گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم کامپیوتر ویندوزی شما را اسکن می‌کند!

نسخه ویندوزی مرورگر گوگل کروم در ابتدای راه‌ اندازی سیستم آن را اسکن می‌کند. این موضوع را یکی از کارمندان یک شرکت امنیتی به صورت اتفاقی متوجه شد.

کلی شورتریج (Kelly Shortridge)، مدیر تولید شرکت SecurityScorecard در کامپیوتر شخصی خود متوجه رفتارهایی غیر عادی شد. مشخص شد ابزار Canarytoken موجود بر روی سیستم وی توسط فایل Chrome.exe مورد استفاده قرار گرفته است، اما این رفتاری نیست که به طور طبیعی باید از یک مرورگر وب سر بزند.

گوگل در سال 2017 چندین قابلیت ضد ویروسی به نسخه ویندوزی مرورگر وب خود به منظور افزایش کاربردهای ابزار Chrome Cleanup اضافه کرد. با استفاده از این ابزار می‌توان تنظیمات ربوده شده را مجددا ریست کرد. مسئول بخش امنیت گوگل کروم بعد از معرفی این قابلیت‌ها اسنادی پیرامونشان ارائه کرد. همه چیز طبق همین صحبت‌ها پیش می‌رفت، تا این که کلی شورتریج به موضوعی دیگر پی برد.

اقدامات امنیتی مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم در زمان شروع به کار سیستم کامپیوتری، یکپارچگی فایل‌های دانلود شده‌ را بررسی می‌کند، اما وجود یک باگ سبب شده این برنامه در سیستم کلی شورتریج به یک فولدر دیگر سرک بکشد.

بسته به تاریخچه فایل‌های دانلود شده، زمان متفاوتی برای بررسی وضعیت نیاز است، به همین دلیل اگر فایل‌های زیادی دانلود کرده و در فولدر دانلود نگهداری کرده باشید، در ابتدای روشن شدن سیستم با کندی رو به رو خواهید شد. برای خلاص شدن از دست این مشکل به منوی مرورگر وارد شده و تاریخچه فایل‌های دانلودی را پاک کنید.

Kelly Shortridge

کلی شورتریج گفت بعد از روشن شدن سیستم کامپیوتری، از فعال شدن ابزار Canarytoken متعجب شده بود، به همین دلیل با کمی جستجو دریافت مقصر اصلی مرورگر گوگل کروم (فایل chrome.exe) است.

Justin Schuh

ورژن ویندوزی گوگل کروم قادر به یافتن و حذف تعداد مشخصی از نرم افزارها است که مقررات نرم افزار ناخواسته گوگل را زیر پا گذاشته‌اند. اما این ویژگی ممکن است به بروز برخی تغییرات در سیستم همچون عوض کردن تنظیمات مرورگر به صورت ناخواسته منجر شود. بعید به نظر می‌رسد پای جاسوسی گوگل از کاربران در میان باشد و احتمالا این مشکل از وجود یک باگ در مرورگر ریشه می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این چه مسخره بازیه ینی چیی اصلا

  2. ای بابا مگه گوگل چ کارس خودش نرافزار حذق کنه

  3. بفرض که پای جاسوسی در کار نباشه؛ دست جاسوسکی که حتماً درکاره