نجات عنکبوت غول آسا از سیل در استرالیا + ویدیو

نجات عنکبوت غول آسا و ترسناک از سیل در استرالیا + ویدیو

مدتی پیش یک زن شجاع استرالیایی ویدیو جالبی را از نجات یک عنکبوت غول آسا که در جریان سیل، بر روی شاخه‌ای گیر کرده بود، منتشر کرد و پس از این اتفاق، بحث و گفتگوی زیادی در مورد ویدیو به جریان افتاد.

آندرئا گوفتون (Andrea Gofton) نام یکی از اهالی کشور استرالیاست که از ابتدای ماه مارس منطقه محل سکونتش دچار سیلی شد که شرایط زندگی را برای انسان‌ها و جانداران موجود در منطقه به شدت سخت کرد. این سیل که جاده‌ها را تا ارتفاع 50 سانتی‌متر به زیر آب برد، باعث وقوع اتفاقات جالب، خطرناک و عجیبی شد و ماجرای ویدیو منتشرشده از گوفتون که این زن شجاع در آن یک عنکبوت غول آسا را نجات می‌دهد هم جزو این اتفاقات بود.

عنکبوت غول آسا استرالیایی در حالت ایده‌آل به طول 25 سانتی‌متر هم می‌رسد!

به طور دقیق‌تر، جانوری که زندگی‌اش را به گوفتون مدیون شد از نوع رطیل‌های بزرگ استرالیا بود که با نام عنکبوت پرنده‌خوار هم شناخته می‌شود.

اما دلیل اصلی غبطه خوردن بسیاری از مخاطبان به شجاعت و به تعبیر برخی، حماقت گوفتون،‌ به ویژگی‌های این عنکبوت مربوط می‌شود؛ بدنی به طول 5 سانتی‌متر، پاهایی که بلندترین آن‌ها به 15 سانتی‌متر می‌رسد و علاوه بر این‌ها، نیش‌هایی زهرآلود با طول 1.2 سانتی‌متر که حیواناتی مانند سگ و گربه را به سرعت می‌کشند و انسانی که قربانی رطیل شود را هم از نزدیک شدن به جانور پشیمان می‌کنند.

نجات عنکبوت غول آسا از سیل در استرالیا + ویدیو

البته این عنکبوت غول آسا با وجود اسمی که برایش انتخاب شده، بیشتر از پرندگان‌ به خوردن مارمولک، قورباغه و عنکبوت‌های دیگر علاقه دارد و در کنار ظاهری شدیدا تهاجمی و ترسناک، می‌تواند نوعی صدای هیس مانند را برای هشدار به سایر جانداران نزدیک به خود تولید کند.

با این تفاسیر، هیچ کدام از خصوصیات طبیعی عنکبوت غول آسا گیر افتاده در سیل باعث نشد تا گوفتون از کمک کردن به آن خودداری کند. در ویدیو پخش‌شده از این اتفاق که در شهر هالیفکس (Halifax)‌ رخ داده بود، می‌بینیم که گوفتون در ابتدا دستش را به رطیل نزدیک می‌کند تا اجازه دهد که جانور از روی شاخه به انگشتان او آویزان شود، اما این کار فایده‌ای نداشت و گفته شده که کمی بعد گوفتون به کمک دوستانش شاخه را از مسیر سیل بلند کردند و بعد از رفتن به مکانی امن، عنکبوت غول آسا را به طبیعت بازگرداند.

البته با انتشار کلیپ مربوط به این موضوع، مخاطبان واکنش‌های مختلفی نشان دادند که اکثر آن‌ها از نجات پیدا کردن عنکبوت و یا نزدیک شدن به آن خوشحال نبودند. با این وجود گوفتون در جواب به این افراد گفت که ترس از این جانوران بیش از حد طبیعی شدت گرفته و باید در نظر داشته باشیم که حیوانات برای تفریح و یا از سر خصومت به دیگر جانوران و انسان‌ها صدمه نمی‌زنند و همانطور که سیاره زمین محل زندگی ماست، حیواناتی به ترسناکی یک رطیل 25 سانتی‌متری هم حق حیات دارند.

این صحبت‌های واکنش مثبت بسیاری از دوستداران طبیعت را به دنبال داشت و نیت مثبت گوفتون و احترام او به تمامی جانداران روی زمین را نشان داد.

در انتها شما را به دیدن ویدیو منتشرشده توسط گوفتون دعوت می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. تو ویدئو که خبری از نجات دادن نبود
    فقط دستشو گرفته بود طرف عنکبوته

  2. الان این کجاش نجات دادن بود فقط فیلم از یه عنکبوت بود روی شاخه

  3. یا اباالفضل
    زیاد بزرگ نبود ولی ترسناک بود