بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس با لینک دانلود

اگر به دنبال جایگزینی برای برنامه پیشفرض دوربین گوشی خود می‌گردید، ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس را همراه با لینک دانلود به شما معرفی خواهیم کرد.

اغلب گوشی های هوشمند مدرن با ویژگی‌های دوربین پرقدرتی همراه هستند که می‌توانید به لطف آن‌ها تصاویری جذاب تهیه کنید. اما در این بین شاید اپلیکیشن پیشفرض دوربین آن‌ها، دقیقا چیزی نباشد که شما مد نظرتان است و می‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

به همین خاطر، بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن های دوربین مختص به خود را برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس به انتشار رسانده‌اند که میتواند ارائه کننده قابلیت‌ها و امکانات بیشتری نسبت به برنامه دوربین پیشفرض گوشی ها باشد.

بهترین اپلیکیشن های دوربین

به همین بهانه ما قصد داریم در این مقاله بهترین اپلیکیشن های دوربین عرضه شده برای دو پلتفرم بزرگ موبایلی جهان را معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

+Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

اپلیکیشن +Camera سالیانی است که عرضه شده است، اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزین شدن با برنامه پیشفرض دوربین در سیستم عامل آی او اس است. همراه با این برنامه کاربران می‌توانند رابط کاربری سریع و تیزی را در اختیار داشته باشند که جابجایی بین صدها قابلیت موجود در آن را آسان می‌کند. شما می‌توانید به صورت جداگانه فوکوس کرده و یا نوردهیی نقطه‌ای داشته باشید، حالت پرتره را فعال کرده، به بخش عکاسی ماکرو رفته و امکاناتی بیشتر را در اختیار داشته باشید.

این اپلیکیشن از برخی ابزار ابتدایی تنظیم تصویر، طیف گسترده‌ای از فیلترها و حالت‌های صحنه برای صحنه‌های مختلف، قاب‌ها، فریم‌ها، کراپ و تنظیم جذاب Clarity HDR نیز برخوردار است. با استفاده از Clarity این اپلیکیشن تنظیمات هوشمندانه‌ای را بر روی تصویر شما اعمال خواهد کرد که می‌تواند جزئیات بیشتری را به نمایش گذاشته و عکس شما را جذاب‌تر از هر زمان دیگری کند.

در اینجا همچنین لایت باکس نیز وجود دارد که می‌توانید در آن تمامی تصاویر گرفته شده با اپلیکیشن +Camera‌ را در یک فایل نگهداری کند. این برنامه با iCloud نیز همگام سازی می‌شود، پس عکس‌های لایت باکس را می‌توانید به دیوایس‌های دیگر خود نیز منتقل کنید.

هر زمانی که اپل قابلیت‌های جدیدی به دوربین آیفون می‌افزاید، ما شاهد حضور آن‌ها در +Camera نیز هستیم که این نکته‌ی بسیار خوبی خواهد بود.

دانلود Camera+ Lite برای آی او اس (رایگان)

دانلود +Camera‌ برای آی او اس (2.99 دلار)

Camera Zoom FX

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

شما به عکاسی سریع و در لحظه نیاز دارید؟ برنامه Camera Zoom FX‌ همان چیزی است که شما می‌خواهید.

این برنامه ادعا می‌کند که سریع‌ترین دوربین در پلتفرم اندروید است و به خوبی هم ادعای خودش را ثابت کرده است. در واقع این اپلیکیشن می‌تواند با توانایی عکاسی 50 فریم در هر ثانیه، بهترین گزینه برای کاربرانی باشد که از صحنه‌های پرسرعت و اکشن عکاسی می‌کنند. این اپلیکیشن همچنین خود حاوی یک تثبیت کننده تصویر است تا مطمئن باشید سوژه مورد نظر شما در تصاویر بی‌کیفیت نباشد.

