اثر انگشت افراد مرده

FBI از اثر انگشت افراد مرده برای باز کردن قفل موبایل مجرمان استفاده می‌کند!

شاید این موضوع که FBI از اثر انگشت افراد مرده برای باز کردن قفل مجرمان استفاده می‌کند. چندان عجیب نباشد. ولی به نظر می‌رسد سیستم تشخیص چهره Face ID کار را کمی سخت کرده است.

احتمالا بسیاری از افراد در رابطه با پیامدهای قانونی باز کردن قفل آیفون کسی که مرده است کنجکاو باشند. اما جالب است بدانید FBI، موبایل افرادی که در دنیا نیستند را با استفاده از اثر انگشت آنها باز می‌کند. هرچند به گفته باب مولدور (Bob Moledor)، متخصص پزشکی قانونی پلیس فدرال، آیفون ایکس و سیستم تشخیص چهره Face ID در انجام این کار کمی مشکل ایجاد کرده است چرا که چشم‌ها باید باز باشند.

برخی نسبت به این‌که مقامات و پلیس، گوشی آنها را بعد از آن‌که مرده‌اند باز کند، بی‌تفاوت هستند. اما داستان نخستین باری که پلیس با استفاده از اثر انگشت یکی از مجرمین تلاش کرد موبایل او را باز کند، بسیار جذاب است. این فرد کسی نبود جز “Abdul Razak Ali Artan”؛ مهاجم گروه تکفیری داعش که نوامبر سال 2016، با اتومبیل خود به افراد حاضر در نزدیکی دانشگاه ایالتی اوهایو هجوم آورد و سپس به ضرب گلوله کشته شد.

آقای مولدور می‌گوید آنها انگشت این فرد را روی سنسور تاچ آی دی آیفون 5 اس او قرار دادند، اما در نهایت موفق به باز کردن قفل گوشی نشدند. همین موضوع نیز باعث شد تا موبایل برای بازیابی اطلاعات به آزمایش‌های پزشکی قانونی فرستاده شود.

استفاده از اثر انگشت افراد مرده موضوع تازه‌ای نیست

با این حال، این روزها متخصصان پلیس برای به دست آوردن اطلاعات مهم همچون شناسایی آخرین فروشنده‌ها و افرادی که مجرم با آنها در ارتباط بوده است، از اثر انگشت آنها استفاده می‌کنند.

در رابطه با سیستم تشخیص چهره Face ID در آیفون ایکس و گوشی های جدیدتر اپل برای سال 2018، این موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود. آقای مولدور در این رابطه می‌گوید «من هنوز نمی‌دانم که از آن استفاده شده است یا نه. احتمالا این سیستم مشابه اثر انگشت خواهد بود و تا زمانی که شخص قابل تشخیص باشد، باید کار کند.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. وا مگه همچین چیزی امکان داره

  2. وااا ینی گوشیمونو با یه مرده باز میکنن
    😕

  3. من ک از عنبیه استفاده میکنم