پیام رسان تلگرام

بیش از 59 درصد کاربران ایرانی از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند

بر اساس نظرسنجی ایسپا، بیش از 59 درصد مردم ایران از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر کاربران به پیام رسان های داخلی اعتماد ندارند و گفته‌اند در صورت فیلتر شدن تلگرام، باز هم از آن استفاده می‌کنند.

این روزها، مساله فیلتر شدن احتمالی تلگرام به یکی از موضوعات مهم جامعه تبدیل شده و اخبار و شایعات زیادی در این مورد در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی، اخیرا یک نظرسنجی را برگزار کرد که نتایج جالبی داشت و نشان‌دهنده‌ی عدم اعتماد کاربران ایرانی به پیام رسان های داخلی و وابستگی آن‌ها به تلگرام بود.

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مورد این نظر سنجی گفت مرکز ایسپا بر اساس رسالت اصلی خود، سالیانه در چندین طرح به رصد و سنجش افکار عمومی در خصوص موضوع‌های مختلف روز جامعه و جهان از نگاه مردم ایران می‌پردازد و با توجه به داغ بودن موضوع فیلترینگ تلگرام، این بار یک نظرسنجی در این رابطه برگزار کرده است.

نتایج نظرسنجی در مورد پیام رسان تلگرام

طبق این نظرسنجی 59.5 درصد مردم ایران از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کنند و در صورتی که تلگرام فیلتر شود، 59.7 درصد آن‌ها باز هم با فیلترشکن از این پیام رسان روسی استفاده خواهند کرد. تنها 37.8 درصد کسانی که از تلگرام استفاده می‌کنند حاضر به جایگزینی این شبکه اجتماعی با پیام رسان های داخلی هستند و مابقی نیز اعلام کرده‌اند که نمی‌دانیم در این صورت از پیام رسان داخلی استفاده خواهیم کرد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بابا کامنت بزارین سرتون به دلارو طلا و سکه گرمه؟ نترسین فردا ۱۰۰% میکشه پایین

  2. دیگه اون 59 درصد انگار هویجن میخان تلگرامو فیلتر کننن

  3. این اعتماد با نفسه پایینه یک ملتو میرسونه که با وجود این همه پیام رسان داخلی چسبیدن به یه پیام رسانه اجنبی که معلوم نیست از کجا اب میخوره
    خودمونو دسته کم گرفتیم