فعال سازی حالت مهمان در اندروید

آموزش فعال سازی حالت مهمان در اندروید (Guest Mode)

آیا می‌دانستید با فعال سازی حالت مهمان در اندروید می‌توانید گوشی خود را بین چند نفر نظیر فرزندانتان به اشتراک بگذارید؟ ما در این مقاله نحوه فعال کردن حالت مهمان یا همان Guest Mode را به شما آموزش خواهیم داد.

به لطف اندروید 5، گوگل قابلیتی به نام حالت مهمان را به پلتفرم اندروید اضافه کرد تا شما بتوانید به صورت چند کاربره از گوشی خود استفاده کنید. این قابلیت به طور ساده می‌تواند بر روی تمام گوشی و یا برخی از اپلیکیشن‌ها اعمال شود. تنظیم حالت مهمان در اندروید نیز بسیار ساده است. به همین بهانه ما قصد داریم در زیر گام به گام مراحل فعال سازی این قابلیت را به شما بیاموزیم.

حالت مهمان در اندروید کجاست؟

فعال سازی حالت مهمان در اندروید

حالت مهمان یا همان Guest Mode را می‌توانید از لخش تنظیمات گوشی خود بیابید. البته مسیر رسیدن به آن ممکن است بر اساس گوشی شما متفاوت باشد، اما در گوشی هایی که از اندروید خام برخوردارند (نظیر گوشی های نکسوس و پیکسل) می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. به تنظیمات بروید
  2. Users and accounts را انتخاب کنید
  3. Users را انتخاب کرده
  4. سپس گزینه‌ی Guest را انتخاب کنید

اگر گوشی شما فاقد گزینه‌های Users and accounts است مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات بروید
  2. سپس وارد بخش Privacy شوید
  3. Guest Mode را انتخاب کنید

در برخی از موارد شما می‌توانید حالت مهمان در اندروید را تنها با کشیدن پایین منوی نوتیفیکیشن و ضربه بر روی عکس پروفایلتان در سمت راست قسمت بالایی صفحه فعال کنید. گوشی های گلکسی اس سامسونگ هم دارای حالتی مشابه به نام Private هستند که می‌توانید آن را از صفحه تنظیمات فعال و غیر فعال کنید.

وقتی به مسیر رفتید، حالا گزینه‌ی Add Guest را انتخاب کنید. زمانی که شما یک پروفایل کاربری جدید را اجرا کردید متوجه می‌شوید که گویی گوشی شما برای نخستین بار است که اجرا می‌شود و تمام تنظیمات اولیه را از کاربر مهمان می‌خواهد. وقتی کار شخص دوم با گوشی شما شد، حالا به عقب (صفحه Users) بازگشه و آن پروفایل خاص را حذف کنید.

اگر صاحب فرزندی هستید این حال را به صورت فعال نگه دارید و یا برای هر فرزند خود یک پروفایل جداگانه بسیازید تا آن‌ها هر زمانی که از گوشی شما استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، عکس‌های پس زمینه و هرآنچه که قابل رویت است، باب میل آن‌ها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. گوشی من هواوی Y7 پریم2019 این گزینه هارو نداره

  2. برا من هوآوی اندروید 8 هست اصلا کار نمیکنه

  3. سلام. می خواستم بدونم آیا کاربر مهمان میتونه برای خودش و توی صفحه مخصوص خودش پیام رسان نصب کنه؟! اگه میتونه لطفا راهنمایی کنید.تو گوشی بنده که جی ال ایکس هست یه منو رو باید فعال کنم که کلا غیر فعاله و نمیدونم مشکل از کجاست! میتونه مال کار خونه باشه؟تو قسمت امنیت یه گزینه غیر فعال هست

  4. من تو گوشی سامسونگ با اندروید 6 همچین چیزی پیدا نکردم

  5. برای من سامسونگ اس ۸ اندرویدشم ۸ اما اصلا guest mode نداره… لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

  6. برای من سامسونگ اندروید هفت هست اصلا همچین چیزی نداره