بررسی طراحی نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

نکاتی که نوا 3 ای را به گوشی ویژه‌ای از نظر طراحی تبدیل می‌کنند

یکی از بخش‌هایی که هواوی برای ساخت نوا 3 ای به آن توجه ویژه‌ای داشته، بخش طراحی و ظاهر این محصول بوده است. در این مطلب طراحی nova 3e را به طور کامل بررسی می‌کنیم و شما گجت نیوزی‌های عزیز با مشاهده‌ی تصاویر این گوشی بتوانید ویژگی‌های ظاهری آن را تشخیص دهید.

پنل درخشنده با الهام از پرتوهای آفتاب بر روی امواج اقیانوس

بررسی طراحی نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

نوا 3 ای در سه رنگ آبی، مشکی و صورتی روانه‌ی بازار می‌شود که نگاه ما در این مطلب به طور ویژه بر روی مدل آبی رنگ آن خواهد بود. بنابراین بررسی را از پنل پشتی آغاز می‌کنیم. یک لایه‌ی شیشه‌ی دو و نیم بعدی بر روی این پنل کشیده شده که انحنای آن در طرفین باعث می‌شود نگه داشتن گوشی در دست آسان‌تر باشد. اما مشخصه‌ی اصلی مدل آبی رنگ، یک لایه‌ی فیلم درخشنده است که زیر این لایه‌ی شیشه‌ای قرار داده شده و هنگام تابش نور به این قسمت، خطوط منحنی و درخشانی به رنگ‌های مختلف به نمایش درمی‌آید؛ شدت، توناژ رنگی و شکل این خطوط، همگی به نوع و زاویه‌ی نوری بستگی دارد که به پنل پشتی می‌تابد. طراحان هواوی اعلام کرده‌اند که منبع الهام آنها برای این سبک طراحی، انعکاس پرتوهای خورشید بر روی امواج آبی اقیانوس بوده است.

دوربین دوگانه‌ی نوا 3 ای به شکلی کلاسیک، بر روی گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه به طور عمودی قرار گرفته و فلش ال ای دی تک رنگ نیز زیر آن دیده می‌شود. در همان راستا، لوگوی نقره‌ای هواوی نیز بر روی گوشه‌ی سمت چپ پایین آن قرار دارد. سنسور اثر انگشت در وسط پنل پشتی با کمی فرورفتگی قرار گرفته و یک فریم فلزی براق نیز دور آن کشیده شده است. این فریم برای مقاومت بیشتر، از نوع آلومینیوم گرید هوانوردی انتخاب شده و یک فریم مشابه نیز دور قاب لنزهای دوربین قرار گرفته تا هارمونی جالبی بر روی پنل پشتی به وجود بیاید.

ضخامت بسیار کم و طراحی ساندویچی سه لایه

بررسی طراحی نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

زبان طراحی نوا 3 ای مشابه اکثر اسمارت فون های محبوب این روزها، از یک سبک ساندویچی سه لایه -دو لایه شیشه در جلو و عقب و یک فریم فلزی بین آنها- در نظر گرفته شده است. فریم فلزی این مدل، بافت ماتی دارد و رنگ آبی آن از پنل پشتی تیره‌تر است. دکمه‌‌های فیزیکی تغییر ولوم و پاور نیز رنگ تیره‌تری دارند تا تضاد جالبی در این قسمت ایجاد شود. ضخامت این گوشی میان رده‌ جدید هواوی معادل ۷.۴ میلی‌متر است که اگر لایه‌ی فیلم درخشنده را نیز در نظر بگیریم، این مقدار به حدود ۷.۵ میلی‌متر می‌رسد.

فریم فلزی از وسط به دو طرف دارای انحنای نرمی است که این موضوع در کنار گوشه‌های کاملا منحنی و وزن ۱۴۵ گرمی بدنه، هواوی nova 3e را به یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی های جدیدی اندرویدی بدل کرده است. علاوه بر این، دو شیار بسیار جزئی در سرتاسر این فریم به دور دیوایس کشیده‌ شده‌اند که باعث تمایز این قسمت در نوا 3 ای نسبت به تمام گوشی های دیگر می‌شود.

