مدل گوشی

پیدا کردن مدل گوشی های اندرویدی در چند گام ساده

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد مدل گوشی خود را فراموش کنید. اگر این اتفاق به هر دلیلی افتاد، نیازی به جعبه دستگاه یا فاکتور خرید نیست چرا که در چند قدم ساده می‌توانید آن را تشخیص دهید.

بر خلاف گوشی های آیفون که تنوع آنها بسیار پایین است، صدها مدل موبایل اندرویدی وجود دارد که بسیاری از از آنها نامی گیج‌کننده دارند و ممکن است باعث سردرگمی کاربران شوند. با این حال، تشخیص مدل گوشی کار دشواری نخواهد بود.

تشخیص مدل گوشی های اندرویدی

  • ابتدا موبایل خود را چرخانده و روی قاب پشتی آن را نگاه کنید. مدل گوشی برخی دستگاه‌ها همچون محصولات سری “Galaxy” سامسونگ، روی قاب پشتی آنها چاپ شده است. این نوشته در بخش پایینی قرار گرفته و معمولا خواندن آن دشوار است تا زمانی که در معرض نور قرار گیرد.
  • اگر چیزی روی قاب پشتی نبود، نیازی به نگرانی نیست. قفل دستگاه را باز کرده و وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • درباره دستگاه (About Phone) را در نزدیکی آخر لیست نمایش داده شده، انتخاب کنید. در نسخه خام اندروید شما می‌توانید این گزینه را در بخش سیستم (System) پیدا کنید.
  • در بخش درباره دستگاه، شما باید گزینه‌ای با عنوان نام موبایل (Phone name) یا چیزی مشابه که شامل نام دستگاه می‌شود را ببینید.
  • در بخش‌های دیگر این منو، بسته به سازنده موبایل شما، اطلاعات دیگری همچون شماره مدل مخصوص وجود دارد. بر خلاف نام معمول، سازنده می‌تواند با استفاده از این شماره مدل، برخی مشخصات خاص گوشی شما را ببیند.
  • اگر در این بخش نتوانستید شماره مدل موبایل خود را پیدا کنید، به دنبال ورودی دیگری با عنوان اطلاعات سخت افزار (Hardware info) یا چیزی مشابه باشید. در این بخش شماره مدل دستگاه درج شده است.

ممکن است برخی کاربران به دلایل گوناگون موفق به پیدا کردن اطلاعات مربوط به تلفن هوشمند خود نشوند و یا به جزئیات بیشتری نیاز داشته باشند. در این صورت دانلود اپلیکیشن Droid Hardware Info به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ممنون. از اپلیکیشنی که معرفی کردین استفاده میکنم من

  2. خیلی کاربردی نبود چون بلد بودیم از قبل و مال حالا هم نیست

  3. فک نمیکنم کسی باشع اینو بلد نباشه