گیر اس 4 سامسونگ

هرآنچه باید از ساعت هوشمند گیر اس 4 سامسونگ بدانید

شایعاتی که اخیرا در فضای وب منتشر شده‌اند به ما این اطمینان را دادند که ساعت هوشمند گیر اس 4 سامسونگ (Samsung Gear S4) به زودی توسط این شرکت رونمایی می‌شود.

در اوایل فروردین برخی شایعات در اینترنت تولید و عرضه چهارمین نسل از محصولات گیر اس شرکت سامسونگ را تایید کردند و انتظار می‌رود ساعت هوشمند Gear S4 در ماه‌های آینده رونمایی شود. با این که بازار ساعت های هوشمند هم‌اکنون بیشتر در اختیار شرکت اپل است، اما گجت های پوشیدنی سامسونگ تنها محصولاتی هستند که می‌توان آنها را با اپل واچ مقایسه کرد.

گیر اس 4 سامسونگ در راه است

گیر اس 4 سامسونگ

ساعت گیر اس 3 کلاسیک و نسخه‌های مختلف آن همگی گجت‌های بسیار موفق و خوبی بودند که ما را به نسل بعدی این محصولات یعنی گیر اس 4 سامسونگ امیدوار کرده‌اند. علاوه بر این اخبار و شایعات جذاب پیرامون امکانات این گجت بیشتر از هرچیز هیجان ما را برای دیدن محصول نهایی و امکانات آن بالا برده‌اند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر هرآنچه که تاکنون در گزارشات مختلف پیرامون امکانات این گجت پوشیدنی لو رفته است.

طراحی و سخت افزار

گیر اس 4 سامسونگ

هیچ‌وقت به ترکیب تیم برنده دست نزن

در زمینه طراحی و مهندسی بدنه انتظار تغییرات انقلابی را نداشته باشید: گیر اس 4 سامسونگ درست مثل هر ساعت هوشمندی با صفحه دایره‌ای همراه است و به جای قطعات سخت افزاری و ثابت ساعت‌های کلاسیک، شاهد اطلاعات دیجیتالی در آن هستیم. با توجه به زبان طراحی ویژه سیستم عامل تایزن سامسونگ که قطعا در این ساعت قرار می‌گیرد، انتظار صفحه‌ای با اشکال هندسی عجیب را نداریم.

در زمینه ساخت و جنس بدنه نیز سامسونگ به احتمال زیاد از همان مواد لوکس و گران‌قیمت بهره می‌گیرد؛ فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و گوریلا گلس 5. نمی‌توان انتظار استفاده از یاقوت کبود را در ساعت هوشمند سامسونگ داشت، چرا که هنوز هم قیمت این مواد اولیه بسیار گران است و قیمت گیر اس 4 سامسونگ را تا حد زیادی بالا می‌برد. با این حال امید داریم که کره‌ای‌ها همچون اپل یک نسخه بسیار لوکس از ساعت هوشمند خود را نیز رونمایی و عرضه کنند.

قاب چرخشی به همراه صفحه نمایش ثانوی

گیر اس 4 سامسونگ

به نظر نمی‌رسد سامسونگ از طراحی قاب و حاشیه چرخشی در ساعت هوشمند خود ناراضی باشد و این ویژگی در گیر S4 نیز حضور خواهد داشت. بنابراین می‌توان تمامی شایعات مربوط به طراحی بدون حاشیه ساعت Gear S4 همچون گوشی های پرچمدار را رد کرد.

اما یک شایعه دیگر در زمینه طراحی این گجت مربوط به قرار گرفتن یک صفحه ثانوی در زیر حاشیه‌ نیمه شفاف ساعت است؛ گفته می‌شود این صفحه امکان دسترسی به منوهای مختلف در حالت‌های چرخشی حاشیه ساعت را می‌دهد. مشاهده نحوه کارکرد چنین سیستمی در واقعیت جذاب خواهد بود، اما باید دید آیا چنین چیزی در نسل بعدی ساعت هوشمند سامسونگ وجود دارد یا خیر.

