شیائومی می 6 ایکس

مشخصات گوشی شیائومی می 6 ایکس لو رفت + زمان معرفی

شیائومی می 6 ایکس (Xiaomi Mi 6S) نام نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر گوشی پرچمدار شیائومی است که تا چندی دیگر معرفی می‌شود. اما پیش از معرفی، مشخصات کامل گوشی جدید شیائومی لو رفته است که در ادامه می‌توانید بخوانید.

کمپانی مدیاتک در طول برگزاری نمایشگاه MWC 2018 که چند ماه پیش برگزار شد از جدیدترین تراشه میان رده موبایلی خود، هلیو پی 60 پرده برداری کرد. این تراشه همچنین در حال حاضر زیر قاب گوشی هایی نظیر اوپو R15 و اوپو F7 مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی پیش روی میزو 15 لایت نیز احتمالا از چنین تراشه‌ای بهره‌مند باشد. یک گزارش که هفته‌ی گذشته منتشر شد ادعا می‌کرد که گوشی شیائومی می 6 ایکس از تراشه اسنپدراگون 626 بهره می‌برد. اما حالا اطلاعات تازه‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد قدرتبخش این گشوی نیز هلیو پی 60 خواهد بود.

گزارش‌های زیادی در مورد تراشه این گوشی وجود دارد. به نقل از لیست منتشر شده در سایت تنا، گوشی شیائومی می 6 ایکس از یک پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز برخوردار است. حتی پیشتر شنیده می‌شد که این گوشی از تراشه جدیدتر اسنپدراگون 636 بهره‌مند خواهد بود، اما یک گزارش دیگر منتشر شد که نام اسنپدراگون 626 در آن دیده می‌شد. حالا هم که شنیده می‌شود هلیو پی 60 زیر قاب این گوشی جای پیدا خواهد کرد. اگر این گزارش اخیر درست باشد، ما می‌توانیم انتظار عملکردی مشابه از گوشی جدید شیائومی با اوپو F7 خواهیم داشت.

شیائومی می 6 ایکس

جزئیات دوربین شیائومی می 6 ایکس

روز گذشته، یکی از توسعه دهندگان گروه XDA اطلاعات مهمی را در مورد دوربین های این گوشی به دست آورده است. وی ادعا می‌کند شیائومی می 6 ایکس به یک ماژول دوربین دوگانه با سنسورهای Sony IMX486 + IMX36 و دوربین سلفی Sony IMX376 تجهیز خواهد بود.

با کمی بررسی می‌توان گفت که ادعای وی درست است. گوشی شیائومی ردمی نوت 5 پرو که چند ماه پیش در هند معرفی شد نیز به سنسور 20 مگاپیکسلی Sony IMX376 برای دوربین سلفی و سنسور 12 مگاپیکسلی Sony IMX486 به عنوان سنسور اصلی دوربین دوگانه خود تجهیز شده است. از این رو احتمالا گوشی جدید شیائومی نیز از سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 به عنوان دوربین جلویی و دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی IMX486 و IMX376 در پشت خود بهره‌مند خواهد بود.

از نظر مشخصات فنی با توجه به آنچه که تنا منتشر کرده، مدل ارزان قیمت‌تر گوشی شیائومی Mi 6 به یک نمایشگر 5.99 اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت ابعاد 18:9 مجهز است. دو نسخه‌ی مختلف از این گوشی عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها شامل رم 4 گیگابایتی + حافظه 64 گیگابایتی و دیگری مجهز به رم 6 گیگابایتی + حافظه 128 گیگابایتی است. یک باتری با ظرفیت 2910 میلی‌آمپر ساعت و آخرین نسخه رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید 8.1 اوریو نیز دیگر جزئیات این گوشی چینی خواهد بود.

از آنجایی که این گوشی به تازگی موفق به کسب تاییدیه تنا شده، می‌تواند انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک معرفی شود. شیائومی 25 آوریل (5 اردیبهشت ماه) میزبان یک رویداد خبری است. اگر شایعات درست باشد، می‌توانیم با گوشی شیائومی می 6 ایکس نیز در آن رویداد ملاقات کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اینم زد جاده خاکی؟؟؟

  2. باتریش چرا اینقدر ضعیفه