ایسوس زنفون 5

قیمت ایسوس زنفون 5 مشخص شد

گوشی ایسوس زنفون 5 (Asus Zenfone 5) در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شد، اما قیمت آن مشخص نبود. با توجه به فرا رسیدن تاریخ عرضه این گوشی، به تازگی در جریان قیمت ایسوس زنفون 5 قرار گرفته‌ایم.

شرکت ایسوس قرار است محصولات جدید خانواده زنفون 5 را در روز پنجشنبه بیست و سوم فروردین ماه در کشور چین و تایوان عرضه کند. زنفون 5 و زنفون 5 زد در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شدند، اما قیمت دقیق آن‌ها در هاله‌ای ابهام قرار داشت. با توجه به فرا رسیدن زمان عرضه، قیمت ایسوس زنفون 5 مشخص شده است.

قیمت ایسوس زنفون 5 حدود 413 دلار در نظر گرفته شده که با شایعات پیشین پیرامون قیمت این گوشی برابری می‌کند. با توجه به قرارگیری آن در زمره میان‌رده‌های بازار، این قیمت کمی بالا تلقی می‌شود، اما با بررسی مشخصات و ویژگی‌های گوشی به ارزشمند بودن آن پی خواهید برد.

قیمت ایسوس زنفون 5

مشخصات فنی ایسوس زنفون 5

با پرداخت مبلغ ذکر شده، یک گوشی بسیار زیبا و دارای طراحی ناچ استایل دریافت خواهید کرد که به لطف داشتن نمایشگر بزرگ، برای مشاهده ویدیو و وب‌گردی بسیار مناسب است. زنفون 5 ایسوس مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی دارای پنل Super IPS LCD بوده و رزولوشن آن به خاطر داشتن نسبت ابعاد تصویر عجیب 19:9 به صورت فول اچ‌دی پلاس (2246 در 1080 پیکسل) بیان می‌شود. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه زنفون 5 با در نظر گرفتن میان‌رده بودن آن بسیار شگفت‌انگیز است.

ایسوس زنفون 5

ایسون زنفون 5 در کنار میزو ای 3 و شیائومی ردمی نوت 5 جزو اولین محصولات قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 636 به شمار می‌روند. در حال حاضر این تراشه جزو قدرتمندترین‌ها برای دستگاه‌های میان‌رده محسوب می‌شود. ظرفیت داخلی گوشی 64 گیگابایت بوده و امکان افزایش آن به وسیله کارت حافظه جانبی وجود دارد. ایسوس به کاربران حق انتخاب داده و گوشی را در دو نسخه دارای 4 گیگابایت و 6 گیگابایت رم عرضه کرده است.

با در نظر گرفتن این موارد و مجهز شدن دستگاه به اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض، قیمت ایسوس زنفون 5 معقول به نظر خواهد رسید. باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی را می‌توان به لطف پشتیبانی از نسل سوم تکنولوژی شارژ سریع کوالکام طی مدت زمانی کوتاه شارژ کرد.

ایسوس زنفون 5

دوربین دوگانه گوشی ایسوس زنفون 5 از یک سنسور اصلی مدل IMX363 سونی با رزولوشن 12 مگاپیکسل و سنسور ثانویه از نوع زاویه باز دارای میدان دید 120 درجه تشکیل شده است. لنز اصلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بوده و دارای اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرون، فوکوس خودکار دوآل پیکسل، تثبیت‌کننده نوری 4 محوره و میدان دید 83 درجه است. دوربین سلفی دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن به f/2.0 کاهش پیدا کرده است.

به عنوان دیگر ویژگی‌های گوشی که ارزش قیمت ایسوس زنفون 5 را نشان می‌دهند می‌توان به وجود اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی، قابلیت تشخیص چهره، اسپیکرهای قدرتمند با تقویت‌کننده هوشمند، وجود سه میکروفون، پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از 4G VoLTE (تماس بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل)، بلوتوث نسخه 5 و وجود درگاه جک صوتی اشاره کرد.