخ‌ها عقب در جهتی مخالف چرخ‌های جلویی می‌چرخند، برخوردار خواهند شد.

در بخش داخلی مرسدس بنز AMG جی تی 2019 می‌توان کابین تمام‌شیشه‌ای، نمایشگرهای دوگانه 12.3 اینچی و بسیاری از فناوری های روز را پیدا کرد.

اگرچه هنگام معرفی این خودرو به هیچ‌کدام از نام‌های «سدان» یا «هاچ بک» اشاره نشده، اما مرسدس بنز AMG جی تی 2019 از نظر فنی، ماشین خانواده است. بنا به دلایلی که متوجه نمی‌شویم، مدل‌های مخصوص بازار آمریکا تنها به چهار سرنشین محدود هستند، در حالی که برای سایر جهان، این تنظیمات برای پنج سرنشین است.

مرسدس بنز AMG جی تی 2019

با اینکه حالا مرسدس بنز AMG جی تی 2019 به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 معرفی شده است، اما تا سال آینده نمی‌توانیم آن را در جاده‌ها ببینیم. مدل‌های V8 قرار است از اوایل سال آینده عرضه شوند، در حالی که AMG GT 53 با چند ماه فاصله از راه خواهد رسید. قیمت این خودروهای جدید نیز در آستانه زمان عرضه اعلام خواهند شد.

در ادامه می‌توانید مجموعه‌ای کامل از تصاویر این محصول جدید را تماشا کنید.

گالری عکس مرسدس بنز AMG جی تی 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این گردو خاک به پا نکنه کی بکنه

  2. این ماشینا همش لذت احمقانه دنیویه
    به فکر آخرتتون باشید
    یکی بهم بگه به چه دردی میخوره

  3. قیافش یه جوریه انگار خودشو خراب کرده خخخ

  4. از اون ماشیناییه که هر مدیرعاملی با یه کت شلوار باس داشته باشه