نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک معرفی شد

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ (Toyota Corolla Hatchback) با ظاهری جذاب‌تر و قدرتمندتر همراه با یک پیشرانه و گیربکس جدید معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و زمان عرضه کرولا هاچ بک آشنا شوید.

کمپانی تویوتا ژاپن نسل جدید مدل هاچ بک خودرو کرولا را همراه با زبان طراحی خود رسما معرفی کرد و تا چندی دیگر به فروش خواهد رساند. این مدل حالا مدرن‌ترن و قدرتمندتر از گذشته شده است.

زمانی که تویوتا آئوریس هاچ بک جدید خود را در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی کرد، ما انتظار داشتیم این مدل با نام دیگری وارد بازار آمریکا شود. مدل‌های پیشین آئوریس با نام‌های Scion iMs و Corolla iMs وارد بازار آمریکا شدند و حالا در نمایشگاه خودرو نیویورک تویوتا از نسل جدید خودرو تویوتا کرولا هاچ بک پرده برداری کرد که به نظر همان آئوریس بازار اروپا باشد.

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک

مشخصات فنی نسل جدید تویوتا کرولا هاچ

البته تفاوت‌هایی نیز بین این دو خودرو وجود دارد. بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها، نام و پیشرانه‌ی آنها است. در حالی که آئوریس با یک پیشرانه 1.2 لیتری توربو وارد بازار اروپا می‌شود، اما نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک با یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی پاشش مستقیم 4 سیلندر در ایالات متحده عرضه می‌شود. البته خروجی قدرت این پیشرانه هنوز اعلام نشده است، اما به جز این پیشرانه، موتور دیگری وجود ندارد.

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ بک با یک گیربکس شش سرعته دستی به فروش خواهد رسید. سیستم iMT box‌ این خودرو به منظور نرمی بیشتر، به صورت خودکار به دنده‌های کم کاهش میابد. گزینه انتقال دیگر نیرو در این خودرو Dynamic-Shift CVT‌است که 10 دنده را شبیه سازی می‌کند، دارای یک حالت اسپورت و پدال شیفت است و به نظر می‌رسد قدرتمندترین پیشرانه CVT جهان در نوع خود خواهد بود. بر روی داشبورد خودرو نیز یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی سازگار با CarPlay اپل قرار دارد.

نسل جدید تویوتا کرولا هاچ قرار است در تابستان سال جاری روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*