حالت ذخیره باتری در اندروید P

حالت ذخیره باتری در اندروید P ظاهر رابط کاربری گوشی را تغییر نمی‌دهد

حالت ذخیره باتری در اندروید P به نظر تغییراتی ظاهری داشته و به جای نارنجی کردن رنگ نوار وضعیت، حالا تنها یک نوتیفیکیشن برای شما به نمایش می‌گذارد. گوگل روز گذشته اولین نسخه آزمایشی اندروید 9 را در اختیار توسعه دهندگانش قرار داد.

حل مشکل هشدار شارژ کم توسط حالت ذخیره باتری در اندروید P

حالت ذخیره باتری که برای نخستین بار در سال 2014 و همراه اندروید 5 معرفی شد، باعث می‌شد تا نوار وضعیت گوشی شما به رنگ نارنجی درآید. این قضیه باعث می‌شد تا زمانی که باتری گوشی شما درصدهای پایانی شارژش را سپری می‌کند، متوجه آن نشده و هشداری نیز برایتان ارسال نشود. خبر خوب این که حالت ذخیره باتری در اندروید P دیگر به رنگ نارنجی درنیامده و به جای آن، یک نوتیفیکیشن دائمی در منوی نوتیفیکیشن‌ها ظاهر خواهد شد.

شما می‌توانید با باز کردن رو به پایین این نوتیفیکیشن در مورد حالت Battery Saver اطلاعات کسب کرده و متوجه شوید زمانی که این حالت بر روی دیوایس شما فعال باشد، چه تغییراتی به وجود خواهد آمد. شما همچنین می‌توانید با انتخاب مستقیم خود نوتیفیکیشن به صفحه‌ی تنظیمات ذخیره باتری رفته و تغییرات دلخواه را اعمال کنید.

حالت ذخیره باتری در اندروید P

در اینجا همچنین یک علامت + نیز در کنار باتری گوشی شما قرار خواهد داشت. گرچه اندروید 8 اوریو نیز شامل چنین علامتی بود. از نظر کارایی نیز حالت ذخیره باتری در اندروید P تغییری نداشته است. در واقع این قابلیت ویبره‌ی دیوایس را کاهش می‌دهد، سرویس‌های مبتنی بر مکان و اغلب داده‌های فعال در پس زمینه را متوقف می‌کند. با فعال کردن این حالت، اپلیکیشن‌ها تا زمانی که آن‌ها را اجرا نکنید به‌روزرسانی نخواهند شد. همین قضیه موجب افزایش بهره‌وری باتری گوشی و افزایش طول عمر آن در هر بار شارژ گوشی می‌شود.

شما می‌توانید حالت ذخیره باتری را یا از طریق بخش تنظیمات فعال کرده و یا آن را طوری تنظیم کنید که اگر میزان درصد شارژ گوشی به حد خاصی رسید آن به صورت خودکار فعال شود. این یک قابلیت جذاب برای کسانی است که مدت زمان زیادی را به دور از شارژر خود هستند و می‌خواهند مدت زمان بیشتری را در طول روز از گوشی خود استفاده کنند؛ هرچند محدودیت‌هایی نیز برای فعالیت گوشی در نظر گرفته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اون منوی سریع ترشم بهتر هه

  2. به نظرم اندروید همین حالاشم خیلی خوبه فقط یه سری مشکلات ریز رو برطرف کنه به نظرم یه چلتفرم قابل احترامه

  3. قیافش که جالبتر شده