گلکسی اس 9

گلکسی اس 9 در برابر گلکسی اس 8 سامسونگ

گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) چند روز پیش در MWC 2018 معرفی شد. اما چه تفاوتی میان گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 وجود دارد؟ آیا این گوشی ارزش ارتقا و خرید دارد؟

با گذشت زمان، نگه داشتن پرچمداران قبلی روز به روز آسان‌تر شده و نیاز به ارتقای گوشی کاهش پیدا می‌کند. تلفن های هوشمند امروزی تفاوت بسیار کمی در مقایسه با نسل قبلی دارند؛ موضوعی که در رابطه با گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 صدق می‌کند.

البته این به معنی فوق‌العاده نبودن پرچمدار سامسونگ نیست چرا که گلکسی S9 را می‌توان یکی از بهترین تلفن های هوشمند موجود در بازار در نظر گرفت. اما اگر شما صاحب گلکسی اس 8 هستید، یکی از بهترین گوشی های سال 2017 را دارید. به علاوه، توانایی‌ها و ویژگی‌هایی که گلکسی اس 8 را به یکی از بهترین تلفن هوشمند سال 2017 تبدیل می‌کنند، بسیار زیادند.

با این حال یک سوال مهم وجود دارد: آیا نیازی به خرید نسل جدید هست؟

طراحی گلکسی اس 9 تا حد زیاد مشابه گلکسی اس 8 است

گلکسی اس 9

گلکسی S9 در برابر گلکسی S8

تصویر پیش رو، دو گوشی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 را نشان می‌دهد. آیا می‌توانید آنها را از یکدیگر تشخیص دهید؟

همان‌طور اشاره کردیم، طراحی این تلفن های هوشمند تا حد زیادی مشابه یکدیگر بوده و شاید تنها تفاوت آنها را بتوان حاشیه‌های باریک‌تر گلکسی S9 در نظر گرفت.

شما هیچ ویژگی خاصی را از دست نخواهید داد

گلکسی اس 9

گلکسی اس 8

بسیاری از ویژگی‌های سخت افزاری گلکسی اس 9 و گلکسی اس 8 که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد، با یکدیگر یکسان است:

  • شارژ بی سیم
  • شارژ سریع (نیازی به وسایل جانبی اضافی ندارد)
  • تشخیص چهره
  • تشخیص عنبیه
  • حسگر اثر انگشت
  • جک هدفون
  • سنسور ضربان قلب
  • مقاومت در برابر آب

نمایشگر گلکسی S8 به خوبی گلکسی S9 است

گلکسی اس 9

گلکسی S8 (سمت چپ) و گلکسی S9 (سمت راست)

سامسونگ هیچ تغییر قابل توجهی را در صفحه نمایش این موبایل ها اعمال نکرده است و هر دوی آنهآ، هم‌چنان از بهترین‌ها در حوزه تلفن های همراه هستند.

دوربین گلکسی S9 به شکل قابل توجهی از S8 بهتر نیست

گلکسی اس 9

دوربین گلکسی اس 8

گلکسی اس 9 با دو حالت دیافراگم مختلف به دست کاربران می‌رسد که هرکدام از آنها مخصوص محیط‌های کم‌نور و درخشان هستند.

شاید بخشی از دلایل سامسونگ برای اضافه کردن این حالت به دوربین جدید گلکسی اس 9 با دیافراگم f/1.5 که برای ثبت تصاویر در محیط‌های کم‌نور بسیار کاربردی است، عدم مناسبت بالای آن برای محیط‌های درخشان و پرنورتر باشد. داشتن چنین دیافراگم عریضی سبب ورود بیش از حد نور در روزهای پرنور می‌شود که در نتیجه آن، تصاویر نیر بیش از حد روشن خواهند شد. در نتیجه برای یک روز روشن، گلکسی اس 9 از دیافراگم f/2.4 استفاده خواهد کرد تا از درخشان شدن بیش از حد عکس‌ها جلوگیری شود.

این رویکرد کاربردی است، اما شما در گلکسی اس 8 می‌تواند دوربینی با f/1.7 را پیدا کنید که تعادلی مناسب هنگام ثبت تصاویر در محیط‌های روشن و یا تاریک ارائه می‌کند.

گلکسی +S9 که با صفحه نمایشی بزرگ‌تر تولید شده است، از سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد که در آن، سنسور دوم به زوم دو مرحله‌ای اختصاص دارد. تا زمانی که بخواهید هنگام عکاسی بسیار زیاد زوم کنید، این قابلیت نمی‌تواند دلیلی مناسبی برای ارتقا گوشی و خرید پرچمدار جدید سامسونگ باشد.

گلکسی اس 9 به شما اجازه ثبت ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه را می‌دهد که فوق‌العاده آهسته هستند. اما انجام این کار تنها با وضوح 720p امکان‌پذیر خواهد بود و ویدیوی خروجی روی نمایشگری که وضوح آن چهار بار بیشتر است، آن‌قدرها هم واضح و دقیق نخواهد بود.

سرعت نه‌چندان بالاتر گلکسی S9 در مقایسه با گلکسی S8

گلکسی اس 9

گلکسی اس 8

گلکسی S9 به تراشه جدیدتر اسنپدراگون 845 تجهیز شده است که تشخیص تفاوت سرعت آن با گلکسی S8 و تراشه اسنپدراگون 835 کار آسانی نخواهد بود. شاید زمانی که گلکسی S10 (یا هر نامی که نسل بعدی خواهد داشت) با پردازنده 7 نانومتری عرضه شد، احساس کنید که سرعت گلکسی S8 شما کمی پایین آمده است.