بدنه ضد آب

گیر اس 4 سامسونگ

نسخه‌های مختلف از ساعت گیر S3 سامسونگ با مهندسی ضد آب و گواهی IP68 همراه شده بودند؛ بدین معنا که مقاوت خوبی در عمق یک متری آب تا 30 دقیقه را داشتند. بنابراین دلیلی نمی‌بینیم که گیر اس 4 سامسونگ بدنه مقاوم در برابر آب نداشته باشد.

کماکان با پنل OLED

هنوز خبر و شایعه خاصی در مورد پنل صفحه نمایش در ساعت گیر S4 شرکت سامسونگ منتشر نشده است، اما بعید می‌دانیم کره‌ای‌ها استفاده از پنل‌های OLED در گجت پوشیدنی خود را متوقف کنند. این پنل‌ها معمولا انتخابی ایده‌آل برای محصولات پوشیدنی با صفحات نمایش همیشه روشن هستند؛ صفحات OLED نه تنها به لطف کانتراست فوق‌العاده خود کیفیت بسیار خوبی دارند بلکه در مصرف باتری دستگاه نیز صرفه‌جویی می‌کنند.

بهره‌وری

گیر اس 4 سامسونگ

شایعات از قرار گرفتن یک تراشه پرازنده قوی‌تر در گیر اس 4 سامسونگ خبر داده‌اند. این موضوع نیز آنچنان غیرقابل انتظار نیست. با اینکه گیر S3 پردازنده مناسب و خوبی دارد، اما قرار گرفتن یک تراشه با مهندسی جدید و کوچک‌تر می‌تواند سرعت عملکرد Gear S4 را بالا برده و میزان مصرف باتری آن را کاهش دهد، چیزی که برای یک گجت پوشیدنی اهمیت زیادی دارد. تراشه اگزینوس 7270 در نسل کنونی گیر اس سامسونگ با مهندسی 14 نانومتری ساخته شده است و هنوز هم برای کوچک‌تر شدن جای کار دارد.

هنوز خبری در مورد یک تراشه جدید و کوچک‌تر در فضای وب منتشر نشده است، اما سامسونگ قطعا در حال طراحی یک نسخه جدید و کوچک‌تر به صورت مخفیانه است. قطعا پس از رونمایی رسمی از گیر اس 4 سامسونگ اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست خواهیم آورد. علاوه بر این افزایش حافظه رم و حافظه داخلی گجت نیز می‌تواند از جمله تغییرات بعدی باشد.

عمر شارژدهی بهتر

گیر اس 4 سامسونگ

همانطور که گفتیم، میزان شارژدهی گجت‌ های پوشیدنی از اهمیت زیادی برخوردار است. این احتمال وجود دارد که گیر S4 با باتری بزرگتری به نسبت برادران قبلی خود از راه برسد. نسل سوم از ساعت‌ های هوشمند سامسونگ با باتری 380 میلی‌آمپری همراه بود. برخی شایعات از این موضوع خبر داده‌اند که شاید سامسونگ بخواهد از یک باتری کوچک انعطاف‌پذیر در داخل بند ساعت استفاده کند، چرا که فضای کافی در دسترس نیست.

اتصالات

در گیر اس 3 سامسونگ و نسل سوم از اپل واچ شاهد تغییرات عظیم در زمینه اتصالات گجت های پوشیدنی بودیم. هر دو محصول قابلیت اتصال LTE را به همراه داشتند؛ بدین معنا که می‌توان در داخل آنها سیم‌کارت قرار داد و بدون گوشی هوشمند از خانه خارج شد و حتی تماس‌های خود را نیز از طریق ساعت برقرار کرد. بنابراین قطعا ساعت گیر اس 4 سامسونگ نیز با یک نسخه LTE از راه می‌رسد. اما از جمله دیگر موارد در این بخش امکان اتصال به وای‌فای، بلوتوث، NFC و MST برای سرویس پرداخت سامسونگ است.

