نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9

الهام گیری از آیفون در نوتیفیکیشن های اندروید 9

نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 ظاهر متفاوتی خواهند داشت. بر اساس سری جدید اسکرین شات‌های منتشر شده از رابط کاربری اندروید P، نوتیفیکیشن های پیام در سیستم عامل جدید اندروید حاوی اطلاعات بیشتری در مقایسه با قبل خواهند بود.

گوگل به تازگی نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگاه اندروید 9 را منتشر کرده که در آن منحصرا بر روی ویژگی‌های مربوط به توسعه‌دهندگان تمرکز شده است. بیشتر قابلیت‌هایی که در بخش رابط کاربری قرار داشته و کاربران با آن‌ها سر و کار دارند تا پیش از کنفرانس Google I/O سال جاری در ماه می (اردیبهشت – خرداد) معرفی نخواهند شد.

با این حال هر از گاهی برخی از این قابلیت‌ها فاش می‌شوند. یکی از بخش‌هایی که در این نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان توجه ما را به خود جلب کرد، نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 بود که شکل ظاهری آن بعد از انتشار یک اسکرین شات از پنل تنظیمات سریع (Quick Settings) مشخص شد.

این بخش از رابط کاربری بسته به ورژن اندرویدی که در حال استفاده از آن هستید به میزان فوق‌العاده زیادی تغییر می‌کند به عنوان نمونه پنل گوگل از نمونه‌های آن در رابط کاربری اختصاصی سامسونگ و ال جی متفاوت است. اما اگر کاربر یک گوشی پیکسل شرکت گوگل باشید، متوجه وجود حاشیه‌ها و همچنین گوشه‌های گرد شده اطراف عناصر رابط کاربری خواهید شد. در حال حاضر و در اندروید 8 اوریو شکل ظاهری آن‌ها مربعی بوده و تقریبا کل صفحه نمایش را در بر می‌گیرند.

نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9

احتمالا ظاهر نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 در هر نسخه سفارشی متفاوت خواهد بود

ترس کاربران از این است که اندروید تراکم اطلاعاتی که امروز در این بخش وجود دارد را به خاطر استفاده از عناصر بزرگتر، همچون آن چیزی که در آی او اس می‌بینیم، کنار بگذارد. البته قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. در عوض با تغییر سبک ظریفی رو به رو خواهیم شد که به لطف آن دو بخش دراور از یکدیگر و همچنین از کل سیستم عامل متمایز می‌شوند. از طرفی ممکن است همانند همیشه، هر گوشی‌ساز راهکار متفاوتی را با در نظر گرفتن ویژگی‌های جدید سیستم عامل جدید اندروید در پیش بگیرد، به همین دلیل قرار نیست در تمامی گوشی ها، نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 به همین شکل نمایش داده شوند.

در نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 شاهد الهام‌گیری از آی او اس هستیم، چرا که به عنوان نمونه در آن‌ها اطلاعات بیشتر و کامل‌تری در مقایسه با قبل نمایش داده می‌شود. در اندروید 9 اپلیکیشن های پیام رسانی خواهند توانست از استایل جدید استفاده کرده و به این وسیله درون نوتیفیکیشن های پیام، تصویر کاربر و بخش کوتاهی از پیام وی را نمایش بدهند. حتی می‌توان با لمس پیام، پیش از پاسخ دادن به آن چند خط نخست را خواند.

نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9

این تقریبا مشابه روالی است که در آی او اس شاهد آن هستیم، با این تفاوت که در سیستم عامل موبایل اپل باید از تکنیک 3D تاچ بهره برد. بعید به نظر می‌رسد در اندروید 9 شاهد معرفی قابلیتی همچون 3D تاچ باشیم، به همین دلیل به منظور گسترش نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 از تکنیک‌های کشیدن آهسته انگشت بر روی پیام و یا استفاده از دو انگشت همزمان با یکدیگر استفاده خواهد شد.

گوگل در سیستم عامل موبایل جدید خود یک قابلیت دیگر نیز مختص اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اضافه کرده است، با این تفاوت که این مورد به صورت اورجینال به خود اندروید اختصاص دارد. امکان اضافه کرده دکمه‌های پاسخ‌دهی هوشمند و سریع درون خود بخش نوتیفیکیشن ویژگی بسیار جذاب و کاربردی خواهد بود.

بر اساس تصاویر جدید منتشر شده، یکی از مهمترین بخش‌های دستخوش تغییر و تحول قرار گرفته در اندروید 9 پنل نوتیفیکیشن است. در اندروید 8 دست کاربر برای مشخص کردن ظاهر کلی این بخش کمی باز گذاشته شده بود، اما به خاطر وجود چک باکس‌های زیاد کاربران حین کار با این بخش کمی سردرگم می‌شدند. در عوض نوتیفیکیشن های پیام اندروید 9 ظاهری ساده داشته و در عین حال گزینه‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.