حال این عکاسی سریع را در ذهن داشته باشید، یک رابط کاربری سریع با پاسخ‌دهی بالا را نیز باید به این برنامه اضافه کنیم. در این‌جا همچنین کنترل‌های تمام دستی، قابلیت ترکیب چند حالت عکاسی، عکاسی RAW، ابزار ویرایش تصویر، حالت مینیاتوری، ساخت کلاژ و غیره نیز وجود دارد.

دانلود Camera Zoom FX برای اندروید (رایگان)

دانلود Camera Zoom FX Premium برای اندروید (3.99 دلار)

Manual – RAW Custom Exposure Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

به لطف اپلیکیشن Manual، طرفداران سبک مینیمالیسم نیز می‌توانند قابلیت‌های سطح حرفه‌ای عکاسی را بدون هرگونه آیتم‌های اضافه‌ای در اختیار داشته باشند.

در این برنامه همانطور که از نامش پیداست عکاسان می‌توانند به صورت دستی تنظیمات مختلف تصویر را انجام دهند. این تنظیمات شامل سرعت شاتر، ایزو، وایت بالانس، فوکوس و نوردهی می‌شوند. از دیگر قابلیت‌های Manual باید به هیستوگرام ابتدایی و نقشه‌های عکس ادغام شده در سمت راست صفحه گوشی در هنگام عکاسی اشاره کرد.

دانلود Manual برای آی او اس (3.99 دلار)

Camera FV-5

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

اگر به دنبال اپلیکیشنی در سطح حرفه‌ای می‌گردید تا جایگزین اپلیکیشن های دوربین پیشفرض در گوشی های اندرویدی کنید، ما Camera FV-5 را به شما توصیه می‌کنیم.

با این برنامه عکاسان همانند دوربین‌های حرفه‌ای DSLR، کنترل‌های دستی را می‌توانند با انگشتانشان لمس کنند. هر پارامتر عکاسی در این برنامه شامل نوردهی، ایزو، اندازه‌گیری نور، وایت بالانس، سرعت شاتر و حالت‌های مختلف قابل تنظیم است. منظره یاب در این برنامه همچنین می‌تواند اطلاعات EXIF‌ سودمندی را نظیر زمان نوردهی و F-Stop (اندازه دیافراگم) به نمایش بگذارد.

اگر می‌خواهید در شب عکاسی کنید، این اپلیکیشن حالت نوردهی طولانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما حتی می‌توانید ویدیوهای تایم لپس را نیز ضبط کنید. هر تصویری که با Camera FV-5 می‌گیرید در قالب یک فایل JPG، فایل RAW DNG شانزده بیتی یا PNG ذخیره خواهدشد.

دانلود Camera FV-5 Lite برای اندروید (رایگان)

دانلود Camera FV-5 برای اندروید (3.95 دلار)

Halide – RAW Manual Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

اگر به دنبال اپلیکیشنی قدرتمند، با قابلیت‌های متنوع و جذاب هستید، Halide نامیست که باید آن را بررسی کنید. Halide محصولی ساخته شده توسط طراح سابق اپل و توسعه دهنده ی توییتر است. این برنامه بر روی کنترل‌های مبتنی بر ژست حرکتی متمرکز است که در پلتفرم iOS‌ به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تنها کافیست انگشتتان را به سمتی بکشید تا نوردهی را تغییر داده و به صورت دستی فوکوس کنید. در اینجا حالت عکاسی کاملا خودکار نیز وجود دارد، اما اگر عکاس حرفه‌ای هستید، می‌توانید به صورت دستی سرعت شاتر، ایزو و وایت بالانس را نیز تنظیم کنید.

اگر گوشی آیفون شما از عکاسی پرتره نیز پشتیبانی می‌کند، این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا این تصاویر را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید. اطلاعات عمق و نقشه‌ی عمق نیز به صورت زنده به نمایش درمی‌آیند. رابط کاربری سفارشی Halide برای آیفون ایکس نیز از دیگر نکات جذاب آن است. شما در آیفون ایکس اپل می‌توانید تنها با یک دست به تمامی ابزارهای این برنامه دسترسی پیدا کنید.