طول عمر تقریبا یکسان باتری

هر دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 به باتری‌های 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی و نسخه پلاس آنها به باتری‌های 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی تجهیز شده‌اند. متاسفانه نه سامسونگ و نه دیگر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند، باتری موبایل های خود را بازتولید نکرده‌اند و طول عمر باتری در مقایسه آنها با یکدیگر تغییری نکرده است.

شباهت بسیار زیاد سیستم عامل

گلکسی اس 9

گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس

در حال حاضر، گلکسی اس 8 در حال اجرای اندروید 7.0 نوقا بوده و سامسونگ در پروسه انتشار به‌روزرسانی اندروید 8.0 اوریو است. گلکسی اس 9 به صورت پیش‌فرض از اندروید 8.0 اوریو بهره می‌برد، اما واقعا شما تفاوت چندانی را میان آنها نمی‌توانید پیدا کنید.

اسپیکرهای استریو گلکسی S9 عالی‌اند، اما دلیلی برای ارتقا نیستند

گلکسی اس 9

سامسونگ یک اسپیکر را به “earpiece” پرچمدار جدید خود به منظور امکان تولید صدای استریو اضافه کرده و بلندگوهای این گوشی به شکل غافلگیرکننده‌ای خوب هستند. با این حال، هم‌چنان نمی‌توان آن را دلیلی برای کنار گذاشتن گلکسی اس 8 عنوان کرد.

 

نگران قابلیت جدید “AR Emoji” نباشید! 

گلکسی اس 9

ایده فروش گلکسی اس 8 و خرید گلکسی اس 9، آن‌هم فقط به خاطر استفاده از قابلیت جدید “AR Emoji” تصمیمی منطقی نیست. به هر حال “AR Emoji” در حالت فعلی خود عملکرد بسیار بدی داشته و کاربران در صورتی که می‌خواهند کاریکاتوری از خود را ایجاد کرده و آن را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند، می‌توانند از اپلیکیشن های موجود همچون “Bitmoji” استفاده کنند.

تنها دلایل موجود برای خرید نسل جدید

گلکسی اس 9

گلکسی S9 با والپیپر زنده پیکسل 2

  • شما هنگام ثبت عکس‌ها، زیاد زوم کنید
  • شما نتوانید محل قرارگیری سنسور اثر انگشت گلکسی اس 8 را تحمل کنید
  • شما بخواهید از سیستم تشخیص چهره استفاده کنید، اما این ویژگی در گلکسی اس 8 خیلی بد باشد
  • شما بخواهید از اسکنر عنبیه چشم استفاده کنید، اما این ویژگی هم در گلکسی اس 8 عملکرد بدی داشته باشد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. من الان با اس ۸ دارم نظر میدم واقعا بی نقصه و هرکس دستم دیده از ظرافت و صفحه نمایش عالیش تعریف میکنه و واقعا دلیلی واس ارتقا به اس ۹ نمیبینم قبل ازین گوشی اس ۷ اج داشتم ک غیر از چن تا ویژگی کوچک ب نظرم اس ۷ اج هم فوق العادس و وقتی کار میکنم تفاوت زیادی حس نمیکنم،واس کارای دانشگاهم یک نوت۸ هم خریداری کردم ک اونم ب خاطر وزن زیاد و بزرگی نمیتونم همه جا ازش استفاده کنم و اس ۸ بهترین گزینه س،نوت ۸ قابلیت یادداشت برداری و دوربین دوگانه عالی ک داره انتخاب بهتری نسبت به اس ۹ میباشد

  2. خاک تو سر برندی که گوشی پرچمدارش از نسخه قبلی گوشی خودش پایین تر باشه. این یعنی شکست کامل یک برند. این یعنی اینکه دور سامسونگ تموم شده. برند فقط ال جی و گوشی فقط وی 30 پلاس

  3. برندی که رقیب پرچمدارش سری قبل همون مدل باشه به درد لای جرز دیوار میخوره. به نظرم اگر کسی دنبال خرید پرچمدار هست بای بره سراغ وی 30 ال جی که کیفیت به مراتب بهتری از گلکسی اس 9 داره

  4. اصلی ترین رقیب اس 9 ، آیفون ایکسه

  5. اگه قیمتم حساب کنیم بنطر من واقعا اس هشت سر تره

  6. بابا تو رو جدتون حالمونو بهم نزنین دیگه
    بسه باو
    ۸۰ درصده مطالبتون گوشیه مبایله علمی بزارین حال کنیم
    ایفونو ایپدو معرفی کردین کافیه دیگه

  7. ببینید اس 8 گوشی خوبی بود، اما نمیشه از حق گذشت اس 9 هم پیشرفت داشته و برای سال 2018/1397 خرید نسل جدیدتر گوشی ها کار عقلانی تریه

  8. چقدر این دوتا مقایسه شدن باهم انقدر کارش تکراری بوده

  9. هیچ دلیلی برای خرید اس 9 نیست!!! الان اس 8 هم خوش قیمت تره و هم معقول تر از نظر کارایی!!!

    • بدبختی همینه که یه عده بی منطق فقط دنبال حروم کردن پولشون هستند و الا گاه دنبال پرچمدار باشی وی 30 پلاس خیلی سرتر از گلکسی اس 9 هست

  10. بنچمارک ها نشون میدن باتری S8 خیلی بهتر از S9 هست
    در نتیجه یه اصل اساسی که باتری هست برای من مشتری مهم تره
    و صد البته قیمت S8 هم تعدیل شده
    در نتیجه S9 گزینه ی منطقی نیست