کنسول جدید آتاری

کنسول جدید آتاری VSC قابلیت‌های مدرن و طراحی جذابی دارد

آتاری VSC نام کنسول جدید آتاری است که می‌تواند خاطرات بسیاری از گیمرهای قدیمی را زنده کند. هرچند، این‌بار ما با چیزی فراتر از یک دستگاه ساده رو به رو هستیم.

در حالی که حس نوستالژی در فرهنگ ما روز به روز در حال افزایش است، آتاری در نمایشگاه GDC حاضر شده تا نمونه اولیه از سیستم جدید خود را با حال و هوای مشابه آن‌چه که 30 سال پیش در قفسه‌های فروشگاه‌های “Radio Shack” می‌دیدیم، پیش روی کاربران قرار دهد. این کنسول جدید، “Atari VSC” نام دارد و اگر بتواند برخی از قابلیت‌هایی که سازندگان مدعی آن شده‌اند را ارائه دهد، محصولی بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.

“VSC” مخفف “Video Computer System” است و زمانی که “Russell Holly” از وب‌سایت “Android Central” در رابطه با انتخاب این نام پرسید، پاسخی ساده دریافت کرد: «ما آن را “Video Computer System” صدا می‌زنیم چون این چیزی‌ست که واقعا هست.»

کنسول جدید آتاری از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند

به جای مقایسه این سیستم با کنسول‌های بازی دیگر همچون ایکس باکس و انویدیا شیلد TV، آتاری تلاش کرد مشخص کند که این گجت برای ارائه چیزهای بیشتری ساخته شده است. دستگاه پیش رو در واقع پلتفرم مبتنی بر لینوکس با دسترسی به یک فروشگاه محتوا است که توسط آتاری ساخته شده و البته دسترسی کاربران به مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک و قدیمی را فراهم می‌کند.

هدف سازندگان، تبدیل این جعبه به پلتفرمی برای استریم، بازی، وب‌گردی و موارد دیگر است. ما با کامپیوتری با پشتیبانی از وضوح 4K رو به رو هستیم که شما می‌توانید به تلویزیون خود متصل کنید.

البته موضوع مهم‌تر، ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی کنسول جدید آتاری است. اگر شما از طرفداران زبان طراحی قدیمی آتاری هستید، بدون شک از آن لذت خواهید برد. بخش بالایی دستگاه به صورت تخت و همراه با خطوط مشکی طراحی شده که تضادی زیبا را با پنل چوبی جلویی ایجاد می‌کند. در بخش پشتی پورت‌های متعددی را برای اتصال لوازم جانبی مختلف به دستگاه می‌توان پیدا کرد. در نهایت، طراحی ساده و کلاسیک آتاری وی سی اس با لوگوی چشمک‌زن آتاری در بخش جلویی و تضمین جلب توجه افرادی که آن را می‌بینند، کامل می‌شود.

نسخه‌ای که در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی به نمایش درآمد، محصول نهایی نبوده و از آن نمی‌توان برای اجرای بازی‌ها یا پخش محتوا استفاده کرد، اما سازندگان به وجود یک فن در بخش به منظور خنک نگه داشتن سخت افزار آن اشاره کردند. احتمالا برخی از این خطوط مشکی در بخش بالایی، نوعی دریچه برای انتقال هواوی گرم باشند، اما حداقل در تئوری نباید نگران سر و صدای زیاد باشید.

علاوه بر طراحی بسیار زیبای کنسول جدید آتاری ، بهتر است به کنترلرهای مخصوص و طراحی جذاب آنها نیز اشاره کنیم. موضوعی که در لحظه اول هر کسی متوجه آن خواهد شد، جوی استیک کلاسیک آتاری است. سازندگان در طراحی آن بسیار موفق بوده‌اند و حرکت جوی استیک در این مدل اولیه بسیار عالی است. نورپردازی موجود بسیار دلپذیر بوده و در جهتی که جوی استیک را حرکت می‌دهید، می‌توان آن را مشاهده کرد. ما فعلا اطلاعاتی در رابطه با طول عمر باتری آن نداریم، اما می‌دانیم این یک کنترلر وایرلس است و از طریق یو اس بی نوع C شارژ می‌شود تا بتوان فناوری های امروزی را نیز در آن مشاهده کرد.

کنترلر دیگر با ظاهر مدرن خود، شباهت بسیاری به دسته ایکس باکس داشته و احساس آن را نیز منتقل می‌کند. برای اتصال باید از بلوتوث استفاده کرد؛ در نتیجه می‌توانید آن را به دستگاه‌هایی به جز آتاری VCS هم متصل کنید. رنگ‌ها به گونه‌ای انتخاب شده‌اند تا ظاهر این دسته بازی با جوی استیک آتاری هم‌خوانی داشته باشد. به علاوه، کاربران می‌توانند آن را به صورت جداگانه خریداری کنند.

هنوز موارد بسیاری زیادی وجود دارد که در مورد این کنسول نمی‌دانیم. آتاری می‌گوید از پایان سال جاری و همراه با آغاز پیش‌فروش این کنسول، اطلاعات بیشتری را در مورد آن ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. مثل ساختمون مدرنا زشته

  2. از لحاظ ظاهری که خیلی قشنگه

  3. چیزی که زیاده کنسول ولی باید دید که بازی های بیشترو با کفیت تر واسه چه دستگاهیی میاد

  4. قیافه که مهم نیست زیاد ولی بنظر خیلی هم بد نمیاد

  5. فک نمیکنم روی دست سونی بلند شه

  6. یادش بخیررررررررررررر . اولین بار که یک اتاری مدل 2600 دیدم و بازی کردم 6 سالم بود یعنی 35 سال پیش – 3 سال بعد مدل 2600 جدیدش با دسته قایقی و دسته خلبانی از دبی برام خریدن و کلی خاطره بازی یاهاش دارم 🙂

    • ما با سگا و سونی یک خاطره داشتیم

    • ب دسته خلبانی و گوشت کوبی معروف بودن.واسه من بازی های حافظه داخلیش خراب شد دادم ضبط ساز درست کنه بالاکشید دیگه نداد!نمیدونم چرا ولی قدیم ضبط سازها اسمشون بد دررفته بود!.خخ میکرو هم کماندو رو فقط بخاطر اهنگش دوست داشتم ولی همش با رد شدن از حصارها(فنس ها) مشکل داشتم!بادبان ،چوب چلک،7سنگ ، تک بازی و از درو دیوار بالارفتنو مردم آزاری و توی گل آفتاب فوتبال بازی کردن سرگرمی مون بود توکوچه خاکی های اون دوران.بنظرمون انگار قرار نبود بزرگ شیم!تا دیروز دانشگاه!!! توی 14سالگی عادی و قابل هضم بود و محض خنده لقب سینه سوخته میدادن ولی الان بچه16ساله پدر مادرشو مامانی بابایی صدامیزنه و رنگ خیابونو ندیده ولی در عوض ماشالله همه 1پا استادو دانشمند و پادشاه!البته ببخشید،اینارو فقط واسه دوست پیرمردم asam گفتم