هیستوگرام زنده و قابلیت عکاسی با فرمت RAW‌ نیز دیگر قابلیت‌هایی است که از Halide یک اپلیکیشن بسیار حرفه‌ای ساخته است.

دانلود Halide برای آی او اس (4.99 دلار)

VSCO Cam

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

Visual Supply Company نام کامل شرکتی است که برنامه‌هایی با نام VSCO می‌سازد. VSCO Cam نیز اپلیکیشن هیبریدی دوربین + ویرایشگر این شرکت است که عملکرد بسیار عالی را از خود ارائه می‌کند.

VSCO یک برنامه دوربین مینیمالیستی است، اما با قابلیت‌های قدرتمندی همراه شده است. عکاسان می‌توانند با فعال کردن یک گزینه توسط انگشتتان در حالت RAW عکاسی کنند، وایت بالانس، ایزو و نوردهی را به صورت دستی تنظیم کنند و همچنین با اضافه کردن خطوطی به منظره یاب، بتوانند عکس‌هایی اصولی و صاف بگیرند.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید از فیلترهای مختلف موجود در این برنامه بر روی تصاویر خود استفاده کرده و رنگ و بوی حرفه‌ای به آن‌ها ببخشید.

دانلود VSCO Cam برای آی او اس | اندروید (رایگان)

ProCam 5

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

آیا به دنبال یک برنامه دوربین برای هر کاری، شامل فیلمبرداری می‌گردید؟ ProCam 5 می‌تواند بهترین گزینه‌ی پیش روی شما باشد.

این برنامه مثل یک چاقوی سوییسی برای اپلیکیشن های دوربین iOS می‌ماند. آن می‌تواند هر چیزی که شما نیا دارید نظیر حالت شب و عکاسی پیاپی، ابزار شاتر آرام، حالت پرتره و حتی عکاسی سه بعدی را در اختیار شما قرار دهد. اما فراتر از این‌ها ProCam 5 می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای فیلمبرداری نیز باشد که در اکثر اپلیکیشن های دوربین گم شده است.

عکاسان با استفاده از این برنامه می‌توانند ویدیوهایی با وضوح بالا تا حداکثر 4K Ultra HD را ضبط کرده و سپس آن‌ها را در خود برنامه ویرایش کنند. این برنامه حتی قابلیت فیلمبرداری تایم لپس را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. دسترسی به کنترل‌های دستی در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری نیز شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

شما با ProCam 5‌ دیگر نیازی به یک اپلیکیشن ویرایشگر تصاویر جداگانه نیز نخواهید داشت، چرا که خود آن مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای ویرایش را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. فیلترهای متنوع، لنز‌های مختلف و ابزارهای پیش پا افتاده و حرفه‌ای، تصحیح پرسپکتیو، قرار دادن موسیقی پس زمینه برای ویدیوها و غیره دیگر امکانات این برنامه هستند.

دانلود ProCam 5 برای آی او اس (5.99 دلار)

Camera MX

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

آیا به دنبال یک اپلیکیشن دوربین باکیفیت و البته رایگان هستید؟ پس Camera MX را امتحان کنید.

Camera MX دارای یک رابط کاربری ساده و تمیز است که خیلی سریع می‌تواند شما را به هرآنچه نیاز دارید برساند. این برنامه قادر به ارائه امکانات عکاسی و فیلمبرداری به شما است و حتی می‌تواند درست همانند قابلیت تصاویر زنده (Live Photos) آی او اس اپل، چنین قابلیتی را در اختیار کاربران اندرویدی قرار دهد.

