افزایش قدرت ذهن

6 راه موثر برای افزایش قدرت ذهن شما

آیا شما هم می‌خواهید ذهنی آماده داشته باشید تا بتوانید همیشه بهتر فکر کنید، به فکر خود عمل کنید و در کارهایتان موفق باشید؟ ما 6 راه موثر را برای افزایش قدرت ذهن در نظر گرفته‌ایم که در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

ذهن شما، مرجع تمامی فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهید. یک ذهن پرتکاپو و قدرتمندتر، به معنای آن است که عملکرد بهتری را در هر نقطه‌ای خواهید داشت و به طبع زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که برخی از مردم به قدری هشیار هستند که می‌توانند عادی‌ترین جزئیات را نیز بدون آن که بخواهیم به آن‌ها یادآوری کنیم، در ذهن دارند؟

شاید شما هم تمایل داشته باشید که چنین مهارتی را کسب کنید. خبر خوب این که می‌توانید! تنها با کمی تلاش ذهنی، می‌توانید شیوه‌ای که ذهن شما فرمان می‌دهد و کار می‌کند را تغییر دهید. آیا می‌خواهید پیری روانی خود را به شکل معکوس طی کنید؟ این 6 راه موثر که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را دنبال کنید تا قدرت ذهن شما ارتقا بخشیده و دنیا رنگ و بوی تازه‌ای برای شما پیدا کند.

6 راه افزایش قدرت ذهن

1 – به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم بدن شما را آماده و ذهنتان را هشیار نگه می‌دارد. این کار باعث می‌شود تا جریان خود در تمام نقاط بدن شما جریان داشته باشد. ورزش منظم جریان مواد مغذی، نمک و سایر موارد حیاتی داخل بدن و مغز شما را بهبود می‌بخشد. آن می‌تواند به افزایش قدرت ذهن شما نیز بی‌انجامد، زیرا توانایی ذهن برای واکنش و عمل کردن را بالا می‌برد. راه رفتن، شنا و رقص نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند بدن شما را انعطاف پذیر حفظ کنند.

2 – ذهنتان را خالی از استرس نگه دارید

یک ذهن پراکنده نمی‌تواند فکر کند یا خوب کار کند. همراه با استرس و اضطراب زیاد، ذهن به یک ناحیه کمرنگ تبدیل شده و دیگر جایی برای افکار و رفتارهای جدید ندارد. چیزهایی مثل اضطراب و خشم باعث کاهش توانایی ذهن در حفظ اطلاعات می‌شوند. قدرت تمرکز که برای حافظه بسیار مهم است نیز کاهش پیدا می‌کند. افسردگی بلند مدت می‌تواند توانایی ذهن شما را برای به یادآوردن هر چیز جدیدی صدمه بزند. اگر چنین مشکلی داشته باشید، بهتر است به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید.

افزایش قدرت ذهن

3 – خواب شیرین و چرت زدن بسیار مهم است

برخی افراد فکر می‌کنند که خوابیدن فقط تلف کردن وقت است. یک خواب راحت برای آنکه بدن و ذهنتان را خوب حفظ کنید بسیار مهم است. در طول خواب، ذهن شما فوق‌العاده فعال شده و شروع به اظهار خاطرات از اطلاعات به دست آمده‌ی اخیر می‌کند. در حقیقت، پس از آن یادگیری چیزی، چرت زدن می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات به دست آمده در ذهنتان ذخیره شود.

4 – بنویسید

نوشتن می‌تواند به شما کمک کند تا آن نکته را به طور دقیقی به خاطر بسپارید. در واقع نوشتن یک تمرین عالی برای افزایش قدرت ذهن شما است و باعث به جریان افتادن خون اکسیژن ناحیه مرتبط با حافظه در مغز شما می‌شود. اگر محصل هستید و امتحانات شما نزدیک است، بهترین ایده برای آنکه بخواهید درس‌ها را به خوبی به ذهنتان بسپارید نوشتن آن‌ها در برگه است.

افزایش قدرت ذهن

5 – ذهنتان را تغذیه کنید

درست همانند دیگر اجزای بدنتان، ذهن شما نیز برای رشد به تغذیه نیاز دارد. حدود 60 درصد مغز را چربی تشکیل می‌دهد (که سلول‌های عصبی آن برابر با میلیاردها برابر است و آن را عایق می‌کند). یک سلول خوب عایق شده سریعا به ارسال سیگنال‌ها می‌پبردازد و در فکر کردن نیز سریع است. برای ابقا کردن حافظه بلند مدت، مغز شما باید از یک ترکیب مغذی از چربی‌ها، تغذیه کند.

با این حال باید از غذاهای سرخ کردنی که حاوی چربی‌های بدی هستند اجتناب کنید. خوردن یک صبحانه سالم راهی مطمئن برای هشیار ساختن ذهن شما است.

6 – از بازی‌های ذهنی و کارت‌های بازی استفاده کنید

اطلاعات در هنگام یادگیری،‌ اگر مصور باشند بهتر حفظ می‌شوند. استفاده از عکس‌ها، کارت‌های بازی، نمودارها، گرافیک‌ها و چیزهایی از این دست کمک می‌کنند تا اطلاعات در ذهن شما بهتر ذخیره شوند. برای افزایش قدرت ذهن خود باید از بازی‌های فکری نظیر پازل استفاده کنید و عادت خوب مطالعه را در خود افزایش دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. کی وقت بازی داره آخه

  2. این ذهنه از استرس خالی نمیشه چیکار کنیم؟؟؟

  3. اقا من با خواب مشکل دارم نه تنها من بلکه همه باهوشا چی بخوریم خوابمون درست شه؟