گزارش مالی سامسونگ

گزارش مالی سامسونگ از افزایش 57 درصدی سود شرکت خبر می‌دهد

گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه اول سال 2018 منتشر شد. سود سامسونگ در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، به شکلی قابل توجهی افزایش یافته است.

ثبت درآمد 56 میلیارد دلار در گزارش مالی سامسونگ

پیش‌تر تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که سود سامسونگ در مقایسه با سه ماهه اول سال 2017، حدود 50 درصد افزایش پیدا کند. حالا گزارش مالی سامسونگ به صورت رسمی منتشر شده و مدیران، سود عملیاتی 14.7 میلیارد دلاری و افزایش 57.6 درصدی سود را گزارش کرده‌اند. این در حالی‌ست که سال گذشته، سود عملیاتی سامسونگ تنها 8.7 میلیارد دلار بود. انتظار می‌رود درآمد این دوره نیز به رقم بالای 56 میلیارد دلار برسد.

هنوز این کمپانی کره‌ای آمار مربوط به عملکرد بخش‌های مختلف و میزان سودآوری آنها را اعلام نکرده و انتظار می‌رود اواخر ماه جاری، گزارش مربوط به دوره منتهی به مارس 2018 در اختیار عموم قرار گیرد. با این حال، همان‌طور که انتظار می‌رفت، صنایع نیمه هادی به لطف افزایش قیمت حافظه‌ها و این حقیقت که آنها تامین‌کننده برتر هستند، یکی از بخش‌های بسیار سودآور برای شرکت بوده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سامسونگ به ازای فروش هرکدام از چیپ‌های یک دلاری DRAM، هفتاد سنت سود می‌کند.

پیش‌تر برخی افراد نگران بودند سود بالای صنایع نیمه هادی سبب خنثی کردن ضررهای کسب و کار نمایشگرها شود چرا که بعد از فروش پایین آیفون ایکس، اپل تصمیم گرفت هزینه‌های تولید را به نصف برساند. ولی به نظر می‌رسد فعلا خبری از این موضوع نیست.

با اینکه پیش‌بینی‌ها در مورد درآمد سامسونگ روی کاغذ بسیار خوب هستند، اما پاسخ بازار خلاف آن را نشان می‌دهد. در حقیقت، حتی بعد از انتشار این آمار، سهام سامسونگ کاهش پیدا کرده است. این موضوع به سادگی ایده تکیه سامسونگ روی صنایع نیمه هادی برای افزایش سودآوری را تایید می‌کند. به دنبال برخی گزارش‌ها از احتمال کاهش قیمت چیپ‌های مموری، تحلیل‌گران سود مشابه یا پایین‌تر در نیمه دوم سال 2018 را برای شرکت پیش‌بینی می‌کنند. به علاوه، احتمال دارد در کنار این موارد سامسونگ پول بیشتری برای هزینه‌های بازاریابی گلکسی اس 9 پرداخت کند.

گزارش نهایی از عملکرد مالی سامسونگ برای دوره منتهی به مارس، تا پایان آوریل منتشر خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. دمش گرم واقعا خوب داره پیش میره

  2. سامسونگ و سونی تو ایران محبوبیت بالایی دارن و سامسونگ کلا در جهان هم محبوبیه

  3. چه سودی میکنن از این راه صفراشو نمیشه شمرد

  4. سدقه سره اپل
    سود در ازای حمالی برای اپل

  5. پول پارو میکنه

  6. اونقدر سر مردمو کلاه گذاشت اخرشم خیر شد

  7. ایول به سامسونگ کسی که خدمت کنه نتیجه شم میبینه

  8. شرکت ارج ایران و سامسونگ کره با هم شروع کردند.

    با تشکر