آموزش بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام و واتس اپ

آموزش بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام و واتس اپ

گاهی اوقات صدای نوتیفیکیشن گوشی ها آزاردهنده می‌شود، خصوصا اگر در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی عضو باشید. در این مقاله طریقه بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام و واتس اپ را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

شاید نوتیفیکیشن ها خوب باشند، اما معمولا زمانی به کار می‌آیند که از گوشی خود دور باشید. یکی از مواردی که نیازی به نوتیفیکیشن های پرصدا و مزاحم ندارند، در واقع پیام‌هایی است که در گروه‌های شبکه های اجتماعی دریافت می‌کنید. این پیام‌ها هیچ ضرورتی برای پاسخ دادن نداشته و عملا صدای پشت هم نوتیفیکیشن ها تنها اعصاب شما را بهم می‌ریزد.

اما خوشبختانه شما می‌توانید بر روی آن‌ها کنترل داشته باشید و اقدام به بی صدا کردن نوتیفیکیشن ها کنید. ما در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چگونه این اعلانیه‌ها را در دو اپلیکیشن محبوب واتس اپ و تلگرام بی صدا (Mute) کنید.

بی صدا کردن نوتیفیکیشن های واتس اپ

آموزش بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام و واتس اپ

  1. وارد واتس اپ شده و به آدرس Settings > Notifications بروید.
  2. شما می‌توانید تیک گزینه Conversation tones را بردارید تا تمامی پیام‌های دریافتی بدون صدا شوند. با این حال برخی از کاربران می‌خواهند نوتیفیکیشن‌ها از سوی افراد مشخصی همچنان با صدا باشند.
  3. در زیر بخش Message notifications و بخش Group notifications شما می‌توانید ورودی‌های مختلفی را برای صدای نوتیفیکیشن دریافتی، ویبره و گزینه‌های نوتیفیکیشن آبشاری در اختیار داشته باشید.
  4. اگر می‌خواهید تنها نوتیفیکیشن های گروه ها بی صدا شوند، اما نوتیفیکیشن های افراد مختلف همچنان پا برجا بمانند بر روی Notifications tone در زیر مجموعه گزینه Group notifications کلیک کرده و گزینه‌ی None را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه هنوز نوتیفیکیشن گروه‌ها را دریافت می‌کنید، اما حالا بدون صدا خواهند بود.
  5. برای بی صدا کردن نوتیفیکیشن های واتس اپ به صورت موقت نیز یک چت را باز کرده و بر روی منو سه نقطه سمت راست، قسمت پایین صفحه ضربه بزنید. گزینه Mute notifications را انتخاب کنید و حالا می‌توانید بین گزینه‌های 8 ساعت، یک هفته و یا یک سال یگی را برگزینید.

بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام

آموزش بی صدا کردن نوتیفیکیشن های تلگرام و واتس اپ

  1. تلگرام را اجرا کرده، وارد منو سمت چپ شده و به مسیر Settings > Notifications and Sounds بروید.
  2. در اینجا شما بخش‌های جداگانه‌ای برای Message notifications و Group notifications را بیابید.
  3. شما می‌توانید نوتیفیکیشن ها را با غیرفعال کردن گزینه Alert در زیر هر دو بخش مذکور، غیرفعال کنید. اما اگر می‌خواهید نوتیفیکیشن فعال و بی صدا باشد، باید وارد گزینه Sound شده و سپس گزینه None را انتخاب کنید.
  4. به منظور قطع صدای نوتیفیکیشن در یک چت خاص، بر روی منو سه نقطه در صفحه چت مربوطه کلیک کرده و Mue notifications را انتخاب کنید. سپس آن‌ها را به مدت 1 ساعت، 8 ساعت، 2 روز یا تا زمانی که خودتان تصمیم به صدادار کردنشان بگیرید، بی‌صدا کنید.