مرسدس میباخ

مرسدس میباخ به چراغ های جلویی هوشمند مجهز خواهد شد

بر اساس اعلام Daimler، چراغ های جلویی هوشمند مرسدس در تعداد محدودی از خودروهای مرسدس میباخ از کلاس S محصولات این شرکت به کار خواهند رفت. اما ویژگی این چراغ هوشمند چیست؟

مرسدس چراغ‌های LED مشبک خود را برای نخستین مرتبه در سال 2015 معرفی کرد، اما چراغ‌ های دیجیتالی جدید شرکت به نظر دقت بسیار بیشتری در مقایسه با نورافکن LED چندگانه این شرکت دارند.

هر چراغ جلویی هوشمند دارای بیش از یک میلیون پیکسل بوده و می‌تواند مشخص کند چقدر و در چه زاویه‌ای نور در جلوی خودرو پخش شود. در چراغ هوشمند مرسدس میباخ سنسورهایی وجود دارد که به لطف آن‌ها کنترل درجه روشنایی امکان‌پذیر می‌شود، به همین دلیل افراد پیاده به وسیله افکنده شدن نور زیاد بر روی صورتشان آزار نخواهند دید.

یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده چراغ های جلویی هوشمند مرسدس میباخ افکندن اطلاعات بر روی جاده است. به عنوان نمونه اگر در حال رانندگی از میان یک سایت ساخت و ساز باشید، دو خط نور بر روی جاده به موازات عرض اتومبیل افکنده شده و به این وسیله پهنای خودرو را به راننده یادآور می‌شوند. نتیجه، عدم برخورد با کناره‌های جاده، مصالح و افراد واقع در آن خواهد بود.

 چراغ های هوشمند مرسدس میباخ

همچنین اگر به اتومبیل جلویی بیش از حد نزدیک شده و یا سرعت خود را شدیدا افزایش بدهید، چراغ های هوشمند مرسدس میباخ سمبلی قرمز رنگ به نشانه اخطار بر روی جاده منتشر می‌کنند.

تنها چند عدد مرسدس میباخ به چراغ های جلویی هوشمند شرکت مجهز می‌شوند

افرادی که مرسدس میباخ مجهز به چراغ های جلویی هوشمند را خریداری کنند، اتومبیل خود را در نیمه نخست سال جاری دریافت خواهند کرد. تعداد خودروهای مرسدس میباخ مجهز شده به این چراغ ها محدود است، اما انتظار می‌رود به زودی محصولات بیشتری از مرسدس به آن مجهز شوند. البته مرسدس تنها شرکت ارائه‌کننده چنین قابلیتی نیست. فولکس واگن از مدت‌ها قبل وعده داده یک چراغ LED ماتریسی را در خودروی فوق پیشرفته Vizzion خود به کار خواهد برد. مهمترین ویژگی آن نمایش تصاویر و پیام‌های مختلف بر روی سطوح است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ما هنوز ماشینشو نداریم چراغشو بذاریم کجا

  2. ما هنوز کیسه هوامون مشکل داره ببین اینا چه چیزایی دارن

  3. همه دیگه داره هوشمند میشه

  4. اینا زیاد لزومی نداره به گفته رئسای ایران خوردو و سیپا