یخ زدایی توربین بادی

ویدیویی دیدنی از شستشو و یخ زدایی توربین بادی به کمک یک پهپاد صنعتی

شستشو و یخ زدایی توربین بادی یکی از جدیدترین موارد استفاده از پهپادها است که ضمن افزایش سرعت کار، هزینه‌ها را هم به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ما هم‌چنان به لطف رویاپردازی کمپانی‌های مختلف برای راه‌های جدید استفاده از قابلیت پرواز این فناوری ارزان‌قیمت، شاهد نوآوری‌های جذاب در دنیای پهپادها هستیم. در همین راستا، مهندسان به شکلی متفاوت در حال استفاده از این گجت دوست‌داشتنی هستند که شاید پیش‌تر نمونه آن را ندیده باشید: استفاده از یک پهپاد صنعتی غول‌پیکر برای یخ زدایی توربین بادی و شستو.

خود این پهپاد توسط کمپانی لتونیایی “Aerones” ساخته شده است که در زمینه پهپادهای مخصوص کارهای سنگین تخصص دارد. این گجت قدرتمند، تا 36 پروانه داشته و می‌تواند تا حداکثر وزن 100 کیلوگرم را بلند کند. “Aerones” می‌گوید چندین سال روی این پهپاد کار کرده و از آن می‌توان در موارد مختلفی همچون سناریوهای نجات، آتش‌نشانی در ساختمان‌های بلند، تحویل و تمیزکاری‌های صنعتی استفاده کرد.

این پهپاد قادر به اسپری کردن آب با حجم 100 لیتر در دقیقه (همراه با پوشش یخ زدایی اختیاری) بوده و با استفاده از منبعی که به آن متصل شده است، می‌تواند به صورت نامحدود روی هوا باقی بماند. پاک کردن توربین‌ها با پهپاد چیزی در حدود هزار دلار هزینه دارد، در حالی که برای انجام این کار توسط افراد متخصص باید تا 5 هزار دلار پرداخت کرد.

این پروسه برای نگهداری عمومی مناسب بوده و راندمان برق را نیز افزایش می‌دهد. ایجاد یخ و برف روی تیغه‌های توربین بادی سبب کند کردن نرخ تولید انرژی شده و حتی می‌تواند به توقف کامل آن منتهی شود. در کنار این موارد، “Aerones” می‌گوید ارسال پهپادها به جای کارگران، سریع‌تر و ایمن‌تر هم هست.

به گفته “Janis Putrams”، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، فعلا آنها مشغول تامین سرمایه مالی برای اقتصادی کردن این پروژه هستند، اما درخواست‌ها برای استفاده از این قابلیت بسیار بیشتر از چیزی‌ست که فکر می‌کنید. ویدیوی زیر، روش کار را نشان می‌دهد.

ویدیوی یخ زدایی توربین بادی با پهپاد صنعتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. علم کجا است و ما کجاییم….

  2. برای تمیز کردن شیشه برج های بلند هم میتونن استفاده کنن

  3. کار پهبادو همه فهمیدن بجز ایرانی ها