پورت‌های مدرن برای اتصال سریع لوازم جانبی

بررسی طراحی نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

یکی از ایراداتی که در بسیاری از میان رده های اندرویدی بازار دیده می‌شود، بحث عدم برخورداری از پورت‌های به‌روز و استاندارد است که خوشبختانه هواوی این مشکل را در نوا 3 ای برطرف کرده است. بر روی لبه‌ی پایینی این گوشی، یک پورت یو اس بی تایپ سی از نوع ریورسیبل دیده می‌شود که از هر طرف می‌توانید کابل را وارد آن کنید و نیازی به کلنجار رفتن با آن نیست.

یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در کنار این پورت قرار دارد تا دیگر لازم نباشد برای استفاده از هندزفری و هدفون‌های قدیمی‌تر، یک مبدل جداگانه خریداری کنید. خشاب سیم‌کارت نوا 3 ای یا همان پی ۲۹ لایت نیز بر روی لبه‌ی سمت چپ بالای گوشی قرار گرفته که برای بیرون آوردن آن باید از سوزن مخصوص درون جعبه استفاده کنید. داخل این خشاب هیبریدی می‌توانید دو سیم‌کارت نانو را قرار دهید و یا یک سیم‌کارت نانو به همراه یک کارت حافظه‌ی میکرو اس دی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت را درون آن بگذارید.

نمایشگر فول ویو کشیده با طراحی ناچ

بررسی طراحی نوا 3 ای (Huawei nova 3e)

در این یک سال گذشته، سبک طراحی ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) به اصل ثابتی برای تمام سازندگان تلفن های همراه هوشمند تبدیل شده و تقریبا اکثر پرچمداران جدید با این طراحی روانه‌ی بازار می‌شوند. اما تفاوت اینجاست که حالا هواوی در سری گوشی های پی 20، سبک ناچ را به محصول میان‌ رده‌ی خود یعنی نوا 3 ای نیز آورده است تا یک سنت‌شکنی به نفع رخ داده باشد.

با ۱۴۸.۶ میلی‌متر طول و ۷۱.۲ میلی‌متر عرض، نمایشگر ۵.۸۴ اینچی و فول ویوی نوا 3 ای حدود ۸۰.۵ درصد مساحت پنل جلویی را به خود اختصاص داده است و تنها یک حاشیه‌ی بسیار کم در پایین و یک بریدگی بسیار محدود در بالا دیده می‌شود. داخل این بریدگی سنسورهای تشخیص نور محیط، تشخیص مجاورت، دوربین سلفی و اسپیکر تماس قرار گرفته‌اند و لوگوی نقره‌ای هواوی نیز پایین صفحه جا خوش کرده است؛ دوربین سلفی برای باز کردن قفل صفحه از طریق تشخیص چهره نیز عمل می‌کند و با روشن کردن صفحه، این قابلیت به طور خودکار فعال می‌شود.

علاوه بر این که با این سبک طراحی، مساحت بیشتری برای نمایش محتوا در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، هنگام تماشای فیلم و بازی نیز حواشی کمتری باعث پرت شدن حواس کاربر می‌شوند.

در مجموع از همان اولین باری که گوشی را از جعبه درمی‌آورید و در دستان خود می‌گیرید، حس در اختیار داشتن یک کالای لوکس را تجربه خواهید کرد و با وجود این که نوا 3 ای در دسته‌ی گوشی های میان رده قرار می‌گیرد، طراحان کمپانی هواوی برای ساخت این محصول، نمره‌ی قبولی می‌گیرند و نوا 3 ای از نظر طراحی، اسمارت فون جذابی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. درکل یکی از گوشی های خیلی خوبه توی بازار ایران

  2. ممنون از گحت بابت مطلب

  3. به نظر من که طرح زننده ای داره قاب گوشی
    شمارو نمیدونم

  4. فوق العاده زیباست این موبایل

  5. موبایل دوست داشتنی و جذابیه
    من که تازه خریدم ولی اگر جای کسایی بودم که هنوز نخریدن قطعا وسوسه انگیزه

  6. انصافا رنگش خوشگله