یک قابلیت جذاب در این اپلیکیشن “Shoot-the-Past” نام دارد که تصاویری از همان صحنه مورد نظر شما، حتی قبل از آنکه بر روی دکمه شاتر فشار داده باشید را به شما نشان خواهد داد؛ پس هیچ صحنه‌ای را از دست نمی‌دهید. شما همچنین می‌توانید در بین ضبط ویدیو کات داده و فیلترها و افکت‌ها را بر روی صحنه مشاهده کنید. یا آن که می‌توانید در ابتدا عکاسی کرده و سپس با استفاده از ابزارهای ویرایشی Camera MX‌، به ویرایش عکس خود بپردازید.

دانلود Camera MX برای اندروید (رایگان)

ProShot – RAW, DSLR Controls & Video

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

اپلیکیشن ProShot آیفون یا گوشی اندرویدی شما را به یک دوربین DSLR‌ تبدیل خواهد کرد، اما استفاده از آن هزینه‌بر است.

درست همانند یک دوربین حرفه‌ای DSLR، این برنامه می‌تواند به شما حالت‌های خودکار، برنامه، دستی و دو حالت پیکربندی سفارشی را ارائه کند. فرقی نمی‌کند شما از کدام حالت استفاده می‌کنید، کنترل نوردهی، فوکوس، ایزو، سرعت شاتر، وایت بالانس و غیره را در اختیار خواهید داشت. این برنامه عکس‌هایی با فرمت RAW نیز ثبت می‌کند.

اما اگر علاقه‌مند به فیلمبرداری با گوشی خود هستید، ProShot می‌تواند فیلمبرداری با وضوح بالای 4K را در اختیار شما قرار دهد. حالت عکاسی پیاپی و تایم لپس، تصاویر را با کیفیت بالایی ثبت می‌کنند. علاوه بر این یک حالت به نام Light Painting نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد با نور، نقاشی بکشید.

دانلود ProShot برای آی او اس | اندروید (3.99 دلار)

Open Camera

بهترین اپلیکیشن های دوربین برای اندروید و آی او اس

آیا شما هم از اپلیکیشن های متن باز در اندروید حمایت می‌کنید. Open Camera نیز یک اپلیکیشن متن باز است که به صورت رایگان و فارق از هرگونه گزینه خریدنی داخلی به عرضه درآمده است.

این برنامه به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد تا با کنترل‌های دستی، تثبیت کننده خودکار عکس، کنترل‌های از راه دور و دستورات صوتی، خطوط Grid، خطوط کراپ، HDR و غیره عکس‌های بهتری بگیرید. شما حتی می‌توانید با استفاده از این برنامه به ضبط ویدیو بپردازید.

دانلود Open Camera برای اندروید (رایگان)

یک اپلیکیشن دوربین خوب کافی نیست

در حالی که اپلیکیشن های دوربین بیشتری نیز در بازار وجود دارد که می‌توانند جایگزین برنامه پیشفرض دوربین گوشی شما باشند، اما این 10 مورد که در بالا با آن‌ها آشنا شدید،‌ بهترین‌های آن‌ها هستند. برخی از این برنامه‌ها رایگان هستند، در حالی که باید برای استفاده از برخی دیگر چند دلار ناقابل بپردازید. پرداخت 3-4 دلار نمی‌تواند برای در اختیار داشتن چنین امکانات خوبی زیاد باشد.

آنچه که مهم است، باید شما به یاد داشته باشید که همیشه یک اپلیکیشن دوربین می‌تواند کنترل کامل و ابزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار دهد، اما همچنان باید بدانید که چگونه می‌توانید عکس خوبی بگیرید و برای این امر آموزش ببینید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. سلام . من یه نرم افزار اندرویدی میخوام که در حین فیلم گرفتن بتونم فیلم رو استوپ کنم و بعدش دوباره ادامه اش رو فیلم برداری کنم یعنی کانتی نیو کنه .

  2. اکثرا که پولین نمیشه استفاده کرد

  3. فوق العاده بود خسته نباشید بابت مطلب
    گجت حرف نداری

  4. ممنون واسه لینک دانلود

  5. مال ای او اس بیشتر پولی بودن

  6. ممنون بابت معرفی ولی ریتریکا هم خوبه ها