ماجرای یوفو ماموریت شاتل که بازگشت فضانوردان به زمین را مختل کرد + ویدیو (بررسی سردبیر)

ماجرای یوفو ماموریت شاتل که بازگشت فضانوردان به زمین را مختل کرد+ویدیو

یکی از جنجالی‌ترین ویدیوهای برخورد فضانوردان ناسا با اشیا ناشناس پرنده به ماجرای یوفو ماموریت شاتل در سال 2006 مربوط می‌شود که در ادامه جزئیات آن را مرور خواهیم کرد.

طرفداران نظریه‌های علمی تخیلی و شیفتگان دنیای اشیا ناشناس پرنده یا همان یوفوها اکثرا اتفاق‌نظر دارند که یکی از جالب‌توجه‌ترین ویدیوهای یوفو ضبط‌شده توسط ناسا مربوط به ماموریت بازگشت فضاپیمای آتلانتیس برنامه شاتل فضایی بود که در ماه سپتامبر 2006 جنجال زیادی به پا کرد.

فضانوردان در این ماموریت 13 روزه که در قالب سفر رفت و برگشتی به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) انجام شد، با تعداد قابل‌توجهی یوفو برخورد کردند که یکی از این برخوردها باعث شد تا بازگشت دانشمندان به زمین مختلف شود. در بررسی این داستان جالب با ما همراه باشید.

داستان یوفو ماموریت شاتل 2006

در تاریخ 19 سپتامبر 2006 که فضانوردان ناسا بعد از روز یازدهم ماموریت برای بازگشت به زمین آماده شده بودند،‌ مکالمه‌ای بین آن‌ها و مرکز کنترل ناسا برقرار شد که از وجود یک یوفو در مسیر مدارگردی مشابه مسیر فضاپیمای آتلانتیس خبر داد؛ تصاویر مربوط به این شی ناشناس پرنده توسط یکی از دوربین‌های نسبتا کم کیفیت موجود ضبط شد و به همین خاطر فضانوردان قادر نبودند که ماهیت یوفو را تشخیص دهند.

بلافاصله پس از این اتفاق خبر یوفو ماموریت شاتل در وب سایت‌ها منتشر شد و تارنمای Space.com اعلام کرده که مشکل پیش‌آمده به حدی جدی بوده که ماموریت بازگشت به زمین را دچار مشکل کرده است.

وین هیل (Wayne Hale)‌، مدیر برنامه شاتل ناسا در آن زمان گفت که مهم‌ترین سوال موجود این است که شی موردنظر دقیقا چه ماهیتی دارد و با وجود دیده شدن آن به صورت جسمی تیره و کوچک، آیا یوفو موردنظر چیزی بیشتر از یک زباله فضایی یا تکه یخی سرگردان در خارج از اتمسفر زمین است؟

ماجرای یوفو ماموریت شاتل که بازگشت فضانوردان به زمین را مختل کرد + ویدیو (بررسی سردبیر)

وب سایت معتبر NASASpaceFlight.com هم که مخصوص اخبار پروژه‌های سرنشین‌دار و بودن سرنشین ناسا است، سریعا خبر مربوط به یوفو ماموریت شاتل 2006 را منتشر کرد؛ در این گزارش مانند خبر تارنماهای دیگر گفته شد که مرحله پایانی سفر آتلانتیس به دلیل مشکلات جوی رخ‌داده در مرکز فضایی کندی و همچنین، ادامه‌ی بررسی‌های کارشناسان ناسا در مورد شی ناشناس پدیدار شده در مسیر گردش شاتل، به تاخیر افتاده است.

هیل در مصاحبه با این وب سایت گفت که یوفو دیده‌شده به نظر حرکت ناپایداری دارد و شکل کلی آن مستطیلی است؛ البته تخمین اندازه آن به دلیل نبود شی شناخته‌شده دیگری برای مقیاس بندی،‌ ممکن نبود.

نکته جالب دیگر این است که احتمال جدا شدن تکه‌ای از سپر حرارتی و یا قسمت‌های دیگر مدارگرد آتلانتیس و رها شدن این تکه‌ها در فضا هم رد شده و همانطور که هیل گفته بود، در بررسی‌ها تایید شد که هیچ بخشی از فضاپیمای حامل دانشمندان از آن جدا نشده است. به این ترتیب شانس اینکه شی پرنده ما یک زباله فضایی شناخته‌شده باشد هم نزدیک به صفر خواهد بود.

کمی پس از مشاهده یوفو ماموریت شاتل، فرمانده فضاپیما، برنت جت (Brent Jett)، اعلام کرد که بیش از یک شی ناشناس در نزدیک مدارگرد حضور دارد و این اشیا به هیچ چیزی که او قبلا در بیرون شاتل دیده است، شبیه نیستند.

البته پیش از اینکه توجه شما را به ویدیویی که تیم گجت تی وی وب سایت گجت نیوز در این رابطه تهیه کرده،‌ جلب کنیم، باید توجه داشته باشیم که در برنامه 40 ساله شاتل فضایی ناسا تعداد بیشماری شی ناشناس پرنده دیده شد و از این دست برخوردها با یوفو در نزدیکی فضاپیماها و ایستگاه فضایی بین المللی آنقدر ها هم پدیده ناشناخته‌ای نبود.

کلیپ حاضرشده بخشی از مکالمه‌ای است که بین سرنشینان مدارگرد آتلانتیس و مرکز کنترل پرواز، در زمان مشاهده یوفو، برقرار شد.

ویدیو برخورد با یوفو در ماموریت شاتل ناسا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. یه روز میگن هست یه روز میگن نیست. اخرش نفهمیدیم جریان چیه

  2. واقعا چقدر ریز بیننن

  3. منکه هیچ اعتقادی به یوفو ندارم، اینها همش هواپیما های فوق سری کشورهای پیشرفته هست. چند سال پیش هواپیمای رادار گریز B2 مردم امریکا تو آسمون دیدن فکر کردن یوفو هست. چند وقت دیگه تست این آزمایشات تموم شه میگن هواپیمای راداز گریز نسل 6 با سرعت 10 ماخ را ساختیم/.