اپل در رده بندی مشهورترین شرکت های جهان

سقوط 24 پله‌ای اپل در جدول مشهورترین شرکت های جهان

اپل در تازه‌ترین رده بندی مشهورترین شرکت های جهان که هر ساله توسط موسسه تحقیقاتی Harris Poll منتشر می‌شود 24 پله سقوط کرده است. اما دلیل این افول محبوبیت نزد کاربران چیست؟ ما در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

اپل در رتبه بندی مشهورترین شرکت های جهان که توسط موسسه تحقیقاتی Harris Poll گردآوری می‌شود، با 24 پله سقوط از رده پنجم به بیست و نهم تنزل پیدا کرده است. این نظرسنجی با محوریت انتخاب مشهورترین شرکت های جهان از بین 25800 مصرف کننده در ایالات متحده انجام گرفته است و برای دومین سال پیاپی شرکت آمازون موفق به کسب رتبه‌ی نخست شده است.

به نظر می‌رسد این کمپانی سال به سال در حال کسب محبوبیت بیشتری است و کسب مقام اولی برای بار دوم می‌تواند اثباتی بر این ادعای ما باشد. اما چیزی که جالب است، در واقع جایگاه کمپانی بزرگی همچون اپل در این نظرسنجی است. سال گذشته غول کوپرتینو در رده پنجم مشهورترین شرکت های جهان قرار گرفته بود، اما آن‌ها امسال به یکباره با سقوط 24 پله‌ای حالا در مکان 29 این جدول جای گرفته‌اند!

اما چرا کاربران (حداقل این تعداد مصرف کننده آمریکایی شرکت کننده) از اپل روی برگردانده‌اند؟ به نقل از جان گرزما، مدیرعامل شرکت Harris Poll، اپل اخیرا هیچ محصولی را عرضه نکرده است که بتواند حرف تازه‌ای در دنیای تکنولوژی برای گفتن داشته باشد. این شاید یکی دیگر از دلایل جایگاه بد اپل در این جدول باشد و نشان می‌دهد که برخی از جدیدترین محصولات اپل با استقبال عمومی خوبی همراه نبوده‌اند.

اپل همیشه توجه کاربران را به خود جلب کرده است، اما همیشه به خوبی این کار را انجام نداده!
طراحی ناچ استایل یکی از مهم‌ترین دلایل افول اپل در فهرست مشهورترین شرکت های جهان

این شرکت اشتباه‌هایی را در طراحی محصولات سال گذشته خود داشته، یا حداقل از نظر کاربران اینگونه بوده است. به طور مثال آیفون ایکس از یک طراحی ناچ استایل برخوردار بود که بر اساس آن تکه‌ای از بالای نمایشگر بلااستفاده شده است. این یک مورد بسیار بد برای برخی از کاربران است و خیلی‌ها به همین خاطر سمت آیفون ایکس نرفتند. البته اشتباه نکنید، آیفون ایکس اپل محصول بسیار عالی است. آن از یک دوربین TrueDepth بهره می‌برد که اجازه می‌دهد تنها با نگاه کردن گوشی‌تان قفل صفحه را باز کنید. یک نمایشگر لبه به لبه با حداقل حاشیه نیز بر روی قاب جلویی نقش بسته است، اما قیمت نهایی محصول 999 دلار است که بی‌تردید برای خریداری شدن توسط خیلی از کاربران بسیار زیاد است.

اپل در رده بندی مشهورترین شرکت های جهان

مسئله‌ی دیگری که به محبوبیت اپل لطمه وارد کرده،‌ در واقع مدیریت باتری در آیفون های قدیمی است. در بازگشت به آی او اس 10.2.21 اپل یک قابلیت مدیریت باتری را به سیستم عامل خود اضافه کرد که اگر گوشی شما از یک باتری قدیمی استفاده می‌کرد، به منظور جلوگیری از مشکل خاموش شدن احتمالی گوشی سرعت آن را کم می‌کرد. با این حال تمام کارها در پشت پرده انجام می‌گرفت و کاربر تنها سرعت کم گوشی خود را پیش روی خود می‌دید. هرچند اپل گفته است که قابلیت خاموش کردن این قابلیت را در آی او اس 11.3 اضافه خواهد کرد، اما برخی از کاربران ممکن است به خاطر این مسئله اعتمادشان را به اپل از دست داده باشند.

مسئله بعدی، مشکلی است که اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل پس از عرضه با آن مواجه شده است. علیرغم این که هوم پاد یکی از بهترین اسپیکرهای موجود در بازار است، اما برخی از کاربران به دلیل محدودیت‌هایی که آن در ارتباط با دستیار سیری داشت گله‌مند هستند. علاوه بر این، هوم پاد با اپل موزیک سازگار است و به صورت پیشفرض از دیگر سرویس‌های استریم موسیقی نظیر اسپاتیفای پشتیبانی نمی‌کند که همین قضیه باعث شده خیلی از کاربران از خرید این محصول روی بازگردانند. به این مشکلات قیمت بالای 349 دلاری را نیز اضافه کنید که می‌تواند طیف کمتری از کاربران را در بر گیرد.

اپل در رده بندی مشهورترین شرکت های جهان

اپل اگر می‌خواهد به یک بازنده بزرگ تبدیل نشود باید از اشتباه‌هایی که سال گذشته انجام داده جلوگیری کرده و آن‌ها را به یاد داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که اپل تنها شرکت افول کرده در رتبه بندی مشهورترین شرکت های جهان ، انتشار یافته توسط Harris Poll نیست. گوگل نیز به عنوان یکی دیگر از نام‌های بزرگ با 20 پله سقوط از رده هشتم به بیست و هشتم نزول پیدا کرده است.

کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC 2018) که سال 97 برگزار می‌شود، می‌تواند برای این شرکت سرنوشت ساز باشد. ما منتظر خواهیم ماند و عملکرد اپل را بار دیگر پس از برگزاری این همایش و عرضه محصولات جدیدش زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. برند آشغال و خودخواه همینه دیگه
    تا یکی دو سال دیگه سامسونگ معظم مقام اول رو تصاحب میکنه

  2. اپل به دلیل اینکه شرکتهای دیگه مثل ال جی تونستن کیفیت محصولاتشون رو بالا ببرن داره سقوط می کنه. وقتی وی 30 پلاس تونسته تو 5 معیار اصلی از آیفون جلوتر باشه این یعنی آیفون دیگه بهترین گوشی مطلق دنیا نیست

  3. زره مفته من سرچ کردم فیک بود

  4. گد جن نیوز نسبتی با فیروزآبادی ها داری؟
    هر چی کامنت در باره فیروزآبادی ها می نویسم رو پاک می کنی

    به هر حال، در خصوص اپل :

    ثمره انحصار طلبی و عدم رعایت حقوق مشتریان همین میشه دیگه
    مایکروسافت، فریم ورک دات نت رو با لایسنس های اوپن سورس بیرون میده و همچنین ویژوال استودیو رو برای مکینتاش آماده می کنه و … اما با موبایل اپل حتی نمی تونی به موبایل سایر برند ها، بلوتوث کنی!