هواوی در پی ساخت گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین است

گفتگوها بین هواوی و سیرین لب از مدت‌ها پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد. نتیجه همکاری این دو شرکت ساخت یک گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین توسط هواوی خواهد بود. شیائومی نیز مشغول فعالیت در زمینه‌ای دیگر با نام کریپتوپت است.

در اولین ماه سال جاری میلادی، یک گوش‌ساز ناشناخته چینی با نام Sugar، گوشی موبایل Sugar S11 Blockchain Creation Edition را معرفی کرد. همانطور که از نام این گوشی پیداست، با تمرکز بر روی فناوری بلاک چین ساخته شده و برای استخراج کردن و ذخیره ارز رمزنگاری شده Ethereum Fog کاربرد دارد.

گفته می‌شود هواوی نیز تصمیم دارد در همکاری با Sirin Labs یک گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین تولید کند. این شرکت سازنده گوشی 16 هزار دلاری سولارین اندروید فون است.

بلاک چین

ساخت گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین هواوی

بر اساس اخباری که به تازگی از یک منبع ناشناخته منتشر شده است، هواوی در حال مذاکره برای دست پیدا کردن به سیستم عامل Sirin OS است. با استفاده از آن اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین در کنار نرم افزارهای اندرویدی بر روی یک دستگاه قابل نصب خواهند بود. از آنجایی که گفتگوها بین دو شرکت هنوز به نتیجه نرسیده است، آینده گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین هواوی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. سخنگوهای دو شرکت از وجود گفتگوهایی بین آن‌ها خبر دادند، اما از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کردند.

گفتگوها بین Sirin Labs و پرفروش‌ترین گوشی‌ساز چینی برای رسیدن به توفق و آغاز ساخت گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین هواوی از دو ماه قبل شروع شد و حتی تصویر منتشر شده در کانال تلگرامی Sirin در ماه گذشته میلادی نیز به وجود این گفتگوها تاکید می‌کرد. در این پست تلگرامی اعلام شد احتمال همکاری دو شرکت با یکدیگر وجود دارد. نتیجه، ارائه تکنولوژی بلاک چین در سطحی گسترده و به روشی ایمن خواهد بود.

شرکت Sirin مشغول توسعه یک گوشی جدید با نام Finney است که به افتخار یکی از پیشتازان عرصه ارزهای دیجیتالی و بیت کوین یعنی هل فینی (Hal Finney) نام‌گذاری شده است. این گوشی سکه‌های رمزنگاری شده و کیف پول دیجیتالی کاربر را درون خود نگه داشته و دارای اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین

هواوی تنها شرکت محبوب شناخته شده‌ای نیست که شدیدا در تلاش است از فناوری بلاک چین بهره بگیرد. این شرکت تصمیم دارد با ارائه یک گوشی مبتنی بر فناوری بلاک چین به این دنیا وارد شود، اما شیائومی به شیوه‌ای متفاوت در پی دست پیدا کردن به بلاک چین است.

شیائومی

یکی از شاخه‌های جذاب بلاک چین کریپتوپت (Cryptopet) نام دارد. آن‌ها در واقع حیوان‌های خانگی مجازی به شمار آمده و شباهت زیادی به تاماگوچی دارند، با این تفاوت که مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. می‌توان این حیوان‌های خانگی را خرید، بزرگ کرد و در نهایت به فردی دیگر فروخت! هر حیوان منحصربه‌فرد بوده و خرید و فروش‌ها در فایل بلاک چین شبکه ذخیره خواهد شد. در کریپتوپت امکان انجام تراکنش‌های سایر ارزهای دیجیتالی وجود ندارد.

نخستین بازی کریپتوپت Cryptokitties نام داشت که بر اساس فناوری بلاک چین اتریوم توسعه پیدا کرده بود. بعد از موفقیت این بازی، سایر شرکت‌ها همچون شیائومی نیز به فکر ورود به دنیای کریپتوپت افتادند. گفته می‌شود کریپتوپت شیائومی به صورت انحصاری کریپتوربیت (Cryptorabbit) نام داشته و همانطور که از نام آن مشخص است، به یک خرگوش خانگی مربوط می‌شود. در حال حاضر شرکت مشغول تست نسخه بتای کریپتوپت اختصاصی خود است. بایدو شرکت دیگری است که از مدت‌ها قبل نسخه بتای کریپتوپت منحصربه‌فرد خود با نام Cryptodoggies را تست می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. این بلاک چین چی هست اصن حالا انقد میگن؟

  2. مد شده هرکی میخواد اسم در کنه یه بلاک چین میزنه تنگش ولمون کنین باو

  3. هواوی هنوز اول راهه چقدر بلند پروازه

  4. سعید این چینیا جولون میدن پروو شدن