امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو در DXOMark از تمامی پرچمداران بیشتر است

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) از بهترین دوربین‌های موبایل تا امروز همچون گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 بیشتر است. دوربین هواوی P20 پرو توانست برای نخستین مرتبه، در مرجع DXOMark امتیازی بالای 100 به دست بیاورد.

بعد از ارتقا پیدا کردن DXOMark  و به‌روزرسانی ابزارهای تحلیل آن، این وب سایت تبدیل به بهترین مرجع و بنچمارک برای کاربران به منظور ارزیابی قدرت دوربین‌های موبایل شد. بعد از معرفی هر گوشی پرچمدار، این مرجع جدول امتیازها را مجددا به‌روزرسانی می‌کند. بعد از معرفی پرچمداران سال 2018 هواوی این اتفاق مجددا رخ داد، با این تفاوت که برای نخستین مرتبه شاهد عبور کردن مرز امتیازها از 100 واحد بودیم!

بعد از این که با معرفی پرچمدار سال 2017 اپل، رتبه بهترین گوشی از نظر DXOMark به آیفون 10 رسید، هواوی توانست به وسیله معرفی میت 10 پرو که دوربین آن به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شده است، این امتیاز را از چنگ اپل بیرون بیاورد. بعد از آن نوبت به پیکسل 2 رسید که در دنباله‌روی از گوشی‌ های پیکسل سال 2016، تبدیل به بهترین دوربین موبایل شود.

رکوردزنی امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو

سامسونگ پرچمداران سری S سال 2018 مخصوصا مدل پلاس را با تمرکز بر روی ویژگی‌های دوربین عرضه کرد و به این وسیله توانست با کنار زدن همه گوشی‌ های قبلی و با اختلاف بسیار کم از پیکسل 2، در بالای لیست بایستد. اما طولی نکشید که هواوی مجددا قدرتمند ظاهر شد.

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو در DXOMark برابر 109 است که با گلکسی اس 9 پلاس 10 واحد اختلاف دارد!‌ این در حالی است که تا پیش از آن، هر گوشی با اختلاف یک یا دو امتیاز از محصول قبلی پیشی می‌گرفت. حتی امتیاز دوربین هواوی پی 20 که به یک دوربین دوگانه همچون میت 10 پرو مجهز شده نیز بیشتر از 100 است.

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو

نکته جالب اینجاست که امتیاز هواوی پی 20 پرو دارای دوربین سه گانه، در بخش عکاسی بسیار بالا و باورنکردنی بوده است، اما جمع امتیاز آن با بخش فیلم برداری سبب شده امتیاز نهایی به 109 کاهش پیدا کند که همچنان از سایر پرچمداران اختلاف زیادی دارد.

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو

در لیست بالایی تنها 6 گوشی برتر از نظر مرجع امتیازدهی DXOMark را مشاهده می‌کنیم، اما فهرست تاپ 10 این بنچمارک شامل گوشی های هوشمند زیر است:

DXOMark

اگرچه جهش 10 امتیازی ناگهانی امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو نیاز به بررسی دوربین این گوشی را نشان می‌دهد، اما این مرتبه همه چیز به خوبی عیان است؛ هواوی پی 20 پرو برای نخستین مرتبه به یک دوربین سه گانه مجهز شده و قادر است تصاویری با حداکثر رزولوشن 40 مگاپیکسل ثبت کند. وجود تراشه کایرین 970 و ارائه برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی در رابط کاربری دوربین همچون تشخیص نوع صحنه و تنظیم خودکار برخی مولفه‌ها، از دیگر دلایل جهش فوق‌العاده امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو محسوب می‌شود.

از زمان معرفی هواوی پی 9 شاهد همکاری این گوشی‌ساز چینی با شرکت لایکا بودیم و امسال نیز نام این برند محبوب در کنار دوربین پی 20 و پی 20 پرو دیده می‌شود. سنسور اصلی 1/1.78 اینچی بوده و عکاسی با رزولوشن 40 مگاپیکسل به لطف آن امکان‌پذیر می‌شود. گشودگی دریچه دیافراگم لنز آن f/1.8 است. قدرت این دوربین در همکاری با یک سنسور 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو به طرز عجیبی افزایش پیدا می‌کند.

دوربین هواوی پی 20 پرو

بعد از معرفی گوشی نوکیا 808 پیور ویوو در سال 2012 با یک دوربین 40 مگاپیکسلی، همه کاربران انگشت به دهان ماندند، اما امروز هواوی دست به نوآوری زده و چنین دوربینی را با مهندسی پیشرفته در کنار دو دوربین دیگر قرار داده است!

سنسور سیاه و سفید به لطف توانایی بالا در جذب نور از محیط، اصلی‌ترین نقطه ضعف دوربین‌های موبایل یعنی عکاسی در زمان عدم وجود نور طبیعی کافی را پوشش می‌دهد، در حالی که به لطف سنسور تله فوتو، عکاسی پرتره به بهترین وجه امکان‌پذیر خواهد شد. با استفاده از این سنسور می‌توان تا سه برابر زوم اپتیکال داشت. از آنجایی که دوربین هواوی پی 20 پرو از سه لنز تشکیل شده، شاهد قابلیت زوم هیبریدی نیز در آن هستیم که سوژه را تا پنج برابر نزدیک‌تر می‌آورد!

امتیاز دوربین هواوی پی 20 پرو

امتیاز بالای آن در بخش عکاسی و وضوح تصویر باورنکردنی 40 مگاپیکسلی عکس‌های آن سبب شده اغلب ذکر توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن آن فراموش شود! بعد از سونی و سامسونگ، این مرتبه نوبت به هواوی رسید تا توانایی ضبط چنین ویدیوهای کوتاه و حرفه‌ای را به یک دوربین موبایل بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. Xz2مورد بررسی قرار نگرفته به دست این سایت..پس نباید گفت بهترینه تو تستایی که تو یوتیوب دیدم از p20 pro و xz2 سونی تو جزئیات خیلی بهتر بود و جزئیات بیشتری تو عکسا داشت و در اکثر جاها از این بهتر بود

  2. چه غولییی درست کرده این بیپدر