نرم افزار و امکانات

بهبود بخش سلامت و اندازه‌گیری فشار خون

گیر اس 4 سامسونگ

اکثر قابلیت‌هایی که انتظار آنها در نسل بعدی گیر اس سامسونگ را داریم مربوط به تناسب اندام و سلامت هستند و این موضوع هرگز ما را غافلگیر نکرد. گفته می‌شود تعامل ساعت گیر S4 سامسونگ با بخش سلامت (Samsung Health) بیش از پیش خواهد بود. این قطعا خبر خوبی برای اکثر خریداران گجت پوشیدنی سامسونگ است که به سلامت خود و ورزش اهمیت زیادی می‌دهند. البته عملکرد Gear S3 سامسونگ در تعامل با بخش سلامت بسیار خوب بود اما هنوز هم جا برای پیشرفت وجود دارد.

به عنوان مثال دو گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نشان دادند که گجت‌ های سامسونگ با دقت مناسبی فشار خون را اندازه می‌گیرند، پس امکان قرار گرفتن چنین چیزی در گیر اس 4 نیز وجود دارد. علاوه بر این کره‌ای‌ها اخیرا پتنت جدیدی از ساعت هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون کاربران را نیز ثبت کرده‌اند.

نظارت بهتر بر خواب 

یکی دیگر از بخش‌های گیر اس 3 که گفته می‌شود در نسل بعدی با تغییرات بزرگ همراه است، قابلیت نظارت و بررسی الگوهای خواب و بیداری کاربران است. البته فراموش نکنید برای بهره بردن از این قابلیت نباید ساعت خود را در حین خواب از مچ خارج کنید؛ البته اکثر کاربران به خوابیدن با ساعت عادت ندارند.

و اما تایزن!

سامسونگ برای ساعت های هوشمند خود پلتفرم اختصاصی به نام تایزن را طراحی کرده است که تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است و بعید می‌دانیم برای گیر S4 از پلتفرم دیگری استفاده شود. امکان استفاده از سیستم عامل Wear گوگل در نسل بعدی گیر اس تقریبا صفر است.

سازگاری با گوشی های مختلف

گیر اس 4 سامسونگ

کاربران iOS به خوبی می‌توانند از این ساعت هوشمند جذاب و کاربردی با آیفون خود استفاده کنند. به لطف اپلیکیشن Gear Manager که در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS عملکرد خوبی دارد نسخه‌های مختلف گیر اس 3 نیز در محصولات شرکت اپل به خوبی عملکرد خود را ارائه می‌دهند. همچنین گوشی های اندرویدی شرکت‌های مختلف در استفاده از محصولات پوشیدنی سامسونگ محدودیتی ندارند.

با اینکه گیر اس 4 سامسونگ به احتمال زیاد با تمامی گوشی های مدرن و سیستم عامل iOS و اندروید سازگار است، اما احتمال دارد برخی کارکردهای ویژه آن نظیر تماس و پیام‌ها فقط به گوشی های گلکسی محدود باشد. به عنوان مثال در تصویر بالا می‌توانید محدودیت قابلیت‌های مختلف گیر اس 3 را در گوشی های سامسونگ، دیگر محصولات اندرویدی و سیستم عامل iOS مشاهده کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

گیر اس 4 سامسونگ

سامسونگ معمولا از گجت‌ های پوشیدنی خود به صورت سالانه در رویداد IFA شهر برلین رونمایی می‌کند. گیر اسپورت سال گذشته رونمایی شد و گیر اس 3 و نسخه Frontier آن در سال 2016 معرفی شده‌ بودند. با توجه به حجم زیاد شایعات مربوط به گیر اس 4 سامسونگ می‌توان حدس زد که تمرکز اصلی کره‌ای‌ها در IFA سال 2018 بر روی همین محصول خواهد بود.

علاوه بر این گفته می‌شود پرچمدار بزرگ بعدی این شرکت با نام گلکسی نوت 9 به جای رویداد IFA 2018 در اواسط مرداد ماه از راه می‌رسد تا سامسونگ بتواند بخش اعظمی از رسانه را متوجه فبلت کهکشانی خود کند. به این ترتیب IFA 2018 می‌تواند مختص پوشیدنی جدید شرکت کره‌ای باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. متاسفانه توی این شرایط اقتصادی خریدشون زیاد معقول به نظر نمیرسه

  2. واقعا ویژگی های جذابی داره.

  3. خیلی هم عالی سگش شرف ساعت گوگلو داره